زمان پخش «گاندو ۳» و «پایتخت ۷» اعلام شد| جزئیات تازه از سریال «پوریای ولی» ساخته مسعود جعفری جوزانی تعطیلی سینماهای کشور به مناسبت شب های احیا و شهادت امام علی(ع) جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

رخشان بنی‌اعتماد، در کنار زنان فیلم‌ساز تاریخ جای گرفت

  • کد خبر: ۲۲۱۸۰
  • ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۲
رخشان بنی‌اعتماد، در کنار زنان فیلم‌ساز تاریخ جای گرفت
با انتخاب بانک اطلاعات اینترنتی فیلم‌ها (IMDb) رخشان بنی‌اعتماد، در کنار زنان فیلم‌ساز تاریخ جای گرفت.
به گزارش شهرآرانیوز، بانک اطلاعات اینترنتی فیلم‌ها که به نام IMDb شناخته می‌شود، روز گذشته که آخرین جمعه ماه مارس بود، در یک مرور تصویری، زنان فیلمساز تاریخ را گرامی داشت. فیلم قصه‌های رخشان بنی اعتماد هم در این ویدئو حضور دارد.

این فیلم‌سازان که از سال ۱۸۹۶ کار خود را آغاز کرده‌اند، فیلم‌های بسیاری ساخته‌اند، در میان این فیلم سازان، نام‌هایی، چون بارابارا استرینسند، سوفیا کاپولا، جودی فاستر، ماری لمبرت، میراندا افرون، سارا پالی، آنجیلنا جولی، گرتا گروینگ، لولو وانگ، مریل استریپ و بسیاری دیگر، از کشور‌های متفاوت دنیا به چشم می‌خورد.

رخشان بنی اعتماد هم به عنوان  یکی از زنان فیلم‌ساز تاریخ با فیلم قصه‌ها که در این مرور جای گرفته است.

رخشان بنی‌اعتماد متولد ۱۳۳۳ در تهران است. او در رشته کارگردانی سینما در دانشکده هنر‌های دراماتیک تهران (دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر) تحصیل کرد و از سال ۱۳۵۲ با سمت منشی صحنه در تلویزیون مشغول به کار شد.

او تا سال ۱۳۵۹ چند فیلم مستند کوتاه را کارگردانی و فعالیت سینمایی خود را از سال ۱۳۶۰ به عنوان منشی صحنه فیلم آفتاب‌نشین‌ها و فیلم گل‌های داوودی آغاز کرد. نخستین فیلم بنی اعتماد، خارج از محدوده نام دارد که در سال ۱۳۶۶ ساخته شد. پس  از آن فیلم‌نامه زرد قناری را نوشت و کارگردانی آن را نیز بر عهده گرفت. بنی اعتماد برای فیلم‌نامه فیلم نرگس که به کارگردانی فریدون جیرانی ساخته شد، در سال ۱۳۷۰ به عنوان بهترین کارگردان در دهمین جشنواره فیلم فجر برگزیده شد.

 پس از آن، فیلم‌های روسری آبی، بانوی اردیبهشت، زیر پوست شهر و خون بازی برای وی افتخارات و جایزه‌های بیشتری به ارمغان آورد. بنی‌اعتماد برای روسری آبی برنده جایزه فیبرشی جشنواره بین‌المللی فیلم تسالونیکی ۱۹۹۵، نامزد پلنگ طلایی و برنده پلنگ برنزی جشنواره فیلم لوکارنو شد. جایزه ویژه و جایزه فیبرشی جشنواره بین‌المللی فیلم مونترال برای بانوی اردیبهشت در سال ۱۹۹۸ دیگر دستاورد او بعد از روسری آبی بود. زیرپوست شهر اثر جاودانه او جایزه بهترین فیلم خارجی زبان و جایزه تماشاگران جشنواره فیلم تورین را در سال ۲۰۰۱ برای او به ارمغان آورد و جایزه نتپک و جایزه ویژه جشنواره فیلم لوکارنو را برای روزگار ما در ۲۰۰۲ به دستاورد‌های خود افزود.
 

فیلم قصه‌ها، محصول سال ۱۳۹۰ است که توانست شیر نقره‌ای بهترین فیلم‌نامه را از هفتاد و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز، جایزه بزرگ هیات داوران آسیا پاسیفیک ۲۰۱۴ برای کارگردانی، جایزه بهترین فیلم جشنواره کلکته را کسب کند. این فیلم در جشنواره‌های بین‌المللی ملبورن، سیدنی، بوسان، تورنتو و... به نمایش درآمده است و با حضور در بخش مسابقه سی و دومین جشنواره فیلم فجر، در بخش‌های بهترین فیلم، بهترین بازیگر مکمل مرد و بهترین چهره‌پردازی، نامزد دریافت سیمرغ بلورین شد.

داستان این فیلم در ۵ اپیزود، به ۵ فیلم بین اعتماد، به شخصیت‌های  فیلم‌های زیر پوست شهر، دوربین، هرت‌آباد روسری آبی و خون‌بازی‌ می‌پردازد که حالا سال‌ها از آن روز‌ها گذشته و هر یک سرنوشت متفاوتی پیدا کرده‌اند.

بازیگران این فیلم، گلاب آدینه، مهدی هاشمی، فاطمه معتمدآریا، فرهاد اصلانی، عاطفه رضوی، محمدرضا

فروتن، حبیب رضایی، صابر ابر، نگار جواهریان، بابک حمیدیان، ریما رامین‌فر، مهراوه شریفی‌نیا، خسرو شهراز، باران کوثری، پیمان معادی، حسن معجونی و... هستند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->