قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد تغییر یافت + جزئیاتی از تغییر کرایه‌های ناوگان حمل و نقل عمومی در مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی
سرخط خبرها

قطعه اهداکنندگان عضو؛ قطعه برزمین مانده بهشت رضا(ع)/ مصوبات را از شهرداری پیگیری می‌کنیم

  • کد خبر: ۲۷۵۰۶
  • ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲
قطعه اهداکنندگان عضو؛ قطعه برزمین مانده بهشت رضا(ع)/ مصوبات را از شهرداری پیگیری می‌کنیم
آخرین روز تیرماه ۹۸ بود که شورای اسلامی شهر مشهد مصوبه‌ای را مبنی بر اختصاص قطعه‌ای به‌نام اهداکنندگان عضو در بهشت رضا (ع) تصویب کرد.

جانقربان-شهرآرانیوز/ مصوبه‌ای که براساس آن شهرداری مشهد (سازمان فردوس‌ها) مکلف شد در راستای توسعه فرهنگ اهدای عضو و قدردانی از خانواده‌هایی که بدون هیچ چشمداشتی اعضای بدن عزیزانشان را اهدا می‌کنند، قطعه‌ای ویژه به‌نام قطعه بخشندگان حیات احداث کند و تمام هزینه‌های خدماتی همچون تغسیل، تکفین، تدفین و... را برعهده بگیرد.

 

قطعه در حال راه‌اندازی است


بعد گذشت حدود ۱۰ ماه از تصویب این مصوبه در روز اهدای عضو برای قدردانی از این اقدام ارزشمند، قصد تهیه گزارشی از این قطعه را می‌کنیم که متوجه می‌شویم قطعه هنوز راه‌اندازی نشده است.


دلیل راه‌اندازی نشدن قطعه را از مدیرعامل فردوس‌ها پیگیر می‌شویم که متأسفانه باوجود تماس‌های بسیار و گذاشتن پیغام، هیچ پاسخی دریافت نمی‌کنیم و در نهایت روابط عمومی این سازمان به ما اعلام می‌کند که حجت‌الاسلام مهدوی دامغانی اعلام کرده‌اند که با شهرآرا مصاحبه نمی‌کنند. تنها پاسخی که از روابط عمومی دریافت می‌کنیم این است که قطعه در حال راه‌اندازی است.

 

به سهم خود این مصوبه را پیگیری می‌کنیم


موضوع را از طریق کمیسیون فرهنگی شورای شهر پیگیری می‌کنیم، کمیسیونی که این مصوبه در زیر مصوبات آن ذکر شده است. نایب رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد در گفتگو با شهرآرانیوز، با اشاره به اینکه این مصوبه مربوط به ۱۰ ماه پیش است، گفت: هر مصوبه‌ای بعد تصویب باید مسیری را بگذراند و شهرداری مکلف است زمینه‌های اجراشدن آن را فراهم کند.

 

رمضانعلی فیضی افزود: بنا بود قطعه‌ای شبیه به قطعه نام‌آوران برای اهداکنندگان عضو در بهشت رضا (ع) در نظر گرفته شود، اما این قطعه هنوز راه‌اندازی نشده است و شهرداری هم توضیح و دلیلی برای اجرانشدن این مصوبه به شورا ارائه نکرده است.


وی اظهار کرد: در مسیر اجرای مصوبات وقتی شهرداری با تأخیر اقدام می‌کند، از سمت شورا و کمیسیون‌ها مرتب موضوعات را پیگیری می‌کنیم و درباره اقدامات انجام شده توضیح می‌خواهیم.


نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد افزود: اهدای عضو به‌نوعی ایثار است که باید به آن توجه بسیاری شود و ما به سهم خود این مصوبه را در کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد تا اجراشدن پیگیری خواهیم کرد؛ چراکه اهدای عضو یک فرهنگ است که باید نهادینه شود و نهادینه‌شدن این فرهنگ به معنای جاری ساختن زندگی در حیات شهری است.


فیضی گفت: پیگیری مصوبه قطعه بخشندگان حیات تا رسیدن به سازوکار اجرایی را در دستور کار می‌گذاریم و در روز‌های آینده خبر‌های خوبی دراین‌باره خواهیم داشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->