«بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید طرح یک ایرانی برای لوگوی نوروزی گوگل + عکس
سرخط خبرها

حمایت مالی از ۶ استارتاپ حوزه سلامت/ اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان به عاملان صندوق نوآوری

  • کد خبر: ۲۷۳۹۲
  • ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹
حمایت مالی از ۶ استارتاپ حوزه سلامت/ اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان به عاملان صندوق نوآوری
۶ استارتاپ حوزه سلامت ویژگی‌های محصول و مدل کسب‌وکار و نیاز‌های سرمایه‌گذاری خود را به سرمایه‌گذاران رویداد ارائه کردند.

به گزارش شهرآرا نیوز؛ رویداد جذب سرمایه در حوزه سلامت (Demo Day) امروز در محل صندوق نوآوری و شکوفایی به صورت مجازی و حضوری از صندوق‌های پژوهش و فناوری و سرمایه‌گذارانی از بخش خصوصی حضور داشتند. در این رویداد ۶ استارتاپ حوزه سلامت در مجموع تقاضای حدود ۱۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری داشتند.

یک استارتاپ‌ در زمینه زخم‌پوش برای بخش‌های درمانی، نانو هیدرو پلیمری، زخم بستر، دیابت و سوختگی فعالیت دارد، یکی از دستاوردهای آن پیشگیری از قطع عضو بیماران متعدد در طول مطالعات کلینیکی است. سرمایه مورد نیاز این اپلیکیشن یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان عنوان شده و تاکنون یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان نیز در آن سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

یکی دیگر از استارتاپ‌ها اپلیکیشنی در حوزه طب سنتی عرضه کرده بود. این اپلیکیشن بعد از تست مزاج و دریافت اطلاعات متقاضی، افراد را به نزدیک‌ترین پزشک طب سنتی راهنمایی می‌کند. تمام امور از ویزیت و نوبت‌دهی تا دریافت دارو در این اپلیکیشن به صورت آنلاین انجام می‌شود. این اپلیکیشن اکنون ۴۱ هزار بار نصب شده و در ۱۰ کلینیک نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

تیم استارتاپی دیگر این رویداد تولید‌کننده صنعتی پروبیوتیک‌های تجاری مبتنی بر انواع سوشن‌های باکتریایی بومی‌ (ویژه فراورده‌های لبنی) است که نیاز سرمایه‌گذاری خود را در زمینه تولید ۲۰ هزار یونیت باکتری پروبیوتیک بومی ‌اعلام کرد. این طرح نیاز به سرمایه‌گذاری ۴ میلیارد تومانی داشته و بازگشت سرمایه آن نیز به میزان ۱۳ میلیارد تومان تخمین زده شده است.

گروه استارتاپی دیگر اپلیکیشن خدمات پزشکی و پرستاری در منزل خود را ارائه کرد که در آن خدمات پزشکی از طریق واسطه این پلتفرم انجام می‌شود. گام اول فعالیت این اپلیکیشن، درخواست خدمات در منزل و اعزام افراد متخصص به منزل است و در گام دوم تجهیزات مانیتورینگ در منزل بیماران ارائه می‌شود. تاکنون ۱۰۰۰ نفر این اپلیکیشن را نصب کرده‌اند و بیش از ۳۰۰ میلیون تومان برای آن هزینه شده است. این اپلیکیشن برای تبلیغات و مانیتورینگ در منزل نیازمند سرمایه‌گذاری یک میلیارد تومانی است.

یکی دیگر از استارتاپ‌های شرکت کننده، طرح خود را در زمینه تولید صنعتی کانال‌های بیوپلیمری زیست تخریب‌پذیر نارسایی اعصاب محیطی دانست و تا کنون یک میلیارد و ۷۰۰ تومان در آن سرمایه‌گذاری شده است. این طرح نیازمند یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی مجموعه‌ای با ظرفیت ۲۴ هزار کانال است. درآمد ناخالص این طرح در حدود ۱۲ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است. ظرفیت بازار آن در ایران در حدود ۲۰ هزار کانال است و قرار است با ظرفیت تولید صنعتی ۶۰۰۰ کانال در سال اول آغاز شود.

استارتاپ دیگر اپلیکیشنی با هدف اصلاح سبک زندگی افراد و ارائه راهکار تغذیه و ورزشی برای تأمین سلامت افراد عرضه کرد. این نرم‌افزار تا کنون ۱۳ هزار نصب طی یک‌سال داشته و ماهانه ۲۰۰۰ کاربر فعال دارد. سرمایه‌گذاری مورد نیاز این استارتاپ، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است که ۸۰ درصد آن صرف تبلیغات و مارکتینگ و ۲۰ درصد باقی برای نگهداری و توسعه محصول صرف خواهد شد. این استارتاپ در گام اول فعالیت خود علاقه‌مندان به رژیم ورزش، بیماران دیابتی و کبد چرب و شرکت‌ها و ارگان‌ها را هدف قرار داده است.

در این رویداد دکتر علی ناظمی، معاون سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی، با تشریح خدمات سرمایه‌گذاری این صندوق گفت: در نیمه دوم سال ۹۸ بسته ابزارهای سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری طراحی آماده شد و از آن زمان تا پایان سال، ۱۶۲ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در طرح‌های دانش بنیان صورت گرفت.

وی افزود: صندوق نوآوری در نظر دارد امسال ۴۰۰ میلیارد تومان در طرح‌های مختلف از طریق مدل هم‌سرمایه‌گذاری با عاملان بخش خصوصی به حوزه سرمایه‌گذاری تخصیص دهد.

ناظمی ادامه داد: در این طرح چنانچه عاملان صندوق نوآوری و شتاب‌دهنده‌ها ۲۰ درصد از هزینه مورد نیاز طرح‌های فناورانه را تأمین کنند صندوق نوآوری ۸۰ درصد باقی‌مانده را تأمین خواهد کرد.

وی افزود: اگر سرمایه‌گذاران درخواست همراهی صندوق نوآوری و شکوفایی را داشته باشند، در کمتر از ۲ ماه طرح ارزیابی می‌شود و در صورت تأیید قرارداد سرمایه‌گذاری منعقد خواهد شد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->