مشهد اولین مقصد سفر‌های ریلی مردم در نوروز شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند
سرخط خبرها

لایحه حمایتی شهردار مشهد از شهروندان نیازمند

  • کد خبر: ۲۲۲۸۵
  • ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۳
لایحه حمایتی شهردار مشهد از شهروندان نیازمند
شهردار مشهد در توئیتی از تقدیم لایحه‌ای به شورای شهر برای حمایت از شهروندان نیازمند خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد رضا کلائی با انتشار پستی در توئیتر اعلام کرد، برای حمایت از شهروندان نیازمند لایحه ای به شورای شهر مشهد تقدیم خواهد کرد.


شهردار مشهد در تکمیل این خبر با انتشار پست دیگری در اینستاگرام شخصی اش، توضیحات بیشتری درباره این موضوع نوشت. پست کامل شهردار مشهد در رابطه با ارایه لایحه حمایت از شهروندان نیازمند به شورای شهر به این شرح است:

 

همشهریان عزیزم، سلام

از روزی که #آژیر_قرمز کرونا در مشهد به صدا درآمد و اوضاع شهر بحرانی شد تا امروز ٢٢ روز میگذره و توی این مدت خیلی ها برای حفاظت از جان مردم تلاش کردند که واقعاً جای تشکر داره؛ از زحمات شبانه روزی کادر فداکار درمانی و تجهیز بیمارستانها تا ضدعفونی مداوم شهر، کاهش فعالیتهای جمعی و مذهبی، بستن مسیرهای تجمع جمعیت در مشهد در ایام پیک نوروز، اطلاع رسانی گسترده در فضاهای محیطی و شبکه های اجتماعی و از همه مهمتر توقف موقت حضور زائران در حرم رضوی و صدها فعالیت دیگه ای که انجام شد.


شهردار مشهد در ادامه نوشت: مردم هم انصافاً عالی عمل کردند، البته شاید عده‌ای بگن چرا مردم این‌کار رو انجام دادند یا اون‌کار رو انجام ندادند و ... اما من بر اساس مشاهدات میدانی روزانه و ارتباط با سایر کلان‌شهرها و اشراف به وضعیت اون‌ها به قطعیت میتونم بگم که #مردم_مشهد در راه مقابله با کرونا در مقایسه با سایر کلان‌شهرها عالی و #متمایز عمل کردند و این که عده‌ای میخوان ضعف‌‎های ساختاری رو گردن مردم بندازن بحث دیگریست. ممنونتون هستم و کار کردن برای شما واقعاً باعث افتخاره.

 

اما مسئله ای که مغفول مونده و باید بهش توجه کنیم اینه که خیلی از افرادِ سرپرست خانوار در این شهر درآمد پایدار ندارند و به درآمدهای روزانه برای تامین مایحتاج اولیه زندگی شون وابسته هستند و پس انداز کافی برای گذران دوران #کرونا رو ندارند. متأسفانه همشهریان زیادی هستن که این روزها توانایی تامین نیازهای اولیه روزانه مثل خوراک و امثال اون رو هم واقعاً ندارند.


کارهایی از طرف نهادهای متولی انجام شده ولی کافی نیست؛ قبول دارم که خیلی از کسبه ؛ بازاریان و صاحبان مشاغل هم از این وضعیت متضرر شدند ولی تاکید میکنم مساله مهم در این روزها افرادی هستند که برای تامین نیازهای اولیه زندگی و تهیه یک بسته غذایی برای خانواده شون با مشکل رو به رو شدن.


در ادامه این متن وی آورده است: خوشبختانه اعضای محترم شورای شهر هم در این زمینه دغدغه دارند و بر همین اساس درصدد هستیم که لایحه‌ای رو برای کاهش این آسیب تقدیم شورا کنیم.


بدون شک در این زمینه بایستی از توان خیریه ها، سازمان‌های مردم نهاد، شوراهای اجتماعی محلات و در یک کلام از توانمندی همه مردم دغدغه مند برای شناسایی افراد استفاده کنیم؛ شورای شهر بزودی جلسه ای در این زمینه خواهد داشت و ممنون میشم نظرات و پیشنهادهای خودتون رو درباره موضوع اعلام کنید.

 

بدون شک دوست داشتن #مشهد در گرو دوست داشتن شهروندان مشهد و کمک به اونها در این شرایط سخت هست.
پیشاپیش از مشارکت فکری شما همشهریان دوست داشتنی ممنونم.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->