ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در تهران| ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) انفجار چاه فاضلاب جان مرد اردبیلی را گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

رعایت فاصله اجتماعی حتی در طبیعت

  • کد خبر: ۲۳۰۵۹
  • ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰
رعایت فاصله اجتماعی حتی در طبیعت
طبیعت هم نسبت به فاصله اجتماعی پاسخ مثبت نشان داده است، خرچنگ‌ها، مورچه‌ها و خفاش‌های خون‌آشام از آن دسته حیواناتی هستند که در مواقع لزوم و شیوع بیماری، فاصله اجتماعی را رعایت می‌کنند تا از این طریق به حفظ بقاء خود کمک کنند.
به گزارش شهرآرانیوز؛ رعایت فاصله اجتماعی برای مقابله با بیماری کووید -۱۹ بسیاری از جوامع را تحت تأثیر قرار داده است و گاهی افراد بر مفید بودن این فاصله اجتماعی برای مقابله با شیوع بیماری تردید دارند.

محققان اظهار کردند: در طبیعت هم، حیواناتی مانند میمون‌ها، خرچنگ‌ها، حشرات و پرندگان با تشخیص حیوان بیمار، از او دوری می‌کنند و به‌نوعی فاصله اجتماعی را رعایت کرده و این فاصله به حفظ بقاء آن‌ها کمک می‌کند.

نتایج تحقیقات نشان داد: حیواناتی که فاصله اجتماعی را در شیوع بیماری حفظ کردند، شانس بیشتری برای سلامت و افزایش باروری داشتند.

حیوانات در مقابله با بیماری و جلوگیری از عفونت، معمولا از روش‌های متنوعی استفاده می‌کنند و این رفتار‌ها بر شیوع بیماری تأثیر دارد.

بسیاری از حشرات ازجمله مورچه‌ها با صد‌ها یا هزاران همنوع خود در مناطق بسیار کوچکی زندگی می‌کنند و این شرایط شبیه به مراکز مراقبتی، خوابگاه‌های دانشگاه‌ها و خانه‌های سالمندان است که در هنگام شیوع بیماری بسیار پرخطر هستند.

زمانی که بیماری در میان مورچه‌ها شیوع پیدا می‌کند، مورچه‌های سالم و بیمار، به‌سرعت رفتار خود را نسبت به کاهش انتقال بیماری تغییر می‌دهند و به‌نوعی فاصله اجتماعی را رعایت می‌کنند.

شواهد از طبیعت نشان داده است که رعایت فاصله اجتماعی ابزاری مؤثر برای کاهش شیوع بیماری است و بسیار سریع‌تر از دیگر موارد قابل‌اجراست، برخلاف واکسیناسیون و دارو که نیاز به پیشرفت و آزمایش دارد.

اما رعایت فاصله اجتماعی بااینکه هزینه زیادی برای افراد خواهد داشت، اما رفتاری برای مقابله با شیوع بیماری است و درنهایت به افراد این امکان را می‌دهد تا از زندگی اجتماعی لذت ببرند.

گاهی رعایت فاصله اجتماعی برای روح و روان جامعه نگران‌کننده است، اما با توجه به اینکه می‌تواند شیوع بیماری را متوقف کند و مرگ‌ومیر ناشی از آن را کاهش دهد، می‌تواند بهترین گزینه باشد، البته به لطف دنیای مجازی، می‌توان روابط اجتماعی را بدون تماس مستقیم جسمی حفظ کرد و این بدان معناست که برخلاف حیوانات می‌توانیم روابط اجتماعی مجازی داشته و خطر شیوع بیماری را به حداقل برسانیم.

منبع: ایرنا
گزارش خطا
برچسب ها: اخبار کرونا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->