تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها
فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان:

در شرایط کرونا، خدمات دندان پزشکی غیرضروری را به تعویق بیندازید

  • کد خبر: ۲۷۵۵۰
  • ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰
در شرایط کرونا، خدمات دندان پزشکی غیرضروری را به تعویق بیندازید
یک فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان گفت: در دوران شیوع کرونا برای حفظ سلامتی مردم و کادر دندان پزشکی بهتر است که اعمال دندان پزشکی غیرضروری به تعویق بیافتد.
به گزارش شهرآرانیوز، علی رضا ناطقیان درباره انجام اعمال دندان پزشکی در دوران شیوع ویروس کرونا افزود: این موضوع بحث دو طرفه است؛ یعنی زمانی که بیماری به بخش دندان پزشکی مراجعه می‌کند اگر ناقل بیماری باشد یا در زمان شروع علایم بالینی قرار داشته باشد، به دلیل تماس نزدیک ممکن است برای پرسنل یا خود دندان پزشک بیماری ایجاد کند. حتی ممکن است پرسنل ناقل باشند و به مراجعه کنندگان ویروس کرونا را منتقل کنند.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان ادامه داد: اگر مانند سایر اعمال جراحی غیراورژانسی که بیمار از نظر علایم سلامتی مورد بررسی کامل قرار می‌گیرد تا مطمئن شوند که بیمار نیست یا اطمینان حاصل می‌کنند که پرسنل کادر درمانی در زمان کار از وسایل ایمنی استفاده می‌کنند، به نظر می‌رسد که می‌توان اقداماتی روی دندان انجام داد، البته توصیه می‌شود اعمال جراحی زیبایی به تعویق بیافتد.

استفاده از درمان‌های خانگی برای درد دندان
ناطقیان درباره استفاده از درمان‌های خانگی برای تسکین درد دندان در شرایط کرونایی اظهار کرد: برخی درد‌های دندانی ممکن است با عفونت همراه باشد. یک پزشک عمومی هم می‌تواند برای آن آنتی بیوتیک تجویز کند تا بیمار در زمان مناسب به دندان پزشکی مراجعه کند.
این فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان افزود:، اما اگر موضوع ریشه دندان باشد که جزو عمل اورژانسی محسوب می‌شود و باید بعد از انجام پروتکل‌های گفته شده اعمال جراحی را انجام داد.
وی بیان کرد: درمان خانگی تنها استفاده از مسکن است که آن هم اثر موقتی دارد و توصیه نمی‌شود زمانی که دندانی عفونت کرده مسکن استفاده شود، به این دلیل که نیاز به اقدام اساسی دارد.

دندان درد رابطه مستقیم با کرونا ندارد
ناطقیان گفت: انتقال ویروس از طریق ترشحات تنفسی انجام می‌شود و دندان درد نمی‌تواند رابطه مستقیم با کرونا داشته باشد. زمانی که مردم مشکوک به عفونت هستند و درد غیرقابل تحمل است باید به دندان پزشک مراجعه شود.

استفاده از مشاوره‌های سامانه ۴۰۳۰
این فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان درباره استفاده از مشاوره‌های سامانه ۴۰۳۰ در دوران کرونایی بیان کرد: مردم در صورتی که سوال داشته باشند، می‌توانند با سامانه ۴۰۳۰ تماس بگیرند. این سامانه تا حد زیادی به غربالگری کرونا کمک کرد تا افراد با هر علائمی بدانند که چه کاری باید انجام دهند. اقدامات این سامانه باعث شد تا مردم بدانند چه کسانی واقعا باید به بیمارستان مراجعه کنند یا چه کسانی باید در منزل بمانند. در واقع کمک‌های سامانه ۴۰۳۰ باعث کاهش حضور مردم در بیمارستان‌ها شد.

ناطقیان گفت: اطلاعات این سامانه در حال به روز رسانی است و می‌تواند بیماران متوسطی که قبلاً توصیه می‌شد کمتر به مراکز درمانی مراجعه کنند را شناسایی و آن‌ها را به مراکز درمانی معرفی کند تا با بیماریابی بهتر جلوی گسترش بیماری را بگیریم.

پیشگیری از گسترش بیماری در کودکان
این فوق تخصص بیماری‌های عفونی اطفال درباره پیشگیری از گسترش بیماری در کودکان گفت: توصیه‌های کلی در مورد بچه‌ها این است که از بردن آن‌ها به مراکز پرجمعیت خودداری کنیم. یادمان باشد که هم بزرگسالان و هم بچه‌ها نباید زیاد از خانه بیرون بروند. همچنین خانواده‌ها باید در بغل کردن بچه‌ها دقت داشته و نکات بهداشتی را رعایت کنند. هم در کودکان و هم بزرگسالانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند احتمال بیمار شدن بیشتر است. کودکان هم از این قاعده مستثنی نیستند.

منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->