رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
سرخط خبرها
شمخانی در گفت وگو با همتای افغانستانی:

استقرار صلح در افغانستان در تمامی فرآیندها مورد تاکید ایران است

  • کد خبر: ۲۷۴۰۸
  • ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۰
استقرار صلح در افغانستان در تمامی فرآیندها مورد تاکید ایران است
دبیر شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: محوریت دولت افغانستان در تمامی فرآیندهای مربوط به استقرار صلح در این کشور مورد تاکید جمهوری اسلامی ایران است

به گزارش شهرآرانیوز، روز سه شنبه  دریابان علی شمخانی در گفت وگوی تلفنی با حمدالله محب مشاور امنیت ملی رییس جمهوری افغانستان اظهار داشت: توافق صورت گرفته میان اشرف غنی و عبدالله عبدالله را که گامی مهم در ایجاد ثبات و استقرار دولتی قدرتمند در جمهوری اسلامی افغانستان است تبریک می‌گویم.

شمخانی خاطر نشان کرد: آغاز گفت وگوهای فراگیر بین الافغانی می‌تواند مرحله ضروری دیگری در حفظ دستاوردهای مردم بزرگ افغانستان شامل جمهوریت و قانون اساسی باشد.

وی افزود: محوریت دولت افعانستان در تمامی فرآیندهای مربوط به استقرار صلح در این کشور مورد تاکید جمهوری اسلامی ایران است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: ایالات متحده آمریکا با نادیده گرفتن منافع افغانستان، مسیر غیر قابل قبولی را در اقدامات سیاسی خود دنبال می‌کند.

شمخانی تصریح کرد: ایران چون گذشته آمادگی دارد کمک‌های بهداشتی و درمانی را به صورت رایگان در اختیار برادران و خواهران افغانستانی قرار بدهد.

وی اضافه کرد: در حالی که مرزبانان ایران هیچ گونه نقشی در شکل گیری رخداد غم بار جانباختن گروهی از اتباع افغانستان در منطقه مرزی مشترک نداشته اند، فضای خبری سنگین و غیر مستند ایجاد شده از سوی برخی مسئولین و رسانه های افغانستان مایه تعجب و تاسف است.

شمخانی تاکید کرد: مستندات غیر قابل تردیدی در رد ادعاهای مطرح شده بر علیه ایران وجود دارد که در صورت اراده طرف افغانستانی می تواند در کمیته مشترک حقیقت یاب و فارغ از فضاسازی های غیر سازنده مورد بررسی قرار بگیرد.

 

نقش تعیین کننده ایران در توافق انجام شده میان اشرف غنی و عبدالله

حمدالله محب مشاور امنیت ملی رییس جمهور افغانستان نیز در این گفت وگو اظهار داشت: از نقش تعیین کننده جمهوری اسلامی ایران در توافق انجام شده میان اشرف غنی و عبدالله قدردانی می کنیم و اجازه نخواهیم داد روابط گرم و صمیمی دو کشور دوست و برادر تحت تاثیر فضا سازی های غیر ضروری قرار بگیرد.

محب خاطر نشان کرد: ترددهای غیر مجاز در مرزهای مشترک، چالشی قدیمی است و امیدواریم که این حادثه تلخ به فرصتی برای دستیابی به راه حل دائمی در این خصوص مبدل شود.

وی افزود: تخلیه برخی پاسگاه های مرزبانی از سوی نیروهای افغانستان مشکلاتی را در مرزهای مشترک بوجود اورده که آمادگی داریم با همکاری وزارت امور خارجه برای دستیابی به راه حل اساسی در کنترل مرز وارد همکاری مشترک با طرف ایرانی شویم.

منبع:دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->