خدمت رسانی هلال احمر خراسان رضوی به ۱۶۰ هزار مسافر نوروزی تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی
سرخط خبرها

زورگیری خشن با زبان تیز قمه

  • کد خبر: ۱۸۱۹۲
  • ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲
زورگیری خشن با زبان تیز قمه
سارقان آپاچی سوار در مخفیگاهشان در مشهد دستگیر و روانه زندان شدند
محمد حسن سیرجانی - توی حال و هوای خودش بود که ناگهان دستی یقه اش را گرفت و او را محکم به دیوار کوبید. هنوز نمی‌دانست دقیقا چه اتفاقی دور و برش افتاده است که برق تیغه قمه برق از سرش پراند. پسر جوانی قمه در دست گرفته بود و آن را در هوا می‌چرخاند و ضمن فحاشی به مرد بخت برگشته او را تهدید می‌کرد تا هرچیز با ارزشی دارد تحویلش بدهد. عرق سردی بر روی پیشانی اش نشسته بود. به یک باره انگار سطل آبی یخ روی بدنش خالی کردند. انگار قلبش از حرکت ایستاده بود و دیگر ضربان نداشت. از ترس زبانش بند آمده بود. با خودش می‌گفت: «الان با یک ضربه قمه ناکار می‌شوم.» در مقابل، اما پسر جوان مدام جیب‌های او را می‌گشت تا چیزی پیدا کند. در این میان گوشی تلفن همراه مرد را برداشت و به سمت جوان موتورسواری که انتظارش را می‌کشید، رفت و بعد هم هر دو فرار کردند.
مرد جوان هنوز در شوک بود و زبانش هم بند آمده بود. حتی قادر به درخواست کمک از در و همسایه هم نبود. فکر تصاویر خانوادگی و دیگر اطلاعات خصوصی اش که داخل تلفن همراهش بود و حالا آن اطلاعات دست سارقان افتاده بود عذابش می‌داد. ساعت ۲۰:۳۰ دوشنبه را نشان می‌داد خودش را به سر خیابان رساند و از گوشی تلفن همراه یکی از عابران پیاده با پلیس تماس گرفت و این سرقت را گزارش کرد.
زمانی نگذشته بود که یک تیم گشتی از کلانتری احمد آباد مشهد پا به خیابان کلاهدوز ۹ گذاشتند و موضوع شکایت مرد جوان در محل ارتکاب جرم را صورت جلسه کردند. مرد مال باخته به همراه تیم پلیس به کلانتری رفت و در اظهارات اولیه خود نوشت که دیده است متهم بر یک دستگاه موتورسیکلت تیزروی قرمز رنگ از نوع آپاچی سوار شده و به همراه همدستش فرار کرده است.

ردزنی سارقان در بولوار وکیل آباد
مأموران دایره تجسس کلانتری با کسب این سرنخ و مشاهدات شاکی، چهره فرضی سارق قمه کش را ترسیم کردند و در اختیار دیگر تیم‌های گشتی حاضر در منطقه قرار دادند. هنوز زمانی از گشوده شدن این پرونده نگذشته بود که یکی از تیم‌های گشتی کلانتری احمد آباد یک موتور سیکلت آپاچی قرمز رنگ که با مشخصات وسیله نقلیه مربوط مطابقت داشت را در محدوده بولوار ملک آباد رویت کردند و او را تحت تعقیب قرار دادند.
دو جوان موتور سوار بی آنکه متوجه تعقیب مأموران شوند مشغول پرسه زنی در خیابان بودند و مأموران نیز به دنبال آن‌ها به راه افتادند. متهمان به سمت پارک ملت رفتند و سپس سر از خیابان‌های سروش، معاد، هاشمیه، کوثر و پارک باهنر در آوردند و در این مدت در پی طعمه‌ای می‌گشتند تا بتوانند نقشه خود را عملی سازند. با توجه به اینکه برای مأموران گشتی مسجل شده بود دو جوان موتور سوار متهمان مورد نظر هستند آن‌ها را تا مخفیگاهشان در بولوار شفا دنبال کردند.

دستگیری زورگیران خشن در شفا
تحقیقات میدانی این پرونده ادامه داشت تا اینکه بعد از گذشت ساعتی مأموران پلیس فاز اجرایی عملیات خود را اجرا کردند و در اقدامی غافل گیرانه دو جوان آپاچی سوار را دستگیر کردند. متهمان، اما حاضر به همکاری با پلیس نبودند و مدعی شدند که مرتکب هیچ گونه جرمی نشده اند. انکار‌های آن‌ها تا کلانتری ادامه داشت تا اینکه شواهد و مستندات موجود در پرونده دستشان را برای قانون رو ساخت. در این بین مشخص شد که یکی از متهمان دارای سابقه زورگیری بوده که به تازگی دستگیر و با قید وثیقه آزاد شده است. همین سرنخ موجب برملا شدن حقیقت این ماجرا شد و متهمان پرونده را به زبان آورد. یکی از آن‌ها اعتراف کرد که از ابتدای دی ماه با دوستش نقشه این سرقت‌ها را طرح ریزی کرده و با همدیگر قرار گذاشته اند شبی ۱۰ گوشی تلفن همراه را از مردم سرقت کنند.
دیگر متهم این پرونده هم در اظهاراتش بیان کرد که طی چند ساعت گذشته ۱۰ گوشی تلفن همراه را از شهروندان مشهدی سرقت کرده اند. پرونده متهمان پس از تکمیل تحقیقات ابتدایی در اختیار دادسرا قرار گرفت و این مجرمان خشن با دستور مقام قضایی راهی زندان شدند.

مال باختگان به کلانتری احمد آباد مراجعه کنند
فرمانده انتظامی مشهد در تشریح دیگر ابعاد این پرونده گفت: آغاز تحقیقات این پرونده با گزارش یکی از ساکنان خیابان کلاهدوز آغاز شد و در دستور کار پلیس قرار گرفت و بعد از گذشت ۷۸ دقیقه با دستگیری دو جوان زورگیر به نتیجه نشست.
سرهنگ عباس صارمی ساداتی ادامه داد: همکاران ما در دایره تجسس کلانتری احمد آباد در بازرسی از مخفیگاه متهمان تعداد ۱۰ دستگاه گوشی تلفن همراه گران قیمت که به تازگی سرقت شده بودند را به همراه یک قبضه قمه کشف کردند.
این مقام ارشد نظامی مشهد گفت: با توجه به ادعای متهمان مبنی بر اینکه آن‌ها از ابتدای دی ماه قرار بوده روزی ۱۰ گوشی تلفن همراه سرقت کنند، احتمال کشف دیگر جرائم احتمالی از سوی این افراد وجود دارد بنابراین ادامه تحقیقات این پرونده از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی ادامه خواهد داشت.
رئیس پلیس مشهد در پایان از شهروندانی که در محدوده‌های بولوار ملک آباد، پارک ملت، خیابان سروش، معاد، هاشمیه، کوثر و پارک باهنر هدف زورگیری از سوی متهمان این پرونده قرار گرفته اند، خواست تا با مراجعه به کلانتری احمد آباد شکایت خود را علیه متهمان تنظیم کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->