معاون استاندار خراسان رضوی:

هم‌استانی‌ها روز ۱۳ فروردین را در خانه بگذرانند

  • کد خبر: ۲۲۰۷۲
  • ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۱
هم‌استانی‌ها روز ۱۳ فروردین را در خانه بگذرانند
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: براساس تصمیم ستاد پیشگیری از کرونا و شورای تامین استان محدودیت‌ها در روز طبیعت از در خانه‌ها اعمال خواهد شود لذا هم استانی‌ها این روز را در خانه بگذرانند.
به گزارش شهرآرانیوز، حسن جعفری پنجشنبه شب با حضور در برنامه اشاره سیمای خراسان رضوی افزود: شهروندان در روز ۱۳ فروردین، نمی‌توانند از خانه خارج شوند، زیرا ورودی و خروجی شهر و شاهراه‌های اصلی بسته است و دوربین‌های پلاک خوان هم فعال هستند و در صورت خروج نیز برگردانده و جریمه خواهند شد.

وی با بیان اینکه ۹۱ درصد مردم استان اصول بهداشتی و دستورالعمل‌ها را رعایت کرده و ۹ درصد هم رعایت نکردند ادامه داد: ۸۷ درصد از مسافران نوروزی که قرار بود به این استان سفر کنند سفر خود را لغو کردند، اما ۱۳ درصد با وجود همه هشدار‌ها به این استان آمدند.

وی با اشاره به اهداف طرح فاصله گذاری اجتماعی هم گفت: این طرح از بامداد هشتم فروردین آغاز و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت و در صورت نیاز تمدید خواهد شد. هدف از انجام این طرح ایجاد فاصله اجتماعی است تا هرگونه اجتماع و انتقال بیماری با کاهش تماس‌ها به حداقل برسد.

جعفری حذف تردد غیر ضروری و برخورد با افراد بی مسوولیتی که جان دیگران را به مخاطره می‌اندازند از دیگر اهداف طرح یاد شده برشمرد و افزود: کمک به حوزه کادر درمان برای خدمت‌رسانی بهتر از دیگر اهداف این طرح است و همچنین با توجه به محدودیت تجهیزات از جمله تخت آی. سی. یو و همچنین روند رو به رشد این بیماری در همه ابعاد، کاهش تلفات و مرگ و میر نیز از جمله اهداف طرح فاصله گذاری اجتماعی است.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح هیچ مسافری حق ورود به شهر‌ها را ندارد و در صورت عبور باید از کمربندی شهر‌ها رد شود و اگر بخواهد وارد شهر شود ممانعت به عمل خواهد آمد.

وی گفت: در این زمینه کد ملی، بیمه و پلاک خودرو‌ها ملاک شناسایی خودرو‌های بومی است. در همه ورودی و خروجی خراسان رضوی کنترل‌ها در طول شبانه روز انجام می‌شود و دوربین‌ها نیز فعال است.

جعفری همچنین به فعالیت اصناف مختلف اشاره و بیان کرد: برخی اصناف، همچون لوکس فروشی‌ها، قهوه‌خانه‌ها، پاساژها، نمایشگاه‌ها، خشکشویی‌ها، گیم نت‌ها، کافه‌ها و فرش فروشی‌ها اجازه فعالیت ندارند و مغازه‌هایی که باید بسته باشند در صورت تخلف و عدم تمکین به این مصوبه مدت یک ماه پلمب خواهند شد.

وی ادامه داد: برای فعالیت اماکنی همانند بانک‌ها، ایستگاه راه آهن، ثبت اسناد و املاک و پلیس به اضافه ۱۰ محدودیت اعمال خواهد شد و فقط برخی اماکن همانند داروخانه‌ها، نانوایی‌ها و فروشندگان مایحتاج ضروری و عمومی فعال خواهند بود.

وی گفت: مقرر شده است بانک‌ها بر اساس مناطق و میزان استقبال و مشتری و توزیع جغرافیایی، یک شعبه فعال داشته باشند و شعبه‌هایی نیز آماده به کار باشد تا در صورت ایجاد ازدحام در یک شعبه شعبه‌های دیگر واردفعالیت شوند.
 
منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->