مرگ یک جوان در پی شلیک پلیس +اطلاعیه پلیس ۶ هزار عدد قرص غیرمجاز از یک واحد صنفی در مشهد کشف شد (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) برخورد مرگبار تریلر با پراید در جاده نیشابور -فریمان (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) حقوق معوق معلمان خرید خدماتی و حق التدریس در اسرع وقت پرداخت شود پلیس راهور فراجا: تصمیم گرفتیم فرایند صدور گواهینامه موتورسیکلت را تسهیل ببخشیم کشف بیش از ۵۸۰ تن مواد مخدر در سال ۱۴۰۲ | ۷۵ درصد کشفیات مواد مخدر در شرق کشور صورت گرفت محدودیت‌های ترافیکی کنکور سراسری ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد بازداشت ۲۰ نفر از مدعیان فروش سوالات کنکوری توسط پلیس فتا افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد «قلیان اکسیژن» طرح مطالعاتی وزارت بهداشت است | افزایش ۵۰ درصدی مصرف قلیان در ۷ سال بی‌خوابی، خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را افزایش می‌دهد دستور جمع‌آوری یک مکمل تقویتی رشد مو صادر شد برای خود و دیگران خودسرانه دارو تجویز نکنیم! تشخیص بموقع اوتیسم، در پیشرفت مهارت‌های ارتباطی و کلامی کودکان تاثیر بسزایی دارد معاینات پزشکی کارکنان آشپزخانه مرکزی خراسان رضوی در ایام حج عمره آغاز شد عطاری فقط می‌تواند گیاهان دارویی مجاز را عرضه کند | برخورد با عطاری‌هایی که فرآورده دارویی بفروشند اهدای عضو در مشهد به چهار بیمار زندگی دوباره بخشید (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پادشاه فصل‌ها پاییز؟ جدی می‌فرمایید؟
سرخط خبرها
در نشست خبری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی بیان شد:

فطریه‌ها ظرف سه روز، به دست نیازمندان می‌رسد/جمع‌آوری ۶ میلیارد تومان فطریه در سال گذشته

  • کد خبر: ۲۷۴۶۲
  • ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
فطریه‌ها ظرف سه روز، به دست نیازمندان می‌رسد/جمع‌آوری ۶ میلیارد تومان فطریه در سال گذشته
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی گفت: مبلغ فطریه و کفاره در مشهد، امروز، سی‌و‌یکم اردیبهشت‌ماه، از طرف دفتر نماینده ولی فقیه اعلام می‌شود.
سمیرا شاهیان/ شهرآرانیوز، حبیب الله آسوده با بیان این خبر افزود: مجموع فطریه و زکات فطره‌ای که شورای زکات در سال ۹۸ جمع‌آوری کرده است به ترتیب حدود ۶ میلیارد و ۴۳ میلیون تومان و یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده که طبق موازین شرعی و در اسرع وقت هزینه شده است. البته این مبالغ به عنوان عملکرد کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان نیست.
 
فعالیت ۳۰ درصد پایگاه‌های جمع‌آوری فطریه بعد از عید فطر
مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی و دبیرشورای زکات استان از برپایی ۱۰۰۰ پایگاه کمیته امداد برای جمع آوری فطریه و کفارات همزمان با عید فطر در سطح استان خبر داد و افزود: این پایگاه ها از ساعت ۱۲ بامداد عید فطر برپا می شوند و تا چند روز پس از عید مستقر هستند.
حبیب‌الله آسوده درخصوص فعالیت پایگاه‌های جمع‌آوری فطریه گفت: سی درصد پایگاه‌های جمع‌آوری فطریه، یک روز بعد از عید فطر نیز در محل‌های مشخص مستقر هستند تا مشکلی برای آن دسته از روزه‌دارانی که فرصت نکردند فطریه‌شان را بپردازند، پیش نیاید.
او همچنین بیان کرد: تعدادی از صندوق‌های صدقه در شهر شامل 20درصد از صندوق‌ها، تخلیه شده است و برای سه، چهار روز به فطریه و زکات اختصاص پیدا کرده‌ است. در محل این صندوق‌ها بنر نصب می‌شود تا مردم مطلع و اقدام به واریز فطریه‌شان کنند.

 

لیست نیازمندان شناسایی شده است
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گفت: برای تسریع کار، لیست نیازمندان در شهرستان‌ها از قبل شناسایی و آماده شده است و به محض واریز مبالغ به حساب کمیته امداد، پول جمع‌آوری شده به حساب نیازمندان واریز می‌شود.

آسوده درباره مدت زمانی که این مبالغ به دست نیازمندان می‌رسد، اظهارکرد: دستگاه‌ها و خیریه‌هایی که مجوز جمع‌آوری وجوهات را دارند رصد می‌کنیم تا به محضی که پول فطریه واریز شد، آن را به دست نیازمندان با اولویت ایتام و معلولان و بیماران نیازمند برسانیم.

او افزود: پیش‌بینی ما این است که ظرف دو، سه روز بعد از عید فطر مبالغ به نیازمندان پرداخت شود.  

 

توزیع 200هزار بسته خوراکی
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان از توزیع بسته‌های خوراکی بین نیازمندان گفت و افزود: 150هزار بسته خوراکی تا دهه دوم بین نیازمندان توزیع شد و 50هزار بسته نیز تا پایان ماه مبارک رمضان با کمک مراکز نیکوکاری بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

آسوده با اشاره به طبخ غذا با کمک مردم و خیران نیز اظهار کرد: نهضت بزرگ طبخ غذا به کمک مردم و خیران در استان شکل گرفت و تا امروز، یک میلیون 750هزار پرس غذا با مشارکت مردم طبخ و بین نیازمندان توزیع شده است. امیدواریم تا پایان ماه رمضان بتوانیم به طبخ بیش از 2میلیون غذا برسیم. البته در همه مشارکت‌ها، بنیاد مستضعفان نیز کمک داشته است و مبلغ 5میلیارتومان به خانواده‌های متاثر از بحران کرونا کمک شده است.  

 

پایگاه‌های جمع‌آوری فطریه، ملزم به داشتن مجوز و مهر برجسته شورای زکات هستند
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی درباره پایگاه‌های مجاز به جمع‌آوری فطریه و زکات گفت: همه پایگاه‌های جمع‌آوری فطریه که در سطح استان و در محل تجمعات نماز عید فطر مستقر می‌شوند باید مجوز و مهر برجسته شورای زکات را داشته باشند و در غیر اینصورت مابقی پایگاه‌ها مورد تایید کمیته امداد امام خمینی(ره) نیستند.

آسوده ادامه داد: عده‌ای از شهروندن مایلند از طریق فضای مجازی اقدام به پرداخت فطریه‌شان کنند که ما نمی‌خواهیم مانع کار خیرشان شویم، اما توصیه می‌کنیم بررسی کنند و مبالغ را به حساب کسانی که از شورای زکات مجوز دارند واریز کنند.

این مسئول اعلام کرد: نیکوکاران می توانند با شماره گیری کد # ۵ * ۰۵۱ * ۸۸۷۷ * نسبت به پرداخت وجوه زکات فطریه و کفاره خود بدون نیاز به بیرون آمدن از منزل و با گوشی همراه اقدام کنند.

او افزود: کسانی که از طریق فضای مجازی می‌خواهند اقدام به جمع‌آوری فطریه‌ کنند، باید شماره حساب‌شان را به پلیس فتا و شورای زکات اعلام کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان درباره برخورد با افراد سودجو اظهار کرد: در فرمانداری‌ها کارگروه نظارت و بازرسی تشکیل شده است که این پیگیری را برای پایگاه‌های غیر مجاز انجام می‌دهد. همچنین مردم می‌توانند موارد احتمالی را با شماره تلفن 3128-051 اعلام کنند.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->