اولین عرضه خودرو‌های برقی در روز‌های آینده انجام می‌شود (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاهش قیمت به بازار خودرو هم رسید + قیمت روز خودرو (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مزد‌های پرداختی، به هیچ وجه کفاف تامین حداقل سبد معیشت کارگران را نمی‌دهد خودرو شاسی‌بلند چینی در بازار ایران، ۷۸۰ میلیون تومان شد + جدول با فروشندگان طلای با عیار پایین برخورد قانونی می‌شود بالاخره با تعطیلی پنجشنبه‌ها، حقوق کارگران چه می‌شود؟ صدور یک روزه گواهینامه رانندگی فقط با ۵۷۰ هزار تومان! + جزییات افتتاح پروژه عظیم تامین آب و برق سریلانکا با دانش مهندسان ایرانی + عکس دلار به کانال ۶۳ هزار تومان برگشت | روند نزولی قیمت طلا و دلار ادامه دارد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنسرسیوم چیست؟ + معروف‌ترین کنسرسیوم‌های ایران و جهان زندگی ۴۹ درصد ایرانیان روی پهنه‌های فرونشست است خوش‌شانسی سهام کوچک‌تر | گزارش وضعیت بازار سهام (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) لایحه اصلاح قانون کار به مجلس می‌رود | هزینه‌ها دلاری، مزد کارگر ریالی قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) بررسی وضعیت بازار اجاره‌مسکن در منطقه عبادی مشهد | وفور فایل‌های رهن کامل + جدول (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۴۵ درصد سهمیه تخم نوغان در خراسان رضوی توزیع شد ۱۴ هزار کارگر مشمول بیمه ساختمانی در انتظار سهمیه در خراسان رضوی خراسان‌رضوی در  فهرست استان‌های با کمترین نرخ بیکاری کشور | آیا تعطیلی پنج‌شنبه‌ها تأثیری بر حقوق کارگران دارد؟ قیمت انواع سکه (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) | حباب سکه کاهشی شد قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (چهارشنبه، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی به ادعاهای اخیر درباره اعطای وام با کارت یارانه قیمت دنا پلاس اتومات بالا رفت؛ پژو ۲۰۷ ارزان شد+ جدول قیمت خودرو (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونق فروش لباس تاناکورا در مناطق برخوردار شهر مشهد | کاسبی با نداری مردم! تولید قراردادی دام راهی برای رسیدن به خودکفایی گوشت قرمز آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس طلا ارزان‌تر می‌شود | پیش‌بینی اکثر تحلیل‌گران از قیمت طلا و سکه کاهشی است (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

رشد بیش از ۳برابری تولید ماسک در استان خراسان رضوی

  • کد خبر: ۲۲۲۲۶
  • ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶
رشد بیش از ۳برابری تولید ماسک در استان خراسان رضوی
مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تولید ماسک از ۲۰ هزار عدد در روز به بیش از ۷۰ هزار عدد در استان رسیده است.

 به گزارش شهرآرانیوز، دکتر علی رضا جوان، مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان اینکه تولید ماسک از ۲۰ هزار عدد در روز به بیش از ۷۰ هزار عدد در استان افزایش یافته است اظهار کرد: با تلاش‌های انجام شده با رشد بیش از سه برابری در این حوزه، نیاز مراکز درمانی دانشگاه و دانشکده‌های سطح استان به ماسک برطرف شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

 

وی با بیان اینکه در ابتدای شیوع ویروس کووید-۱۹ به دلیل افزایش حجم تقاضا، یک سری کمبود‌ها در حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی ایجاد شد خاطر نشان کرد: با برنامه ریزی‌های انجام شده بلافاصله شرکت هاو تولیدی‌های مشهد را فعال و مجوز‌های جدید نیز در این زمینه صادر شد تا نیاز بخش‌های مختلف مردمی، اداری، کارگاهی، درمانی و ... تأمین شود.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر روزانه بیش از ۵ هزار لباس آپرون در شرکت‌های استان تولید و در اختیار کادر درمانی خط مقدم درمان بیماران کووید-۱۹قرار می‌گیرد خاطر نشان کرد: همچنین دستکش هم به میزان مورد نیاز تهیه شده و خوشبختانه کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

 

مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه بحث کمبود شیلد یکی از دغدغه‌های کادر درمان بود که این محصول با همکاری گروه‌های جهادی و بسیج جامعه پزشکی در حال تولید است، خاطرنشان کرد: در جهت رفع کمبود اکسیژن نیز یک دستگاه اکسیژن‌ساز ۶۰۰ لیتری در بیمارستان امام رضا (ع) مستقر شده است؛ همچنین خرید ۲ مخزن اکسیژن ۲۰ تنی اکسیژن مایع برای این مرکز درمانی در دستور کار قرار گرفته تا مشکلی در امر اکسیژن‌رسانی به بیماران کرونایی وجود نداشته باشد.

 

دکتر جوان تصریح کرد: در بحث ونتیلاتور ثابت و پورتال هم تعداد زیادی از این دو نوع محصول را در کنار خرید تعداد زیادی تب‌سنج، تشک مواج، پمپ سرم، پمپ سوزن و دیگر ملزومات این حوزه در اختیار مراکز درمانی، حرم مطهر رضوی، پادگان‌ها و دیگر مجموعه‌ها قرار گرفته است.

 

وی با اشاره به اینکه بحث تولید ترموکمر‌ها را به‌صورت ویژه در شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه علوم پزشکی مشهد پیگیری کردیم، تأکید کرد: هم‌اکنون دستگاه آن در فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد نصب شده و مورد استفاده قرار گرفته و به‌زودی نیز به‌صورت رسمی آغاز به کار این دستگاه را خواهیم داشت؛ همچنین تولید تعداد زیادی پالس‌اکسیمتر و دیگر تجهیزات و ملزومات پزشکی موردنیاز نیز با کمک واحد‌های صنعتی و دانش‌بنیان در دستور کار قرار گرفته است.

 

مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مقایسه با بسیاری از دانشگاه‌های بزرگ سطح کشور از وضعیت بسیار مناسبی در دو حوزه حفاظت فردی و تجهیزات پزشکی برخوردار است و تلاش می‌کنیم که کمبود‌های موجود در زمنیه ماسک ۹۵ N را در کوتاه‌ترین زمان ممکن برطرف کنیم.

 

دکتر جوان با بیان اینکه در وضعیت قرمز کنونی مردم مهمترین نقش را در غلبه بر ویروس کرونا دارند، گفت: از مردم می‌خواهیم به جز مواقع ضروری از منزل خارج نشوند، متأسفانه این ویروس منحوس لطمات زیادی بر جامعه وارد کرده و قطعاٌ با همکاری مردم می‌توانیم در مسیر ریشه‌کنی کووید ۱۹ گام‌هایی بلند و ثمربخش برداریم.

 

وی افزود: مدت ۴۰ روز است که درگیر کرونا هستیم و بسیاری از پرسنل فعالیت بالای ۱۶ ساعته را در دانشگاه و بیمارستان‌ها دارند و حتی جمع زیادی از مدافعان سلامت در سطح کشور به‌خصوص مشهد به‌صورت ۲۴ ساعته فعالیت دارند و این عزیزان مدت‌هاست که خانواده خود را ندیده‌اند و دغدغه‌ای جز بازگشت بیماران کرونایی به جامعه و جمع خانواده‌هایشان ندارند.

 

مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ضمن تأکید مجدد بر نقش کلیدی مردم در ریشه‌کنی ویروس کرونا، گفت: بیاییم با عدم خروج غیرضروری خود از منزل ضمن حفظ سلامت خود و اطرافیانمان، کمکی بزرگ به مدافعان سلامت و سفیدپوشان قهرمان جامعه داشته باشیم تا بتوانند از مأموریت و آزمون بسیارسختی که در آن قرار دارند سربلند بیرون آیند و ان‌شاالله بتوانند به‌زودی زود در کنار عموم مردم جشن ریشه‌کنی کرونا را بگیرند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->