سیلاب به سنگان خواف رسید نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوق‌العاده حقوق معلمان حق‌التدریس از مهر ماه ۲ برابر می‌شود نارضایتی توأمان مردم و متولیان درمان از  تعرفه‌های جدید پزشکی تشکیل باند سرقت پس از آزادی از زندان | دزدی از ده‌ها خودرو پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارندگی‌ها تا شنبه هفته آینده خوراکی‌هایی که موجب کم‌آب شدن پوست می‌شوند تالاب کجی نمکزار نهبندان در خراسان جنوبی، ۳۰ درصد آبگیری شد همه مناطق آلوده به مواد مخدر در مشهد تا پایان سال برچیده می‌شوند اگر ضد آفتاب بزنیم آیا دچار کمبود ویتامین D می‌شویم؟ | بهترین عدد SPF برای ضد آفتاب زمان پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد؟ دو کشته بر اثر حادثه رانندگی درمحور قدیم تهران-ساوه (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی | خون خشک شده بهتر از خون مایع است
سرخط خبرها

تهیه نقشه گسترش کروناویروس با آزمایش فاضلاب شهری

  • کد خبر: ۲۱۸۰۰
  • ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۹
تهیه نقشه گسترش کروناویروس با آزمایش فاضلاب شهری
یک استارتاپ ایرانی با همکاری "نیوشا قائلی" پژوهشگر ایرانی دانشگاه "ام.آی.تی" سعی دارد نقشه گسترش کروناویروس را با بررسی فاضلاب شهری تهیه کند.
به گزارش شهرآرانیوز،  به نقل از دیلی‌میل، این استارتاپ موسوم به "بیوبوت" (Biobot) که توسط پژوهشگران دانشگاه "ام. آی. تی" (MIT) و با همکاری "نیوشا قائلی" (Newsha Ghaeli)، پژوهشگر ایرانی این دانشگاه تاسیس شده، قصد دارد به جمع‌آوری نمونه‌هایی از سیستم فاضلاب شهری سراسر آمریکا بپردازد تا با کمک آنها، نقشه‌ای از گسترش کروناویروس تهیه کند.

این روش علاوه بر کمک به تهیه نقشه‌ای در مورد نحوه گسترش کروناویروس، می‌تواند نیاز به کیت‌های تشخیصی را نیز کاهش دهد.

"مراکز کنترل و پیشگیری بیماری" (CDC) در حال حاضر، نیاز به کیت‌های تشخیصی بیشتر را برای بررسی کروناویروس اعلام کرده است.

"نیوشا قائلی" و "ماریانا ماتوس" (Mariana Matus)، بنیان‌گذاران بیوبوت در پست وبلاگ خود نوشتند: در برخی بیماری‌ها، ویروس پیش از ظهور نشانه‌ها دفع می‌شود؛ به همین دلیل فاضلاب شهری می‌تواند یک شاخص خوب برای بررسی گسترش بیماری باشد.

شاید روش بیوبوت بتواند به گردآوری داده در مورد افرادی کمک کند که حتی نشانه‌های بیماری را بروز نداده‌اند، زیرا این آزمایش، نیاز به شناسایی افراد بیمار ندارد.
این روش علاوه بر کمک به بررسی گسترش کروناویروس، می‌تواند متخصصان حوزه سلامت را برای پیش‌بینی تاثیر ویروس و کارآیی روش‌های درمانی یاری کند.

گروه پژوهشی این استارتاپ، از زیست‌شناسان، همه‌گیرشناسان، متخصصان برنامه‌ریزی شهری و مهندسان تشکیل شده که به بررسی نمونه‌ها و ارسال داده‌ها به مقامات دولتی و مقامات مسئول می‌پردازند.
 
منبع:ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->