دلار وارد کانال ۶۲ هزار تومان شد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی افزایش ۴۸ درصدی واردات قهوه به کشور زمان برگزاری مزایده جدید شمش طلا اعلام شد+ جزئیات متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور مسیر دسترسی کشاورزان به یافته‌های علمی شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیل می‌شود بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان در بازار آزاد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر جهاد کشاورزی: شرکت‌های دانش‌بنیان بخش کشاورزی باید به ۲۰ درصد برسد قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | نرخ طلا ثابت ماند نقش قانون‌گذاری و نظارت بسیار ضعیف در حوزه ایمنی و بهداشت کار آخرین وضعیت اجاره خانه در مشهد | سهم اجاره در سبد هزینه خانوار بیشتر شده است تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی شناسه «یکتا» چیست؟ + نحوه تبدیل پروانه‌کسب کاغذی به الکترونیکی گوشت آفریقایی و تانزانیایی به ایران وارد می شود اجاره مسکن در منطقه طلاب مشهد چقدر نقدینگی لازم دارد؟ | تعدد فایل‌های کمتر از ۱۰۰ متر (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) عراق، اصلی‌ترین مقصد صادرات مرغ منجمد ایرانی ورق در بازار خودرو برگشت؛ قیمت‌ها صعودی شد | آخرین قیمت پژو، سمند، ساینا، شاهین، دنا و تارا (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) وزیر کار: مسکن، معیشت، اشتغال و دستمزد مهمترین دغدغه‌های جامعه کارگری است هفته کارگر رسید، تکلیف دستمزد کارگران مشخص نشد قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | رقابت تارا و ۲۰۷ در مسیر گرانی (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت روغن مایع در بازار + جدول (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار برای خریدوفروش طلای عیارپایین و بدل‌اندازی به‌جای طلا در بستر سایت‌ها قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت ریزش قیمت سکه چه بود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

نحوه دریافت وام ۱۲ میلیونی کارفرمایان آسیب دیده از کرونا+راهنمای تصویری

  • کد خبر: ۲۷۵۵۳
  • ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸
  • ۴
نحوه دریافت وام ۱۲ میلیونی کارفرمایان آسیب دیده از کرونا+راهنمای تصویری
نحوه دریافت وام ۱۲ میلیون تومانی ویژه کارفرمایان آسیب دیده از کرونا اعلام شد.

به گزارش شهرآرانیوز، حامد شمس رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره ثبت نام کارفرمایان مشاغل آسیب دیده از کرونا برای دریافت وام ۱۲ میلیون تومانی، نوشت: ‏کارفرمایان و خویش فرمایانی که پیامک تسهیلات بنگاه‌های آسیب دیده از کرونا را دریافت کردند با ثبت نام در لینک kara.mcls.gov.ir‎ از حمایت حداقل ۱۲ میلیون تومانی بابت هر کارگر برخوردار خواهند شد.

 

آموزش نحوه ثبت نام کارفرمایان برای دریافت وام کرونایی

مبنی بر اطلاعیه اعلام شده تنها ۱۳ رشته شغلی مشمول دریافت تسهیلات کرونایی هستند که عناوین آن‌ها به شرح ذیل است:

-مراکز تولید و توزیع غذا‌های آماده اعم از رستوران‌ها، بوفه‌ها، طباخی‌ها، تالار‌های پذیرایی، قهوه‌خانه‌ها و اغذیه فروشی‌ها

-مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مجتمع‌های جهانگردی و گردشگری، مهمان پذیرها، مهمان سراها، مسافرخانه‌ها، مراکز بوم گردی، مراکز اقامتی، پذیرایی، تفریحی و خدماتی بین راهی، موزه‌ها و زائرسرا‌ها

-حمل و نقل عمومی مسافر برون شهری اعم از هوایی، جاده‌ای، ریلی و دریایی

-دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری

-تولید و توزیع پوشاک

-تولید و توزیع کیف و کفش

-مراکز توزیع آجیل، خشکبار، قنادی، بستنی و آبمیوه

-مراکز باشگاه‌ها و مجتمع‌های ورزشی و تفریحی

-مراکز و مجتمع‌های فرهنگی-آموزشی، هنری و رسانه‌ای

-مراکز تولید توزیع و فروش صنایع دستی

-آموزشگاه‌های رانندگی، آرایشگاه‌ها، سالن‌های زیبایی و گرمابه‌ها

-موسسات خصوصی دارای پروانه بهره برداری از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که در حوزه‌های درمانی و تشخیصی و آزمایشگاهی و پاراکلینیک‌ها فعال هستند

کارفرمایان با ورود به سامانه کارای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نشانی kara.mcls.gov.ir می‌توانند نسبت به ثبت نام و دریافت تسهیلات کرونایی برای کارگاه خود اقدام کنند.

 

////

روند کار به این صورت است که بر اساس کد ملی که کارفرما وارد سیستم می‌کند، فرآیند ثبت نام آغاز می‌شود و سپس مشخصات اولیه کارفرما بر اساس اطلاعات و تأمین اجتماعی ارائه می‌شود.

 

////

 

در مرحله بعد کارفرمایان باید تبصره‌ها و تذکرهایی را که در شیوه نامه وزارت کار قید شده است، به دقت مطالعه کنند و در صورت تأیید با زدن گزینه«موافقم» وارد مرحله بعدی شوند.

 

////

در مرحله بعدی کارفرمایان به صفحه درج اطلاعات خود هدایت می‌شوند که در اینجا از آن‌ها خواسته می‌شود تاریخ تولد، کد کارگاه، کد ملی خود را وارد کنند و با انتخاب یک رمز عبور برای خود از مشمول شدن دریافت تسهیلات کرونایی مطلع شوند.

 

////

 

بعد از آن که کارفرمایان اطلاعات خود را وارد کردند، سامانه مشمول شدن یا عدم مشمول شدن تسهیلات کرونایی کارفرما را اعلام خواهد کرد که در صورت اینکه کارفرما مشمول دریافت شده باشد، پیامکی برای او ارسال خواهد شد.

لازم به ذکر است، یک مرکز تماس تعبیه شده که اگر اعتراضی از سوی کارفرما یا خویش فرمایی مبنی بر عدم دریافت پیامک صورت گیرد، به طور شبانه روزی پاسخگوی سوالات آن‌ها است.

نزدیک به ۳ میلیون شاغل بیمه شده در این یک میلیون واحد اقتصادی آسیب دیده مشغول به کار بودند که در صورت تأیید، اطلاعات به بانکی که خود متقاضی در سامانه ثبت کرده ارسال می‌شود.

نکته قابل توجه آن است که به ازای هر یک نفر شاغل بیمه شده که در بنگاه فعال باشد، ۱۲ میلیون تومان وام پرداخت می‌شود، این رقم برای واحد‌هایی که به اجبار تعطیل شده‌اند ۱۶ میلیون تومان خواهد بود که تا دو ماه آینده پرداخت‌ها به طور کامل انجام خواهد شد.

منبع: YJC

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
0
1
سلام .پسر من تازه کافه رستوران سنتی زده تا داشت کافه رو درست میکردن ومیخواستن جواز کافه رستوران رو درست کنن این بیماری کرونا اومد ۳ماهه بستن خیلی خرج این کافه رستوران کردن تمام چکهاشون برگشت خورده کرایه کافه رو نتونستن بدن.صاحب محل کار میگه یا کرایه های عقب افتاده رو بدین یا خالی کنین اینجا رو..تورو خدا راهنمایم کنید از کوجا میتونن وام بگیرن که خسارت این ۳ ماه تعطیلی روبدن.تو رو خدا راهنمایم کنید چکار کنن.چندتا جوون میخواستن شغلی داشته باشن که این بیماری اومد.
ناشناس
Germany
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
1
0
سلام من هفت سال در رستوران کارکردم بیمه نبودم حال من رو بدون هیچ دلیلی اخراج کردن من چکار باید بکنم
نام فریبا کیانپور ب
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
0
0
باسلام فرزند من با هزار بدبخت وام مشاغل گرفت یک وانت گرفت ماه یک میلیون باید پول قست بده از روزی که کرونا امد درارامد هم نداشت چه باید به کنه وام کمیته امداد امام خمینی ره ایا کسی در فکر این جوان هست یانه از کجا وام را پرداخت کنه من که مادرش هست باید کلیی خودم بفرشم برای باز پرداخت وام پسرم تورا بخد ا خیلی مانند پسر من هست در فکر باشید ما چه بکنیم
فرامرز رضائی
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
0
0
سلام چگونه کد پیگیری را دنبال کنیم.‌
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->