تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد (۸ فروردین ۱۴۰۳) اذعان صهیونیست‌ها به ناکامی درترور رهبران حماس و نجات اسرا حزب‌الله طی یک روز ۵ بار پایگاه‌های رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد مزایده ملک ۶۵ هزار متر مربعی امیرمنصور آریا به دلیل معوقات مالیاتی رئیس‌جمهور در دیدار با اسماعیل هنیه: شکست‌های طوفان‌الاقصی برای رژیم صهیونیستی جبران‌پذیر نیست رئیس‌جمهور: تصادفات جاده‌ای نگران‌کننده و نقطه مقابل نشاط اجتماعی است
سرخط خبرها

چرا ارائه آمار استانی ابتلا به کرونا از طرف وزارت بهداشت متوقف شد؟

  • کد خبر: ۲۱۸۶۰
  • ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۸
چرا ارائه آمار استانی ابتلا به کرونا از طرف وزارت بهداشت متوقف شد؟
 رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد که توقف ارائه آمار تفکیک شده استانی به دلیل ایجاد رقابت بیشتر بین استان‌ها برای بیماریابی فعال کرونا و جلوگیری از سفر به استان‌های با آمار کمتر انجام شده است.

 به گزارش شهرآرانیوز، کیانوش جهانپور درباره توقف ارائه آمار استانی ابتلا به کرونا از طرف وزارت بهداشت بیان کرد: زمانی اعلام آمار‌های استانی اهمیت داشت که در برخی استان‌ها ابتلای قطعی به بیماری کووید ۱۹ وجود نداشت، اما در حال حاضر ویروس کرونا در همه کشور وجود دارد. از طرفی برخی افراد با مقایسه آمار‌های استانی به سمت استان‌هایی سفر کرده‌اند که آمار ابتلای کمتری از آنجا گزارش شده است. به طور مثال فقط ۱۰ درصد از سفر‌ها به سمت استان همدان انجام شده است.

چرا ارائه آمار استانی ابتلا به کرونا از طرف وزارت بهداشت متوقف شد؟

 

وی ادامه داد: موضوع دیگر این است که وزارت بهداشت به دنبال بیماریابی فعال است. یعنی باید مواردی که علائم بیماری دارند یا مبتلا هستند شناسایی شوند. در این زمینه باید رقابت مثبت در استان‌ها ایجاد شود تا موارد ابتلا شناسایی شوند.

 

جهانپور افزود: رقابت و انگیزه‌های مدیران استانی باید به سمت بیماریابی فعال و بیشتر برود. یعنی قرار نیست روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی به سمت محافظه کاری بروند، بلکه ما به دنبال آمار دقیق‌تر و شفاف‌تر هستیم.

 

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اظهار کرد: در طرح غربالگری و مقابله با بیماری کرونا آنچه اهمیت دارد، بیماریابی فعال است. در این طرح برای ما این مهم است که استان‌ها در بیماریابی، فعال باشند و بیماران در روز‌های ابتدایی ابتلا شناسایی شوند.

 

جهانپور گفت: سامانه دیگری هم در زمینه محله‌های پرخطر ابتلا به ویروس کرونا فعال می‌شود تا در زمینه فاصله گذاری اجتماعی بتوانیم هشدار بدهیم. فردی که خودش بداند مشکوک به کروناست، پذیرش بیشتری در زمینه هشدار‌های بهداشتی دارد. برخی افراد فکر می‌کنند خود و خانواده‌شان در معرض ابتلا قرار ندارند و این بیماری فقط مربوط به اطرافیان و دیگران است و در نتیجه هشدار‌ها را جدی نمی‌گیرند.

 

وی درباره طرح فاصله گذاری اجتماعی که قرار است در ستاد ملی مبارزه با کرونا مطرح شود نیز بیان کرد: بسیاری از اقداماتی که در حال حاضر انجام می‌شود در راستای فاصله گذاری اجتماعی است. این طرح هم باید در ستاد ملی مبارزه با کرونا مطرح شود و آنچه تصویب شده و به تایید رییس جمهوری برسد ابلاغ خواهد شد.

 

تاکنون ۲۳ هزار و ۴۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، ۱۸۱۲ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۸۳۷۶ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->