توزیع فصل سوم «پدرخوانده» + زمان پخش تخصیص یارانه خرید از نمایشگاه کتاب برای دانش‌آموزان و فرهنگیان آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) راه‌یابی نمایش «هیس» به فستیوال کلاسیک روسی سعدی یکی از خود ماست بهمن هاشمی تهیه‌کننده شد فراخوان مسابقه مطبوعاتی انجمن منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران تئاتر «کیانو ریوز» در فیلم «سیستم سرگرمی خراب است» زنده‌یاد رضا داوودنژاد با «زندگی به شرط خنده» روی آنتن + زمان پخش آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) جایزه بهترین بازیگر جشنواره زنان بیروت در دستان صحرا اسدالهی پوستر جشنواره کن ۲۰۲۴ رونمایی شد + عکس بررسی فروش سینما‌های خراسان رضوی در ماهی که گذشت | «بی بدن» مشهدی‌ها در سایه «تمساح خونی» برگزیدگان پویش رسانه‌ای «ققنوس قلم» معرفی شدند + اسامی بازتاب اندیشه اسلامی در منظومه فکری سعدی برنامه‌های رادیو برای نمایشگاه کتاب تهران + زمان پخش تصویر شهر در بوم شعر سهراب سپهری
سرخط خبرها

موزه ملی ملک را در نوروز ۹۹ مجازی ببینید

  • کد خبر: ۲۱۸۷۰
  • ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۵
موزه ملی ملک را در نوروز ۹۹ مجازی ببینید
با توجه به تعطیلی موزه‌ها در نوروز ۹۹ به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، امکان بازدید مجازی از موزه ملی ملک در دهم فروردین ماه به‌صورت برخط در وبگاه آپارات فراهم شد.

به گزارش شهرآرانیوز،  این تور مجازی با محوریت شعار «موزه‌ها را در خانه ببینیم» با مشارکت ۱۳ موزه شهر تهران در نوروز سال جاری در حال اجرا است و اهل هنر و تاریخ تا سیزدهم فروردین ماه هر روز از ساعت ۱۵ تا ۱۶ با استفاده از سرویس اشتراک ویدیویی آپارات می‌توانند به‌صورت آنلاین هر روز به تماشای یکی از موزه‌های پایتخت بنشینند.


دوستداران فرهنگ و هنر اسلامی- ایرانی در دهم فروردین ماه با سفر مجازی یک ساعته به موزه ملی ملک نخستین موزه وقفی- خصوصی کشور می‌توانند با گوشه‌ای از گنجینه سه هزار ساله تاریخی بزرگترین موقوفه فرهنگی آستان قدس رضوی در تهران آشنا شوند.


این بازدید‌های مجازی همراه با توضیحات تخصصی کارشناسان هر مجموعه به همت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین کمیته ملی موزه‌های ایران (ایکوم) در حال اجرا است.
مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک در کنار مشارکت در این برنامه، بیش از ۴۰ فیلم و کلیپ گوناگون درباره این مجموعه فرهنگی را در وب‌گاه آپارات به نشانی www.aparat.com قرار داده است و علاقه‌مندان با کلیدواژه‌های «کتابخانه و موزه ملی ملک»، «کتابخانه ملی ملک» و «موزه ملی ملک» می‌توانند آن‌ها را دریافت و تماشا کنند. نماهنگ کوتاه بهاریه از جمله آثار نوروزی این مؤسسه است.


فرهنگ‌دوستان با مراجعه به بخش فیلم‌خانه وب‌سایت کتابخانه و موزه ملی ملک به نشانی www.malekmuseum.org نیز می‌توانند فیلم‌های مرتبط با گنجینه تاریخی و هنری این موزه به‌ویژه تالار‌های هزار داستان، علوم در ایران اسلامی، هنر و زندگی، تمبر، سکه، هنر‌های لاکی، کمال‌الملک و خاندان غفاری و... را ببینند.


همچنین این مؤسسه گزارش‌های تصویری متفاوتی از جاذبه‌های گردشگری خود را برای دیدار‌های مجازی مخاطبان به‌صورت روزانه در حساب اینستاگرام کتابخانه و موزه ملی ملک (malek_museum_library) به اشتراک می‌گذارد.


خدمات حضوری این مؤسسه در همکاری با پویش ملی «# در_ خانه_ بمانیم» به منظور کمک به کنترل بیماری کرونا و کاهش موج شیوع این ویروس در کشور در اسفند ماه ۹۸ با خدمات مجازی و غیرحضوری جایگزین شد.
کتابخانه و موزه ملی ملک در سال ۱۳۱۶ خورشیدی توسط حاج حسین آقا ملک بزرگترین واقف معاصر ایران بر بارگاه منور رضوی وقف شده است و در حال حاضر در تهران، میدان امام خمینی، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد (میدان مشق) قرار دارد.

منبع: آستان نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->