خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در تهران| ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) انفجار چاه فاضلاب جان مرد اردبیلی را گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) بازرسی از ۳۴۷ داروخانه‌ در سطح شهر مشهد| با افراد متخلف برخورد می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) جمع‌آوری مواد غذایی فاسد و پلمب مراکز توزیع مواد غذایی در قوچان (۸ فروردین ۱۴۰۳) کشف اموال مسروقه ۱۰ میلیاردی در شیروان| سارق دستگیر شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری سارقان سیم و کابل برق در میانه (۸ فروردین ۱۴۰۳) یک کشته و ۲ زخمی در تصادف ۲ موتور سیکلت با پاترول در جاده بابل (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آرامگاه بیهقی در انتظار مرمت فوری

  • کد خبر: ۲۷۵۶۵
  • ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴
آرامگاه بیهقی در انتظار مرمت فوری
مدیر پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی سبزوار گفت: آرامگاه بیهقی در سبزوار نیازمند مرمت فوری است.
به گزارش شهرآرانیوز، محسن برآبادی با اعلام این خبر افزود: آرامگاه ابوالحسن زید بیهقی معروف به ابن فندق بیهقی، حکیم و ادیب مشهور ایران در قرن ششم هجری در شهر ششتمد شهرستان سبزوار که به دلیل بارش‌های شدید باران در ۲ سال گذشته آسیب دیده نیازمند مرمت فوری و اضطراری است.

او ادامه داد: بارش‌های شدید سبب نشست بخش شرقی آرامگاه این حکیم مشهور ایرانی شده که عملیات مرمت و استحکام آن نیازمند ۲ میلیارد ریال است.

برآبادی تصریح کرد: آرامگاه ابوالحسن زید بیهقی بالاتر از سطح خیابان بنا شده و در گذشته از فضا‌های زیرین این بنا برای نگهداری دام استفاده می‌شده است که اکنون در پی بارندگی‌های شدید به بخش‌های شرقی آرامگاه آسیب وارد شده است.

آرامگاه ابوالحسن علی بن زید بیهقی توسط انجمن آثار ملی با طرح و نقشه مهندس جودت در سال ۱۳۵۳ ساخته شده است، فرید الدین ابوالحسن علی بن زید بیهقی معروف به «ابن فندق» از دانشمندان و مولفان قرن ششم هجری است. وی در بیهق متولد شد و در شهر‌های بزرگ آن روزگار از جمله ری، نیشابور، سرخس و مرو نزد ناموران علم و دانش زانوی شاگردی بر زمین زد تا اینکه خود سرآمد در فنون ادب، حدیث، فقه، کلام، ریاضیات، حکمت و طب شد.

گفتنی است، از شهرستان سبزوار ۱۰۳ اثر، محوطه و تپه تاریخی، طبیعی و میراث ناملموس در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است. این شهرستان با مرکزیت شهر سبزوار در فاصله ۲۴۰ کیلومتری از مشهد مرکز استان خراسان رضوی قرار دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->