سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است اسکان ۸ هزار زائر نوروزی طی هشت روز در سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد «سید ناصر نعمتی» به عنوان مدیرکل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد حاجی بگلو: واگذاری اختیار کمیسیون ماده ۵ به شهرداری‌ها باعث رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال می‌شود + ویدئو بهای بلیت قطار شهری مشهد افزایش یافت | افزایش بلیت اتوبوس از اردیبهشت ماه (۷ فروردین ۱۴۰۳) نوروزی متفاوت در فرودگاه مشهد | از اجرای برنامه‌های فرهنگی تا استقبال عروسک‌ها از مسافران خردسال ۳۵۱فقره تصادف منجر به جرح طی ۲۴ساعت گذشته در مشهد | ۴۷مصدوم به بیمارستان‌ها منتقل شدند (۷ فروردین ۱۴۰۳) جشن میلاد کریم اهل بیت (ع) در حرم مطهر رضوی هوای مشهد پاک شد (۷ فروردین ۱۴۰۳) حاجی‌بگلو: قانون درآمدهای پایدار شهرداری مشهد نیاز به بازنگری دارد + فیلم واحد‌های اقامتی مشهد از نیمه اسفند تاکنون ۳۹ درصد اشغال شده است (۶ فروردین ۱۴۰۳) بهره‌مندی ۵۰هزار نفر از خدمات ایستگاه‌های استقبال از زائر در مشهد
سرخط خبرها

۴۶۳۵ مشکوک به کرونا در خراسان رضوی تحت درمان هستند

  • کد خبر: ۲۱۸۹۷
  • ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
۴۶۳۵ مشکوک به کرونا در خراسان رضوی تحت درمان هستند
مسوول کارگروه اطلاع‌رسانی بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون چهار هزار و ۶۳۵ بیمار مشکوک به کرونا و مبتلا به عفونت‌ حاد تنفسی در بیمارستانهای سطح این استان بستری شده‌ و تحت درمان قرار دارند.

دکتر حمیدرضا رحیمی روز سه‌شنبه گفت: تلاش کادر پزشکی برای درمان این بیماران منجر به مداوا و ترخیص دو هزار و ۹۷۳ نفر از بیماران مشکوک به کرونا در خراسان رضوی ظرف روزهای ۳۰ بهمن گذشته تا چهارم  فروردین ماه جاری شده‌ است.


وی در تشریح پراکنش جغرافیایی نیز دو هزار و ۷۹۳ نفر از مجموع بیماران مشکوک به کرونا را در خراسان رضوی مربوط به مشهد و ۱۲ شهرستان دیگر زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام و بیان کرد: هزار و ۵۳۵ نفر از این تعداد بیمار تاکنون بهبودی خود را بازیافته و از بیمارستان راهی منزل شده‌اند.


مسوول کارگروه اطلاع‌رسانی بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: ظرف ۳۳ روز اخیر ۷۹۱ بیمار مبتلا به عفونت حاد تنفسی نیز در بیمارستانهای زیر نظر دانشکده علوم پزشکی نیشابور که شهرستان فیروزه را نیز زیرپوشش دارد بستری شدند. ۶۳۹ نفر از این تعداد نیز با دریافت خدمات‌ درمانی سلامتی خود را باز یافته‌اند. 


وی گفت: ۳۹۳ بیمار حاد دستگاه تنفسی نیز ظرف همین مدت در مراکز درمانی حوزه جغرافیایی تحت مسوولیت دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه بستری و تاکنون ۳۲۴ نفر آنها درمان و ارز بیمارستان مرخص شده‌اند. 


دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه به ۳۷۱ هزار نفر جمعیت ساکن شهرستانهای تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات خدمات ارایه می‌دهد. 


دکتر رحیمی افزود: دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نیز که پنج شهرستان خوشاب، جوین، جغتای، داورزن و سبزوار را در غرب خراسان رضوی زیرپوشش دارد ظرف همین مدت ۳۳ روزه ۲۵۵ بیمار حاد تنفسی داشت که ۱۴۹ نفرشان درمان شده و بهبود یافته‌اند.


وی همچنین به وضعیت حوزه جغرافیایی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌جام شامل شهرستانهای تایباد، باخرز، صالح‌آباد و تربت‌جام اشاره و بیان کرد: ۲۱۵ نفر در این منطقه بخاطر عفونت حاد تنفسی در بیمارستان بستری شدند که با تلاش پزشکان و پرستاران ۱۸۰ نفر از آنان تاکنون سلامتی خود را بازیافته‌ و به منطل برگشته‌اند.

 

مسوول کارگروه اطلاع‌رسانی بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تعداد افراد بستری در حوزه دانشگاه علوم پزشکی گناباد را نیز ۱۸۸  نفر اعلام و بیان کرد: تاکنون ۱۴۶ نفر از این بیماران نیز درمان شده‌اند.
شهرستانهای گناباد و بجستان با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب استان خراسان رضوی زیرپوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی گناباد قرار دارند.


حدود پنج میلیون نفر از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه ساکنان این استان زیرپوشش خدمات دانشکده و دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌جام، تربت‌حیدریه و نیشابور هستند.


بر اساس آخرین آمار رسمی، شمار مبتلایان قطعی به ویروس کووید ۱۹ عامل بیماری کرونا که نوع بسیار حاد عفونت تنفسی و یک بیماری نوپدید همه‌گیر است در استان خراسان رضوی ۹۲۱ نفر گزارش شده است.


تعداد جانباختگان در خراسان رضوی بر اثر بیماری کرونا نیز که آزمایش آنها بطور  قطعی مثبت شده  ۱۱۳ نفر است.

 

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->