افشین تحفه‌گر از برگزاری پویش کتاب در خانه که با همکاری دفتر مطالعات و برنامه‏‌ریزی‏‌های فرهنگی و موسسه خانه کتاب در سراسر کشور برگزار می‌شود، خبر داد و گفت: به مناسبت آخرین نوروز قرن و بنا به شرایط پیش‌آمده در اثر شیوع ویروس کووید ۱۹، پویش ملی کتاب در خانه ویژه کودکان و نوجوانان برگزار می‌‏شود.

وی درباره اهداف این پویش گفت: هدف این پویش، استفاده از فراغت به وجود آمده در خانه‌ها، بهره بردن از امکانات موجود در فضاهای مجازی برای ترویج اجتماعی کتاب‌خوانی در سراسر ایران و تشویق کودکان و نوجوانان به گفت‌وگو پیرامون کتاب‌های مطالعه شده است. 

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: این پویش همچنین به دنبال گسترش بهداشت در فضاهای فردی و اجتماعی و پر کردن اوقات فراغت است.

تحفه‌گر همچنین درباره شیوه‏‌های مشارکت در این پویش گفت: شرکت‌کنندگان می‎توانند کتاب‌هایی که خوانده‌اند را در یک کلیپ ویدئویی کوتاه معرفی کنند، یا نظرشان را درباره آن بگویند.

وی تصریح کرد: این پویش در ادامه برگزاری جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان برگزار می‏‌شود؛ اما محدود به شرکت‌کنندگان جام باشگاه‌ها نیست و همه کودکان و نوجوانان ساکن در شهرها و روستاهای سراسر کشور و استان خراسان رضوی می‌توانند در آن شرکت کنند. در پایان نیز به برگزیدگانی که بیشترین امتیازها را کسب کرده باشند، علاوه بر معرفی در سطح ملی، جوایزی اهدا خواهد شد.

بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی؛ تحفه‌گر خاطرنشان کرد: علاقه‎مندان فرصت دارند تا پایان ۲۰ فروردین ماه نسبت به ارسال آثار خود اقدام کنند.

علاقه‌‏مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره پویش کتاب درخانه می‏‌توانند به آدرس اینترنتی bookpromotion.ir مراجعه کنند.