نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

گنگ‌تر از گنگ!

  • کد خبر: ۲۶۱۱۱
  • ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸
گنگ‌تر از گنگ!
باوجود شروع تمرینات گروهی در اروپا، وضعیت لیگ برتر ایران همچنان معلوم نیست
تمرینات تیمی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی چندروزی است که در اروپا آغاز شده است. پرتغال، ایتالیا، ترکیه، آلمان و...، برخی از کشور‌هایی هستند که احتمالا تا چندوقت دیگر مسابقات فوتبالشان را از سر خواهند گرفت. نکته جالب‌توجه اینکه کشوری مثل ایتالیا که بیشترین آمار تلفات و مبتلایان به این ویروس را در اروپا دارد، از روز دوشنبه مجوز برگزاری تمرینات تیم‌ها را صادر کرده است؛ اما در کشور ما که شرایط به‌مراتب‌بهتری نسبت به ایتالیا و آلمان دارد، هنوز تصمیمی بر برگزاری تمرینات گرفته نشده است. این درحالی است که سایر کشور‌های اروپایی مثل فرانسه و هلند هم تصمیم به توقف لیگ کشورشان گرفته‌اند و به‌عبارتی تکلیف لیگ فوتبالشان را مشخص کرده‌اند، ولی سازمان لیگ فوتبال کشورمان و ستاد مبارزه با ویروس کرونا، هنوز نتوانسته‌اند تصمیم قطعی و نهایی‌شان را برای این منظور اتخاذ کنند.
بیست‌ویکمین هفته رقابت‌های لیگ برتر در فصل نوزدهم با شیوع کرونا برگزار شد و پس از آن مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ با تأکید ستاد مبارزه با کرونا برگزاری ادامه رقابت‌ها را متوقف کردند و از آن زمان تاکنون تکلیف این مسابقات مشخص نیست. با عبور از «پیک» کرونا و فروکش‌کردن گسترش آن در برخی شهر‌ها و بازگشایی برخی اماکن، گمانه‌زنی‌ها درمورد تعیین‌تکلیف لیگ نوزدهم نیز شدت گرفت و حتی کار را به درگیری رسانه‌ای برخی مسئولان تیم‌ها کشاند. برخی تیم‌هایی که موقعیت خود را در خطر می‌دیدند یا اینکه نمی‌خواستند پرسپولیس را به‌عنوان قهرمان لیگ برتر معرفی کنند، چند تیم دیگر را با خود همراه کردند و از فدراسیون خواستند لیگ را با همین شرایط نیمه‌کاره اعلام کند و تکلیف تیم قهرمان و تیم‌های سقوط‌کننده را نیز مشخص نکند! اظهارنظر‌های متفاوت درمورد تعیین‌تکلیف نوزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر در حالی صورت گرفت که ستاد مبارزه با کرونا هنوز به مسئولان ورزشی اجازه برگزاری تمرین یا اردو را نداده است. براساس تصمیمی که در آخرین جلسه ستاد مبارزه با کرونا در ورزش گرفته شد، قرار است روز ۲۵اردیبهشت در نشست دیگری درباره لیگ برتر فوتبال و سایر مسابقات ورزشی تصمیم‌گیری شود.
دراین‌میان چند احتمال برای تعیین‌تکلیف نوزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر مطرح شده است.
اول اینکه مسابقات در هفته بیست‌ویکم متوقف شود و بدون اعلام تیم قهرمان و مشخص‌کردن تیم‌های سقوط‌کننده، پرونده این دوره بسته شود؛ البته این ضعیف‌ترین احتمال است، چراکه نمی‌توان بدون معرفی تیم قهرمان و نمایندگان ایران برای فصل بعد لیگ قهرمانان آسیا و تیم‌های سقوط‌کننده، تکلیف را مشخص کرد.
دومین احتمال این است که لیگ در هفته بیست‌ویکم تعطیل اعلام شود و عنوان قهرمانی به پرسپولیس داده شود و بقیه تیم‌ها هم براساس موقعیتی که در جدول دارند، تعیین‌تکلیف شوند. در این حالت تیم‌های سقوط‌کننده هم مشخص خواهند شد و نمایندگان ایران در آسیا نیز تعیین‌تکلیف می‌شوند.
سومین احتمال که مدنظر مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ قرار دارد، برگزاری مسابقات تحت تدابیر بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی است که نیاز به حدود ۲ ماه زمان دارد. یک ماه برای آماده‌شدن دوباره تیم‌ها و یک ماه هم برای برگزاری ۹ هفته مسابقات.
هر ۳ احتمال، موافق و مخالفانی دارد که در بین آن‌ها تیم‌هایی که ادامه لیگ تأثیری به حالشان ندارد، با تعطیلی کامل بدون رده‌بندی موافق هستند. برخی مدعیان بالانشین هم که برای خود شانس قهرمانی قائل هستند، با احتمال دوم و معرفی‌کردن پرسپولیس به‌عنوان قهرمان مخالف هستند.
پرسپولیس به‌عنوان صدرنشین لیگ برتر هم که با تیم دوم ۱۰امتیاز اختلاف دارد، موافق ۲ حالت است؛ یا تعطیل اعلام‌کردن مسابقات با معرفی خودش به‌عنوان قهرمان، یا ادامه مسابقات برای تعیین‌تکلیف نتایج داخل زمین.
دراین‌بین هر تصمیمی غیر از برگزاری و ادامه مسابقات برای فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ تبعات زیادی خواهد داشت و ماجرا را پیچیده خواهد کرد؛ ضمن اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا هم تأکید کرده است که باید لیگ‌های کشور‌های قاره کهن برگزار شود و به پایان برسد.
به‌همین‌خاطر در میان احتمالات مطرح‌شده تعطیلی کامل ضعیف‌ترین گزینه است و برگزاری مسابقات، اولویت اول فدراسیون به‌شمار می‌رود.
احتمال اینکه تمرینات تیم‌ها پس از پایان ماه مبارک رمضان آغاز شود و یک ماه بعد بازی‌های باقی‌مانده برگزار شود، بسیار زیاد است و مسئولان تصمیم‌گیر هم دراین‌مورد برنامه‌ریزی خواهند کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->