کاهش زمان تحویل کارت سوخت از یک ماه به یک هفته لایحه اصلاح قانون کار برای تعیین مزد کارگران به هیات دولت می‌رود (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری
سرخط خبرها

اشتغالزایی ۸ هزار و ۵۹ نفر در استان خراسان رضوی در سال ۹۸

  • کد خبر: ۲۲۲۴۵
  • ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹
اشتغالزایی ۸ هزار و ۵۹ نفر در استان خراسان رضوی در سال ۹۸
سال گذشته، با صدور ۴۷۲ فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی، ۷۶ هزار و ۱۳۴ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در این بخش انجام گرفت و زمینه اشتغال هشت هزار و ۵۹ نفر فراهم شد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا مس‌فروش، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: این میزان نسبت به سال ۱۳۹۷ در تعداد پروانه‌های بهره‌برداری ۶ درصد، در میزان سرمایه‌گذاری ۵۸ درصد و در میزان اشتغال ۱۵ درصد رشد داشته است.

 

وی اضافه کرد: پارسال دو هزار و ۴۵۴ فقره جواز تاسیس واحد صنعتی هم با پیش بینی سرمایه‌گذاری ۱۳۲ هزار و ۸۴۲ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۶۲ هزار و ۴۶۷ نفر در خراسان رضوی صادر شد.

 

او ادامه داد: این میزان جواز تاسیس صادره در مقایسه با سال ۱۳۹۷ در تعداد جواز ۴۷ درصد، در میزان سرمایه‌گذاری ۵۸ درصد و در میزان اشتغالزایی ۹۲ درصد رشد داشته است.

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: پارسال تولید کاغذ، سیمان، روغن نباتی، کنسانتره آهن، کاشی و سرامیک و کنسانتره مس نسبت به سایر تولیدات از رشد قابل ملاحظه‌ای در استان برخوردار بود.

مس فر

وش با اشاره به آخرین آمار مربوط به طرح رونق تولید در خراسان رضوی گفت: در ۱۱ ماهه سال گذشته ۱۹ طرح متقاضی تسهیلات ثابت در استان خراسان رضوی به تصویب رسید و به بانک‌های عامل ابلاغ شد که هنوز از این محل مبلغی به طرح‌ها واریز نشده است.

 

وی اضافه کرد: در طرح رونق تولید همچنین ۸۴ درخواست سرمایه در گردش از سوی واحد‌های تولیدی استان خراسان رضوی تصویب و به بانک‌های عامل ابلاغ شد که از این محل پنج میلیارد ریال به یک واحد پرداخت گردید.

 

او ادامه داد: همچنین در طرح رونق تولید ۳۶ درخواست تسهیلات بازسازی و نوسازی صنعتی و معدنی از سوی صاحبان واحد‌های تولیدی در خراسان رضوی به تصویب رسید و به بانک‌های عامل ابلاغ شد که از این محل ۲۰۴ میلیارد ریال به ۱۵ واحد تولیدی متقاضی پرداخت شد.

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: براساس آخرین آمار پارسال ۱۲۸ درخواست تسهیلات بانکی واحد‌های تولیدی استان از محل برنامه تولید و اشتغال تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۳۹۸، با رقم ۱۱ هزار و ۷۹۲ میلیارد ریال تصویب و به بانک‌ها معرفی شد که از این تعداد ۲۵ مورد درخواست به میزان هزار و ۲۹۹ میلیارد ریال پرداخت شد.

 

مس فروش در مورد حوزه اصناف هم افزود: طی ۱۱ ماهه سال گذشته ۱۷ هزار و ۹۳۲ مجوز واحد صنفی در خراسان رضوی صادر شد که به ازای هر واحد صنفی ۲.۲ نفر اشتغالزایی در نظر گرفته می‌شود.

 

او در مورد حوزه معدن گفت: براساس آخرین آمار مربوط به ۱۱ ماهه سال گذشته ۴۶ فقره پروانه اکتشاف و ۸۵ فقره گواهی کشف معدن در استان صادر شد که میزان حقوق دولتی وصول شده از معادن خراسان رضوی در این مدت دو هزار و ۵۰۷ میلیارد و ۱۵ میلیون ریال بود که نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۷، ۸۵ درصد رشد داشت.

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: پارسال یک پهنه اکتشافی به مساحت چهار هزار و ۹۸۸ کیلومترمربع برای بهره برداری به شرکت تهیه و تولید مواد معدنی در منطقه سنگان از توابع شهرستان خواف و شهرستان تایباد واگذار شد.

 

مس فروش افزود: هم اینک یک پهنه اکتشافی به مساحت ۱۰ هزار کیلومترمربع به شرکت ایمیدرو و همچنین یک پهنه اکتشافی به مساحت ۹ هزار و ۹۹۹ کیلومترمربع به شرکت مس ایران در شهرستان گناباد و جنوب استان در حال واگذاری است.

 

پنج هزار و ۸۰۷ پروانه بهره برداری صنعتی با سرمایه گذاری ۱۹۷ هزار و ۵۳۵ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۱۹۷ هزار و ۳۱۴ نفر در خراسان رضوی صادر شده است و سهم شاغلان در بخش صنعت و معدن این استان ۳۵.۶ درصد از کل اشتغال و سهم این بخش از کل ارزش افزوده استان ۱۴.۳ درصد است.

 

سهم محصولات غذایی و آشامیدنی‌ها از پروانه‌های بهره برداری صنعتی استان ۱۰ درصد، سهم محصولات شیمیایی ۹ درصد، محصولات لاستیک و پلاستیک پنج درصد، کانی‌های فلزی ۲۶ درصد، کانی‌های غیر فلزی ۱۵ درصد و فلزات اساسی ۱۵ درصد است و باقی پروانه‌ها به بخش‌های دیگر اختصاص دارد.

 

۷۲.۳ درصد حجم سرمایه گذاری صنعتی در خراسان رضوی مربوط به واحد‌های تولیدی دارای بیش از ۱۰۰ نفر است که شامل ۳۰۳ واحد با اشتغال ۴۶ درصد از کل اشتغال صنعتی استان می‌شود.

 

تاکنون برای ۸۷۸ محدوده معدنی دارای پروانه اکتشاف در خراسان رضوی پروانه بهره برداری صادر شده که این معادن دارای دو میلیارد و ۸۶۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تن ذخیره مواد معدنی است و میزان استخراج اسمی آن‌ها در سال ۲۹ میلیون و ۵۵۵ هزار و ۶۰۰ تن می‌شود.

 

برای معادن دارای پروانه بهره برداری در خراسان رضوی چهار میلیارد و ۴۴۵ میلیون و ۷۰۳ هزار ریال سرمایه گذاری شده و در این معادن برای ۹ هزار و ۵۲۶ نفر شغل ایجاد شده است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->