سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها
در ۲ ماه آماده شد

نتایج اولیه شبیه‌سازی پیش‌بینی روند‌های احتمالی کرونا

  • کد خبر: ۲۷۳۹۵
  • ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵
نتایج اولیه شبیه‌سازی پیش‌بینی روند‌های احتمالی کرونا
عضو هیئت علمی گروه تغذیه جامعه ایران گفت: شبیه‌سازی پیش‌بینی روند‌های احتمالی و بررسی مداخلات سیاستی درباره بیماری کووید۱۹ از ۱۵ اسفندماه در حال اجراست و در ۲ ماه نتایج اولیه آماده شده است.
به گزارش شهرآرانیوز، حسن عینی زیناب با بیان این مطلب افزود: شبیه‌سازی جمعیتی گزینه‌های سیاستی مختلف مرتبط با شیوع بیماری کووید۱۹ در ایران با استفاده از داده‌های سرشماری ۱۳۹۵ مرکز آمار در حال انجام است.

وی افزود: در شبیه‌سازی جمعیتی، یک میلیون و ۵۷۰ هزار نفری که داده‌ها بودند در سطح فردی از روز اول شیوع بیماری کرونا برابر شبیه‌سازی بنده که اوایل بهمن فرض شده بود در معرض بیماری قرار گرفت. در این پروژه شروع مواجهه با بیماری در ابتدا از سه شهرستان قم، تهران و رشت بوده است و مسافرت‌های بین شهرستانی موجب می‌شود تا جمعیت سایر شهرستان‌ها نیز در معرض ابتلا به کووید۱۹ قرار بگیرند.

عضو هیئت علمی گروه تغذیه جامعه بیان کرد: طول دوره شبیه‌سازی به مدت ۲۰۰ روز است، به‌طوری که شیوع بیماری از اول بهمن آغاز می‌شود و روند آن تا حدود اوایل شهریور بررسی می‌شود.

عینی زیناب تصریح کرد: کمیته کشوری اپیدمیولوژی ستاد مقابله با کرونا در وزارت بهداشت هم کار شبیه‌سازی بیماری کووید۱۹ را با روش و داده‌های مورد استفاده و امکان بررسی‌های بیشتر در زمینه گزینه‌های سیاستی انجام داده است.

وی به آزمایش ۸ سناریوی سیاستی مرتبط با شیوع کووید۱۹ در شبیه‌سازی جمعیتی اشاره کرد و گفت: در ابتدا بیان کردیم که ما اگر هیچ مداخله‌ای انجام ندهیم، چه اتفاقی خواهد افتاد و در صورت عدم حضور مداخلات حدود ۸۹ هزار مرگ را در پایان روز دویستم می‌توانیم داشته باشیم، ما فقط می‌خواهیم بدانیم اگر سیاستی را اجرا می‌کنیم در مقایسه با آن سناریوی بدون مداخله چه اتفاقی خواهد افتاد یعنی کدام سناریوی سیاستی می‌تواند موجب کاهش بیشتر مرگ‌ومیر شود.

عضو هیئت علمی گروه تغذیه جامعه افزود: در سناریو‌های بعدی از شصتمین روز شبیه‌سازی سیاست‌هایی برای کنترل شیوع بیماری اجرا می‌شوند. به عنوان مثال اگر تردد‌های بین استانی را قطع کنیم تا چه میزان به کاهش مرگ‌ومیر کمک می‌کنیم یا چه تعداد از افراد به کرونا مبتلا نمی‌شوند. مثال دوم این است که اگر دانش‌آموزان و دانشجویان از شصتمین روز در خانه قرنطینه شوند، چه تعداد از افراد به کرونا مبتلا نمی‌شوند.

منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->