جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر
سرخط خبرها

بررسی فیلم Bad Boy For Life / پسران بد برای همیشه

  • کد خبر: ۲۳۴۲۵
  • ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۵
بررسی فیلم Bad Boy For Life / پسران بد برای همیشه
فیلم Bad Boy For Life محصول سال ۲۰۲۰ به کارگردانیِ مشترکِ کارگردان‌های بلژیکی Adil El Arbi و Bilall Fallah که در کارنامه‌ی کارگردانی خود فیلم Black محصول سال ۲۰۱۵ را دارند می‌باشد. نمایشنامه‌ی این فیلم را Peter Craig و Joe Carnahan به همراه Chris Bremner به رشته‌ی تحریر در آوردند. از جمله بازیگران مطرح فیلم می‌توان به Will Smith در نقش مایک و Martin Lawrence در نقش مارکوس و همینطور Vanessa Hudgens در نقش کِلی اشاره کرد
به گزارش شهرآرانیوز، پسران بد بار دیگر با داستانی متفاوت بازگشته اند…. آن‌ها دیگر آن جوان‌های پر شورِ قدیم نیستند. گََردِ پیری بر روی صورت و مو‌های آن‌ها نشسته است (برای پنهان کردن آن از رنگ مو استفاده می‌کنند!) و شور و حرارت و بامزگی از آن‌ها دور شده است. وقتی این دو پسر بد را می‌بینیم… انگار عمر رفته‌ی خود را حس می‌کنیم…. هفده سال از عرضه‌ی Bad Boys II و بیست پنج سال از عنوان اول فیلم میگذرد. این دو پلیسِ جنجالی، این دو پسرِ بد سال‌ها پیش لبخند را به روی لبانمان کاشتند. حتی اگر فیلم Bad Boy For Life نتواند قدرت عنوان‌های قبلی خود را داشته باشد حتی نه بامزگی و جنب و جوش قبلی خود را داشته باشد، اما نکته‌ی مهم نوستالژی ویژه‌ای است که این عنوان برای علاقه‌مندان به سینما دارد.

در Bad Boy For Life با دو شخصیت اصلی رو به رو هستیم. یکی از آن‌ها مایک نام دارد که نسخه‌ی جدی‌تر و مصمم‌تر داستان است. او زندگی شخصیی ندارد و به صورت کامل خود را وقفِ نیرو‌های پلیس و مبارزه با مجرمان کرده است. طرف دیگر ماجرا مارکوس است. او مرد خانواده است و شخصیتِ بامزه‌ی داستان است. اگر فیلم را بتوان در ژانر کمدی دسته بندی کرد به خاطر حضور شخصیت او در داستان است و گرنه داستان فیلم به شدت جدی است. اما مارکوس با وجودش به صحنه‌ها انرژی می‌دهد و شما را به خنده وا می‌دارد. بازی Martin Lawrence در نقش مارکوس یکی از بهترین نقش‌های کل فیلم است و از وجود او در صحنه‌های مختلف لذت خواهید برد. همین دو شخصیت متفاوت و تضادی که بین این دو وجود دارد عاملی است که بیش از پیش فیلم را برایتان جذاب و گیرا می‌کند. این دو شخصیت تا حدودی واقع پذیر به خوبی شخصیت پردازی می‌شوند و در طول فیلم به داستان زندگی شخصی آن‌ها نیز ورود می‌شود تا هر چه بیشتر با شخصیت‌ها ارتباط برقرار کنید. مثلا در صحنه‌ی ابتدای فیلم دو دوست را در یک پورشه می‌بینیم که با سرعت زیاد به سمت مقصدی در حال حرکت است. مقصدی که فکر می‌کنید مبارزه با جنایتکاران است، اما در نهایت وقتی آن‌ها به مقصد می‌رسند متوجه می‌شوید که مارکوس نوه دار شده است و از این گونه صحنه‌های بامزه در فیلم زیاد خواهید دید که ارتباط شما با شخصیت‌ها را کاملتر می‌کنند.

مجموعه فیلم‌های  پسران بد هیچ وقت شامل فیلم‌های قدرتمند و داستان محور نبود، اما حس بامزه و جذابی در درونش وجود داشت و کاملا سرگرم کننده و شیرین درست شده بود. اما Bad Boy For Life  حس دیگر عنوان‌های سری را ندارد و انگار یک عنوان اکشن با نام دیگر را در حال مشاهده هستیم. اکشنی که بیشتر از اینکه روی بامزگی و اتفاقات خاص و شیرینی که برای شخصیت هایش می‌افتد مانور بدهد، بیشتر روی اتفاقات جدی و کلیشه‌ای وارد می‌شود. به طوری که داستانِ فیلم و شخصیت‌های منفی آن بعد از اینکه واقعیت داستانی را متوجه بشوید کاملا وجهه‌ی خود را برای شما از دست می‌دهند و فیلم بی منطق و سرسری می‌شود.

همینطور در داستان فیلم شخصیت‌های اضافه‌ی زیادی می‌بینیم که حتی وجودشان در داستان نه تاثیر گذار است نه حتی شما به عنوان بیننده با هیچ کدام از آن‌ها ارتباط خاصی برقرار می‌کنید مثلا حضور Alexander Ludwig که یکی از شخصیت‌های اصلی سریال Viking‌ می‌باشد فقط جنبه‌ی ظاهری و حضور در چند صحنه‌ی بی اثر را دارد و فیلم نمی‌تواند از پتانسیل این بازیگر به خوبی استفاده کند. این نشان می‌دهد فقط به خاطر حضور چهره‌ی او در صحنه‌ها او در فیلم حضور پیدا کرده است. در بین شخصیت‌ها کِلی را داریم که نقش پلیسِ ناجی را در فیلم ایفا می‌کند و رابطه‌ی احساسی با مایک برقرار کرده است و در کل نقش مکملِ شخصیت مایک محسوب می‌شود و در این راه به طور کلی موفق عمل می‌کند.

اکشن‌های فیلم جذاب و پر جنب و جوش درست شده اند و فیلم برداری سریع و هیجان انگیزی صحنه‌های فیلم را پوشش داده است. صحنه‌های تعقیب و گریز و تیر اندازی به وفور در فیلم دیده می‌شود و این فیلم را همیشه پر هیجان نگه می‌دارد و در این بین مزه پراکنی‌های مارکوس را داریم که در بین اکشن‌های جدی لبخند را به روی لبانتان می‌کارد. یکی از مشکلات اکشن‌ها اغراق‌هایی است که درونشان دیده می‌شود که کمی باعث می‌شود فیلم از روند منطقی خود خارج شود با این وجود و با نادیده گرفتن این گونه اغراق‌ها (مثل برداشتن نارنجک بوسیله‌ی موتور در حال حرکت از روی زمین!) می‌توان گفت در کل صحنه‌های اکشن جذاب و هیجان انگیز درست شده اند.   درون مایه‌ی فیلم Bad Boy For Life در مورد گذر زمان و تغییراتی است که انسان‌ها در طول عمر خود سپری می‌کنند. اینکه حتی پر شور‌ترین آدم‌ها نیز زمانی به استراحت و فکر کردن به گذشته‌ی خود احتیاج دارند. مدتی فارغ از اینکه چه در زمانه می‌گذرد فقط لم بدهند و از لحظات و همراه بودن با کسانی که دوست دارند لذت ببرند. همینطور فیلم در مورد دوستی است و اینکه دوستِ خوب قدرت فوق العاده‌ای دارد و می‌تواند مشکلات بزرگی را حل کند و در مواقع سختی پناه شما باشد.

منبع: ساعت هفت
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->