نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

دومین شکست شهرخودرو در لیگ قهرمانان آسیا

  • کد خبر: ۱۸۰۷۳
  • ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۶
دومین شکست شهرخودرو در لیگ قهرمانان آسیا
پیروزی ۳ بر صفر پاختاکور برابر شهرخودرو در شرایطی رقم خورد که شاگردان مجتبی سرآسیایی در این بازی نمایش به‌مراتب بهتری در قیاس با بازی مقابل الهلال داشتند.
مرتضی اخوان - دومین نبرد آسیایی شهرخودرو در گروه B لیگ قهرمانان آسیا روز گذشته در ورزشگاه مرکزی شهر تاشکند ازبکستان برگزار شد و نماینده مشهد در این رقابت‌ها نتوانست از سد میزبان خود عبور کند. عنابی‌ها علاوه بر آنکه در این بازی توانستند فوتبال مالکانه همیشگی خود را به نمایش بگذارند، در حرکت به سمت دروازه حریف هم شجاعانه‌تر عمل کردند و چندین و چند بار موقعیت‌های خوبی روی دروازه میزبان ایجاد کردند که هر دفعه یا با بی‌دقتی مهاجمان یا با درخشش گلر حریف از فتح دروازه شیر‌ها بازماندند. مالکیت پنجاه‌وسه‌درصدی توپ و ۱۰ شوت به سمت چهارچوب شهرخودروی‌ها در این بازی حکایت از عملکرد بهتر آنان داشت. با این همه، شهرخودروی‌ها در این بازی مزد بازی شجاعانه‌شان را نگرفتند و مقابل قهرمان ازبکستان شکست سنگین‌تری در قیاس با بازی الهلال عربستان به نامشان ثبت شد.

تغییرات به سبک سرآسیایی
۲ تغییر بزرگ شهرخودرو در ترکیب ابتدایی عنابی‌ها برای این بازی باز هم غافل‌گیری بزرگی بود، غافل‌گیری هم برای هواداران و هم برای تیم حریف، کاری که به نظر می‌رسد سرآسیایی خیلی به آن اعتقاد دارد و در بازی‌های لیگ برتر هم چند باری این کار را کرده بود، تغییراتی که البته از بد روزگار جواب هم نگرفته بود و برایش نتیجه نداشت. حضور روح‌ا... سیف‌اللهی در ترکیب ابتدایی شهرخودرو به جای امین قاسمی‌نژاد آن‌قدر عجیب بود که تا چند دقیقه بیننده تلویزیونی در صفحه جعبه جادو به دنبال ستاره شمالی تیم مشهد می‌گشت. در سویی دیگر، محمدعلی فرامرزی، دفاع چپ موفق شهرخودرو، به اذعان آمار، در بازی‌های اخیر از ترکیب بیرون گذاشته، و علی نعمتی، جفت مرادمند، در قلب خط دفاع به سمت چپ منتقل شده بود و فرجی و مرادمند در قلب دفاع به کار گرفته شده بودند! تغییراتی که جواب نداد و نه سیف‌اللهی توانست به کیفیت قاسمی‌نژاد تیم را به سمت محوطه جریمه حریف حرکت بدهد و نه نعمتی از پس وظایف دفاعی فرامرزی برآمد، به نحوی که در صحنه گل دوم پاختاکور، نعمتی در حد یک مدافع مبتدی پشت به وینگر سمت راست تیم ازبک قرار داشت و به‌سادگی دور خورد!

یک تیر فاصله تا اولین گل آسیایی
امین قاسمی‌نژاد و بیرون ماندنش از ترکیب ابتدایی وقتی عجیب‌تر به نظر می‌رسد که با ورودش به میدان توانست روحی تازه به فاز هجومی شهرخودرو بدهد. او بار‌ها با حرکت تکنیکی خود عرض دفاع پاختاکور را شکافت و در یک صحنه چیزی نمانده بود اولین گل شهرخودرو در دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا را به ثمر برساند. ضربه مهلک او از درون محوطه جریمه ناباورانه به تیرک دروازه پاختاکوری‌ها برخورد کرد تا شهرخودرو از گشودن دروازه میزبان عاجز باشد. البته در نیمه اول بازی هم محمدحسین مرادمند و قاضی می‌توانستند این کار را بکنند که واکنش‌های دیدنی گلر ازبک مانع بروز این اتفاق شد.

زوج طلایی، بلای جان عنابی‌ها
تمام اتفاقات مثبت حرکتی پاختاکور به نبوغ، خلاقیت و هماهنگی مثال‌زدنی زوج خط آتش این تیم برمی‌گشت، جایی که ماشاریپف و سرگئیف دمار از روزگار خط دفاع همیشه مستحکم شهرخودرو خراسان درآوردند، تیمی که در طول یک فصل و نیم گذشته لیگ برتر فوتبال ایران، همواره یکی از بهترین خطوط دفاعی را داشته است و حتی برابر خط حمله الهلال هم، هفته گذشته عملکرد خوبی داشت و اگر نبود توپ بلوکه‌شده روی شوت مهاجم الهلال در صحنه گل اول شاید بازی را ۲ بر صفر واگذار نمی‌کردند. زوج ترسناک شیر‌های تاشکند روی هر ۳ گل تیمشان برابر شهرخودرو صددرصد مؤثر بودند. ایگور ۲ بار گل‌زنی کرد و ماشاریپف ۲ پاس گل داد.

سریلانکایی بدقلق پراشتباه
قاضی سریلانکایی و تیم همراهش بار‌ها در این بازی سوت‌های اشتباه زدند تا عملکرد ضعیفی در قضاوت این نبرد آسیایی داشته باشند، سوت‌های اشتباهی که البته همه‌اش به ضرر شهرخودرو نبود و می‌توان رد پای اشتباهات تأثیرگذار علیه میزبان را هم در آن جست‌وجو کرد. هویکان کانام کریشان سریلانکایی در نیمه اول یک پنالتی صددرصد علیه شهرخودرو را برای پاختاکور اعلام نکرد و در نیمه دوم هم گل سالم سرگئیف را آفساید اعلام کرد تا شماره ۱۱ پاختاکور هت‌تریک نکند. البته داور سریلانکایی در یکی دو صحنه می‌توانست برای شهرخودرو اعلام ضربه پنالتی کند که این کار را نکرد تا این‌بار عنابی‌های میدان به او معترض باشند.

نتیجه می‌توانست متفاوت باشد
مربی شهرخودرو بعد از شکست برابر پاختاکور گفت: در نیمه نخست خوب بودیم و ۳ فرصت برای گل‌زنی داشتیم. اگر می‌توانستیم در نیمه اول این گل‌ها را بزنیم، در پایان نتیجه‌ای متفاوت رقم می‌خورد. استفانو کوزین خاطرنشان کرد: از عملکرد داور بازی راضی نیستم. در چنین بازی‌هایی باید داور قدرت کنترل داشته باشد. کادر داوری بازی امروز مرتکب اشتباهاتی شد. نمی‌خواهم چیز بدی درباره داوران بگویم، و صحبتم درباره آن‌ها در همین اندازه است. مربی ایتالیایی شهر خودرو درباره شرایط این تیم پس از شکست در بازی امروز با نتیجه برابر پاختاکور گفت: من یک ایتالیایی هستم. ما ضرب‌المثلی داریم که می‌گوید یا می‌بریم یا اگر می‌بازیم، چیزی را از دست می‌دهیم. شکست برای ما یک درس بود و بازی‌به‌بازی پیش می‌رویم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->