معرفی بازی level devil (اندروید و IOS) + دانلود «بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید
سرخط خبرها

آنچه که شما هم از آیفون نمی‌دانید

  • کد خبر: ۲۳۲۳۴
  • ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۰
آنچه که شما هم از آیفون نمی‌دانید
آیفون دارید؟ یا قصد خریدش را دارید؟ شاید هم منتظر آیفون جدید هستید! این مقاله به کارتان می‌آید!

به گزارش شهرآرانیوز، شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که تصور می کنید خیلی چیزها را در باره آیفونی که در دست دارید  نمی دانید.  شرکت های موبایل ساز، همواره بخشی از ترفندها و میانبرهای موجود روی سیستم عامل های گوشی هایشان را اعلان عمومی نمی کنند . آنها معتقدند کاربران با کشف هر ترفند و حقه ی جدید روی گوشی خود به آن علاقه مند تر می شود .  در همین راستا تصمیم گرفتیم تا برخی از قابلیت های پنهان در آیفون را به شما آموزش دهیم . در ادامه با کوک موبایل همراه باشید تا تجربه ی جالب کشف ترفندهای جدید در کار با آیفون  را حس کنید.

 

 آیا می دانستید با استفاده از پاک کردن حافظه تصادفی آیفون  می توانید سرعت آن را بالا ببرید؟

گاهی اوقات با بالا رفتن پردازش ها و اجرای برنامه های گوناگون توسط آیفون، حافظه ی تصادفی وشی که تحت عنوان (Ram:Random Access Memory)  شناخته می شود؛ دچار سر ریز می شود. در این حالت بهترین راه برای بالا بردن سرعت پردازش برنامه، خالی کردن حافظه ی دسترسی تصادفی یا همان Ram است. با این کار می توانید حافظه ی بیشتری برای پردازش های مورد نیاز برنامه ای آیفون در اختیار آنها قرار دهید و از این طریق سرعت آیفونتان را بهبود دهید. برای این منظور لازم است قدم های زیر را طی نمایید:

 

قدم اول:  دکمه خاموش و روشن (Power on/off ) گوشی را فشار داده و نگه دارید تا پیام slide to power off در صفحه نمایش گوشی نمایش داده شود.

قدم دوم: حال می بایست دکمه خاموش و روشن را رها کرده و دکمه هوم را فشار دهید.

با انجام این کار می بینید که  برای چند ثانیه  پردازش های گوشی متوقف می گردد و پس از آن دوباره سیستم عامل شروع به انجام پردازش می کند و صفحه هوم در گوشی اجرا می شود. پس از اجرا و بالا آمدن صفحه هوم در آیفون میبینید که Ram  خالی شده و فضای جدیدحافظه ی در دسترس، باعث بالا رفتن سرعت اجرای سیستم عامل و برنامه های روی آن می شود.

 

آیا می دانستید که آیفون شما قابلیت شخصی سازی نوع ویبره(لرزش) را داراست؟

برای لرزش آیفون به هنگام دریافت پیام و یا هر اعلان دیگری، لرزشی پیش فرض تعریف شده است.  کیفیت این لرزش تنها به صورت تعرف شده ی پیش فرض نیست و شما می تواند بنا بر سلیقه ی خود آن را تغییر دهید.برای این منظور قدم های زیر را طی نمایید:

 

قدم اول: روی برنامه ی Setting  در صفحه خانه آیفون تپ نمایید.

قدم دوم :حال روی گزینه ی Sounds  تپ نمایید.

قدم سوم : در این مرحله می بایست یکی از صداهای موجود در فولدر Sounds را انتخاب کنید.

 قدم چهارم:  حال روی گزینه ی Vibration تپ نمایید.

 قدم پنجم:  روی گزینه Create New Vibration تپ نمایید.

قدم ششم: ویبره( لرزش) دلخواه خود را ایجاد نمایید.

قدم هفتم: لرزش جدید ایجاده شده را ذخیره کنید.

نکته:  برای ایجاد  ویبره ی جدید باید روی مرکز صفحه تپ کنید و پس از ایجاد ویبره ی جدید آن را ذخیره نمایید.

 

آیا می دانستید آیفونتان قابلیت تنظیم تایم استراحت و بیداری (sleep timer)  دارد؟

 بسیاری اوقات پیش می آید که می خواهید مجموعه سخنرانی هایی در مورد بهبود زندگی و یا موزیک مدیتیشن و یا هر چیز دیگری را شب هنگام گوش دهید . ترس از اینکه شما به خواب بروید و آیفونتان تا صبح موزیک را پخش نماید و شارژ گوشی تان رو به اتمام رود، ترسی معقول است.وقت آن رسیده است که با قابلیتی که در آیفونتان وجود دارد آشنا شوید. با استفاده از این قابلیت می توانید برای پخش موزیک روی آیفونتان،  زمانبندی انجام دهید. روش به کارگیری این قابلیت را در ادامه خواهید آموخت:

 

قدم اول: روی اپلیکیشن Clock  تپ نمایید و منتظر باشید تا این برنامه باز شود.

 قدم دوم : زمان بندی مورد نظرتان برای اجرای موزیک را تنظیم نمایید.

قدم سوم:  روی گزینه When Timer Ends تپ نمایید.

 قدم چهارم: روی  گزینه Stop Playing تپ نمایید.

قدم پنجم: بعد از رسیدن موعد زمانبندی تنظیم شده، پخش موزیک به صورت خودکار قطع  می شود. احتمالا شما در آن زمان در خواب به سر می برید.

 

آیا می دانستید آیفون شما قابلیت باز گردانی صفحات  اخیرا بسته شده در سافاری  را داراست؟

ممکن است روی مساله ای در حال تحقیق باشید و تب های بسیاری را در همین راستا باز کرده باشید و بین آنها سوییپ کنید. اگر ناگهان صفحه سافاری بسته شود و این تب ها به اصطلاح بپرند؛ در این صورت چه باید کنیم؟ یکی از ترفندهای بسیار جذاب iOS  قابلیت بازگردانی صفحات اخیرا باز شده سافاری است.

آیفون | اموزش تعمیرات موبایل

 

برای این منظور کافی است تنها روی علامت مثبت نشان داده شده در پایین صفحه تپ نمایید تا تمام صفحاتی که اخیرا در سافاری باز شده اند، بار دیگر Cache  شده و در سافاری نمایش داده شوند.

 

آیا می دانستید که آیفون شما قابلیت شمارش کاراکترهای پیام های ارسالی و دریافتی  را دارد؟

برای آن که از تعداد کاراکترها (حروف) سازنده ی یک پیام ارسالی و یا دریافتی، آگاه شوید از مسیر زیر اقدام نمایید:

 

 قدم اول: وارد تنظیمات Settings شوید.

قدم دوم: بر روی گزینه Messages  تپ نمایید.

قدم سوم: حال به دنبال  گزینه Character Count بگردید و تانگل آن را در حالت فعال( سبز) قرار دهید.

 

آیا می دانستید آیفون شما قابلیت فیلم گرفتن در حالت خاموش بودن صفحه را داراست؟

شاید سر کلاس درس و یا جایی دیگر خواسته باشید از محیط فیلم بگیرید و در عین حال دوست نداشته اید کسی متوجه فیلم گرفتن شما شود.. برای این منظور آیفون قابلیتی را در سیستم عامل خود قرار داده است که با استفاده از این قابلیت می توانید از محیط بدون روشن شدن ال سی دی گوشی، فیلمبرداری کنید.برای این منظور مطابق آموزش زیر اقدام نمایید:

 

قدم اول: ابتدا مطمئن شوید که صفحه  نمایش آیفون شما خاموش است.

قدم دوم: حالا می بایست گزینه دوربین در سمت راست صفحه را نگه داشته و آن را به بالا بکشید.  باید دقت داشته باشید که حین انجام این کار نمی بایست انگشت خود  را از روی صفحه بردارید.

قدم سوم: در حالی که انگشت را روی دوربین تا وسط صفحه نگه داشته اید،حالت دوربین را روی فیلم بکشید(سوییپ کنید).

قدم چهارم: حالا می بایست دوبار پشت سر هم دکمه هوم را فشار دهید( این کار را  برای سه مرتبه تکرار کنید)

قدم پنجم: انگشت را می بایست همچنان روی  آیکن دوربین  واقع در وسط صفحه نمایش نگه دارید. (به خاظر داشته باشید تا هنگامی که صفحه گوشی خاموش شود، آیفون در حال فیلمبرداری از محیط است.)

قدم ششم:  می توانید با باز کردن صفحه نمایش در حالت عادی، به فرآیند فیلم برداری آیفون در صفحه خاموش خاتمه دهید.

 

آیا می دانستید آیفون قابلیت بلاک کردن تبلیغات در بازی های آیفون و آیپد  را دارد؟

اگر شما هم از آن دسته کاربرانی هستید که حین بازی باید تمام حواستان را متمرکز بازی کنند، می توانید با فعال کردن حالت Airplane Mode  در گوشی آیفون خود، حین بازی کردن از شر تبلیغات نا به هنگام خلاص شوید.

 

آیا می دانستید آیفون شما قابلیت نشان دادن برچسب زمانی پیام ها را دارد؟

می دانیم که گاهی میان زمان ارسال و زمان دریافت پیام ها تاخیری اتفاق می افتد. شاید گاهی برای شما هم پیش آمده باشد که دوست داشته باشید بدانید یک پیام واقعا در چه زمانی برای شما ارسال شده است. برای آن که بدانید یک پیام دقیقا در چه زمانی برای شما ارسال شده است، باید مسیر زیر را طی نمایید:

 

قدم اول: ابتدا Message  را باز کنید.

قدم دوم: انگشت خود را روی پیام موردنظرتان تپ کنید، انگشت را روی پیام نگه دارید و آن را به سمت چپ بکشید.

قدم سوم : زمان ارسال پیام را روی پیام مورد نظر مشاهده کنید.

 

آیا می دانستید آیفون شما قابلیت تغییر جهت پانوراما را داراست؟

برای تغییر دادن جهت پانوراما که همواره به صورت پیش فرض در یک جهت نمایش داده می شود تنها لازم است که بر روی جهت فلش نمایش داده شده در محیط کاربری پارنوراما تپ نمایید. با این کار جهت آن از حالت افقی به عمودی و بالعکس تغییر خواهد کرد.

 

آیا می دانستید آیفون شما دارای قابلیت استفاده آفلاین از گوگل مپس Google Maps   می باشد؟

 شاید گاهی نیاز به استفاده از گوگل مپس داشته باشید و از طرفی امکان استفاده آنلاین از این برنامه برایتان وجود نداشته باشد. خوب اینجا تکلیف چیست؟

 

ترفند جذاب دیگری که آیفونها از آن بهره می برند و شاید شما از آن اطلاعی نداشته باشید مربوط به استفاده از گوگل مپس  در حالت آفلاین است. شما می توانید با تایپ کردن عبارت ok maps در قسمت جستجوی گوگل مپ،  امکان استفاده آفلاین ار نقشه گوگل را برای خود فراهم آورید. با این کار شما دستیار هوشمند نقشه گوگل را فعال خواهید ساخت.

 

آیا می دانستید آیفون شما دارای قابلیت حذف سریع ارقام به اشتباه درج شده در ماشین حساب  است؟

حال نوبت به آموزش ترفند رابط کاربری مخصوص ریاضی دانان فرا رسیده است. ممکن است حین تایپ اعداد در برنامه ی ماشین حساب اشتباه کرده باشید،  برای پاک کردن این اعداد به اشتباه درج شده، تنها کافی است  انگشت را به چپ و راست عدد بکشید تا به این وسیله اعداد اشتباه تایپ شده حذف شوند.

 

آیا می دانستید که آیفون شما قابلیت بالا بردن سرعت وای فای به صورت تعویض خودکار بین اینترنت داده موبایل و وای فای  را داراست؟

 اگر مشغول انجام کار مهمی با آیفون خود هستید و از طرفی از قطعی در شبکه ی وای فای نگرانید می توانید با فعال کردن قابلیت تعویض خودکار بین داده موبایل و وای فای، دسترسی به اینترنت ایمن را تضمین کنید. برای این کار لازم است که Wi-Fi Assist  را در آیفون خود فعال سازید. در این صورت،  زمانی که سرعت اتصال وای فای ضعیف باشد ، آیفون به صورت خودکار به اینترنت خط وصل خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->