معامله گران بورس رژِیم صهیونیستی از عملیات طوفان الاقصی با خبر بودند؟ دانمارک ممنوعیت قرآن سوزی را تصویب کرد مقاومت لبنان چندین پایگاه اشغالگران را هدف حمله موشکی قرار داد وزیر خارجه قطر: نابودی حماس با ادامه جنگ هرگز اتفاق نخواهد افتاد ترکیه تعدادی از اعضای پ.ک.ک. را کشت ویدئو| اثبات کذب بودن ادعای رژیم صهیونیستی درباره بیمارستان الشفاء تمام پروازهای بحرین به رژیم صهیونیستی لغو شد ویدئو| لحظه شکار شدن تانک رژیم صهیونیستی توسط نیروهای گردان قسام سازمان ملل خواستار آزادی فوری همه گروگان‌ها در غزه شد واکنش‌های جهانی به مبادله آتش میان حماس و رژیم صهیونیستی روسیه آزمایش موشکی در قطب شمال را تکذیب کرد تیراندازی در یک مرکز درمانی در هلند چند کشته و زخمی برجای گذاشت پیام آیت‌الله سیستانی در پی آتش‌سوزی مرگبار در شمال عراق چین و سوریه ۳ سند همکاری امضا کردند جزئیات بسته تحریمی جدید اتحادیه اروپا علیه ایران تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران| فارس و تسنیم هم تحریم شدند تعداد جان‌باختگان سیل لیبی از ۱۱ هزار نفر گذشت تعداد جان‌باختگان سیل در لیبی به ۵۳۰۰ نفر رسید خاکسپاری ۴۰۰۰ جسد در پی وقوع طوفان در شهر «درنه» لیبی + فیلم ادعای عجیب شورای همکاری خلیج فارس درباره میدان نفتی آرش
سرخط خبرها

چین، دستکاری و پنهان کاری عمدی در آمار مربوط به کرونا را رد کرد! / آمریکا سیاسی کاری را متوقف کند

  • کد خبر: ۲۴۱۶۹
  • ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۳
چین، دستکاری و پنهان کاری عمدی در آمار مربوط به کرونا را رد کرد! / آمریکا سیاسی کاری را متوقف کند
سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین در واکنش به اصلاح آمارهای کرونا در ووهان، هرگونه «پنهان کاری یا دستکاری عمدی در آمارهای مربوط به کرونا» را به شدت رد کرد و گفت: چین در این زمینه همواره شفاف و روشن عمل کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، «جائو لی جیان» روز جمعه در پکن در جمع خبرنگاران افزود: اصلاح و بازبینی آمار مربوط به شمار جان باختگان و فوتی های کرونا در شهر ووهان، پس از کارشناسی دقیق و با هدف «اطمینان از دقت و صحت شمار مبتلایان و جان باختگان» انجام شده است.

مقامات شهر «ووهان» چین امروز جمعه آمار مربوط به مرگ و میر و همچنین تعداد مبتلایان در این شهر را بازبینی کردند تعداد فوتی ها با افزایش ۱۲۹۰ نفری به سه هزار و ۸۶۹ تن و تعداد مبتلایان هم با افزایش ۳۲۵ نفری به ۵۰ هزار و ۳۳۳ تن رسید.

ستاد فرماندهی پیشگیری و مهار بیماری ویروس کرونا در شهر ووهان در مورد دلایل اصلاح آمار این شهر ۱۱ میلیون نفری با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: در آغاز شیوع بیماری، شمار مبتلایان به سرعت افزایش یافت و سبب بروز کمبود منابع پزشکی و درمانی شد به طوری که برخی از مبتلایان قبل از رسیدن به بیمارستان در منازل خود جان باختند.

در این بیانیه آمده است: در دوره اوج درمان، کادرهای پزشکی سرگرم پذیرفتن و درمان مبتلایان بودند و مواردی از تاخیر، کوتاهی و اشتباه در گزارش پیش آمده بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در ادامه از بازبینی آمار در کشورهای مختلف نیز به عنوان «موضوعی عادی» یاد کرد و گفت: چین همواره شفاف و مسئولانه، با جامعه بین المللی در مورد کرونا همکاری کرده است.

این مقام چینی همچنین به آمریکا توصیه کرد که «سیاسی کاری» را متوقف کرده و به «مقابله با کرونا و احیای اقتصادی» بپردازد.

گزارش ها حاکی است «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا گفته است به اطلاعات منتشر شده از سوی حزب کمونیست چین اعتماد ندارد اطلاعات چین از ابتدای شیوع کرونا، غیرشفاف بوده است.

جائو لی جیان در این ارتباط گفت: اگر آمریکا در ابتدای شیوع کرونا اطلاعات کامل دریافت نکرده، چگونه مرکز پیشگیری از بیماری های همه گیر آمریکا در روز ۱۵ ژانویه درباره شیوع کرونا هشدار صادر کرده است؟ چرا آمریکا در روز ۲۵ ژانویه سرکنسولگری خود در ووهان را تعطیل کرد؟ چرا آمریکا در روز ۲ فوریه مرزهای خود را به روی شهروندان چینی و خارجیانی که در ۱۴ روز گذشته به چین سفر کرده بودند، بست؟. 

منبع: ایرنا

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->