سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

تولید روزانه ۵۳ هزار ماسک در هنرستان‌های کشور

  • کد خبر: ۲۳۴۶۰
  • ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳
تولید روزانه ۵۳ هزار ماسک در هنرستان‌های کشور
معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه زمان بازگشایی مدارس به نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا بستگی دارد، گفت: هنرجویان هنرستان‌های کشور، روزانه ۵۳ هزار ماسک تولید می‌کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مهرزاد حمیدی افزود: باتوجه به آموزش ۸۵ درصد دروس، آموزش و پرورش آمادگی دارد تا سال تحصیلی را در صورت ادامه روند تعطیلی مدارس به اتمام برساند.

 

وی با تشریح سیاست‌های حوزه تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش در ایام تعطیلی کرونا پرداخت و از خانواده‌ها خواست که در هنگام تماشای تلویزیون و کارهای خانه، فعالیت حرکتی داشته باشند و نرمش و ورزش را فراموش نکنند تا  باعث افزایش نشاط خانواده‌ و افزایش ایمنی بدن شود.

 

حمیدی با تشکر از معلمان کشور که چند روز پس از آغاز تعطیلات کرونایی به آموزش دانش آموزان از طریق فضای مجازی پرداختند و در جهاد آموزشی شرکت کردند، گفت: از ۵  اسفند مدارس تعطیل شدند و از همان زمان پیگیری آموزش‌ها با صدا و سیما آغاز شد و از ۱۰ اسفند اولین کلاس‌های آموزشی پخش شد و شبکه‌های دیگر نیز وارد شدند.

 

فعالیت آموزشی در ۹۷هزار مدرسه جریان دارد

 

وی افزود: ۹۰درصد دانش‌آموزان تحت پوشش آموزش‌های تلویزیونی و مجازی معلمان قرار داشتند، البته قبل از شیوع کرونا در کشور ۷۰ درصد محتوای آموزشی به دانش‌آموزان آموزش داده شده بود و اکنون بیش از۸۰درصد محتوا آموزش داده شده است و در برخی دروس این عدد به ۸۵ درصد می‌رسد؛ در پایه دوازدهم نیز ۹۰ درصد محتواها آموزش داده شده است.

 

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اطلاعات سامانه رصد اظهار کرد: از ۱۰۷هزار مدرسه کشور، فعالیت آموزشی در ۹۷هزار مدرسه جریان دارد.

 

مشارکت یکمیلیون و ۵۰۰هزار سفیر سلامت در «پویش در خانه بمانیم»

 

وی درباره فعالیت مراقبان بهداشت مدارس گفت: «پویش در خانه بمانیم» راه اندازی شد و یک میلیون و ۵۰۰ هزار سفیر سلامت در این پویش مشارکت دارند،  ۲۵۰هزار اثر از دانش‌آموزان دریافت شده است و برخی مراقبان سلامت نیز به مجموعه مدافعان سلامت پیوستند.

 

حمیدی درباره فعالیت‌های ورزشی دانش آموزان در ایام ماندن در خانه گفت: همکاری خوبی در صداوسیما داشتیم و برنامه‌هایی تولید شد؛ امروز سازمان بهداشت جهانی می‌گوید اگر ورزش کنید ایمنی بدن بالاتر می‌رود، استرس کاهش می‌یابد و روابط خانوادگی استحکام پیدا می‌کند، بنابراین اکنون ۳۳هزار دبیر تربیت‌بدنی، فعالیت‌های ورزشی در خانه را طراحی می‌کنند و پیشنهادات خود را به دبیرخانه استان می‌دهند، بهترین طرح‌ها به دبیرخانه مرکزی می‌آید و برای پخش در تلویزیون آماده می‌شود.

 

زمان بازگشایی مدارس به نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا بستگی دارد

 

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش درباره وضعیت سال تحصیلی و زمان احتمالی بازگشایی مدارس گفت: این موضوع بستگی به نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا دارد و در این راستا چند سناریو پیش‌بینی کردیم؛ ما بر مبنای اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیم‌گیری می‌کنیم و برای همه حالت‌ها آمادگی داریم. در حال حاضر ۸۵ درصد محتوای دروس آموزش داده شده است و حتی اگر روند تعطیلی ادامه پیدا کرد، این آمادگی را داریم که سال تحصیلی را به اتمام برسانیم و امتحانات را برگزار کنیم و در نیمه اول شهریور، ۱۵ شهریور دوباره مدارس را بازگشایی و ۱۰ درصد دیگر را جبران کنیم.

 

حمیدی افزود: بیش از۹۰درصد دانش‌آموزان به آموزش‌های تلویزیونی و اینترنتی دسترسی دارند و مابقی که این دسترستی را ندارند، راهنمای تعلیماتی با بسته‌های آموزشی پوشش می‌دهند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->