رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد (۸ فروردین ۱۴۰۳) اذعان صهیونیست‌ها به ناکامی درترور رهبران حماس و نجات اسرا حزب‌الله طی یک روز ۵ بار پایگاه‌های رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد مزایده ملک ۶۵ هزار متر مربعی امیرمنصور آریا به دلیل معوقات مالیاتی رئیس‌جمهور در دیدار با اسماعیل هنیه: شکست‌های طوفان‌الاقصی برای رژیم صهیونیستی جبران‌پذیر نیست رئیس‌جمهور: تصادفات جاده‌ای نگران‌کننده و نقطه مقابل نشاط اجتماعی است سخنگوی دولت: ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد جدید به تصویب دولت رسید | افزایش جریمه رانندگی تصویب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان اسکان بیش از ۴۰ هزار زائر نوروزی در بوستان غدیر مشهد (۸ فروردین ۱۴۰۳) مراسم وداع با پیکر شهید حاج ابوالفضل لطیف زاده در مشهد (۸ فروردین۱۴۰۳) + ویدئو صندوق بین‌المللی پول ۸۸۰میلیون دلار وام به اوکراین داد | زلنسکی: خرجِ مبارزه با تهاجم روسیه می‌شود حمله هوایی رژیم صهیونیستی به لبنان (۸ فروردین ۱۴۰۳) فرانسه و ترکیه همکاری نظامی با اسرائیل را تکذیب کردند آمریکا: حمله هوایی به سوریه کار ما نبود آمریکا: همکاری گازی پاکستان با ایران خطرناک است حمله پهپادی مقاومت عراق به اسرائیل اذعان رژیم صهیونیستی به کشته شدن اسیر خود در غزه نشست رمضانی رئیسی با خیّران + فیلم
سرخط خبرها

دعوای انتخاباتی ترامپ با اوباما

  • کد خبر: ۲۷۶۱۹
  • ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۱
دعوای انتخاباتی ترامپ با اوباما
اگر چه رقیب رسمی ترامپ در انتخابات سوم نوامبر، جو بایدن است، اما جمهوریخواهان از بایدن نگرانی چندانی ندارند. نگرانی اصلی آن‌ها از جانب اوباما است.
به گزارش شهرآرانیوز، در طول سه و نیم سال گذشته، باراک اوباما شاهد انواع اتهامات و انتقادات سیاسی علیه خود بود. میراث سیاسی‌اش توسط رئیس جمهور بعدی، تقریبا نابود شد. اوباما لب به سخن نگشود. اما حالا این سکوت به پایان رسیده است.

روسای جمهور آمریکا در دوره اول‌شان، معمولا برای رئیس جمهور قبلی، مراسمی در کاخ سفید برگزار و از پرتره وی رونمایی می‌کنند. روسای جمهور قبل از دونالد ترامپ، چه دمکرات و چه جمهوریخواه، به رغم اختلافات سیاسی‌شان، این مراسم را برای یکدیگر برگزار می‌کردند.

اما ترامپ این رویه دیرینه را کنار گذاشت. رسانه‌های آمریکایی به نقل از منابع آگاه اعلام کردند که ترامپ این مراسم را برای اوباما برگزار نخواهد کرد. لغو مراسم رونمایی از پرتره رئیس جمهور قبلی، به خوبی وضعیت روابط این روز‌های ترامپ و اوباما را نشان داد.

دونالد ترامپ از بدو ورود به کاخ سفید، به وضوح سیاست‌های متفاوتی نسبت به سلفش در پیش گرفت. ترامپ حتی عامدانه بسیاری از دستاورد‌های اوباما را نابود کرد. مثلا در ماجرای موافقت‌نامه برجام، بار‌ها این ادعا مطرح شده است که یکی از دلایل مهم خروج یکجانبه ترامپ از این موافقت‌نامه، تعلق آن به اوباماست.

در تمام سه سال و نیم گذشته، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، واکنش خاصی نسبت به اقدامات اوباماستیزانه ترامپ نشان نداد و در بسیاری موارد ترجیح داد که آن‌ها را نادیده بگیرد. اما حالا اوباما سکوت چندساله خود را شکست.

روز شنبه گذشته، باراک اوباما با ایراد یک سخنرانی مجازی، به سیاست‌ورزی ملی بازگشت. او طبق معمول، از ورود به مناقشات و جدال‌های مستقیم با مخالفان خود پرهیز کرد، اما به طور غیرمستقیم از دولت ترامپ انتقاد کرد. او گفت: «این بیماری همه‌گیر سرانجام همه پرده‌ها را کنار زده و نشان داده بسیاری از افراد مسئول نمی‌دانند دارند چکار می‌کنند. بسیاری از آن‌ها حتی تظاهر به اینکه مسئول هستند هم نمی‌کنند.»

اوباما مشخص نکرد که منظورش از افراد مسئول چه کسانی هستند، اما بسیاری معتقدند انتقاد اوباما متوجه ترامپ بود. در یکی از گفتگو‌های خبری ترامپ، وقتی یکی از خبرنگاران هنگام سوال از او به انتقاد ضمنی اوباما اشاره کرد، ترامپ گفت: این انتقاد را نشنیده است. با این حال، اوباما را به شدت «بی‌کفایت» دانست.

پیش‌تر، هفته گذشته، اوباما به شدت از واکنش دولت ترامپ به همه گیری کرونا انتقاد کرده و گفته بود که پاسخ کاخ سفید به کرونا یک «فاجعه پرهرج و مرج مطلق» است.
 
دعوای انتخاباتی
اوباما به موازات انتقاد از ترامپ، برای تقویت جایگاه انتخاباتی معاون سابقش، جو بایدن، تلاش می‌کند. او اخیرا از همه اعضای دولتش خواسته است که از بایدن حمایت کنند. از این رو، می‌توان انتقادات اخیر اوباما از ترامپ را در چارچوب رقابت‌های انتخاباتی قرار داد.

ترامپ این روز‌ها به منحرف کردن افکار عمومی از ناکامی‌های دولتش در مقابله با کرونا متهم شده است. رسانه‌های نزدیک به دمکرات‌ها می‌گویند ترامپ عامدانه موضوعات حاشیه‌ای و غیرمهم را برجسته می‌کند تا توجه افکار عمومی را از برخی مسائل مهم منحرف کند. به عنوان نمونه، ترامپ اخیرا در ادعایی عجیب گفته است او برای مقابله با کرونا از داروی «هیدروکسی کلروکین» استفاده می‌کند. این در حالی است که پزشکان هنوز این دارو را برای درمان کرونا تجویز نکرده اند. این ادعا، بازتاب وسیعی در رسانه‌های جریان اصلی آمریکا داشت به نحوی که روزنامه‌های نیویورک تایمز و واشنگتن پست آن را در صفحه اول خود قرار دادند. حال، برخی ناظران معتقدند که ترامپ عمدا این ادعای عجیب را مطرح کرده تا توجه‌ها را از اخراج مناقشه‌برانگیز بازرس کل وزارت خارجه آمریکا منحرف کند.

نشریه آمریکایی پالتیکو ترامپ را به انحراف افکار عمومی متهم کرد و نوشت که ترامپ از همان روز‌هایی که تاجر جوان املاک بود، سعی می‌کرد با گفتن چیز‌های عجیب و غریب، توجه خبرنگاران را جلب کند. او دنبال جلب توجه یا به قول خودش «رتبه بندی» (محبوبیت) است و مهارت خوبی در انداختن طعمه برای خبرنگاران دارد.
 
اما با ورود اوباما به صف منتقدان ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مجددا تحت فشار قرار گرفته است. اوباما از احترام و جایگاه بلندی میان محافل سیاسی و رسانه‌ای آمریکا برخوردار است و انتقادات او از ترامپ بازتاب گسترده‌ای پیدا می‌کند. اوباما حالا سعی می‌کند از این امتیاز برای تضعیف ترامپ و تقویت بایدن استفاده کند.

اگر چه رقیب رسمی ترامپ در انتخابات سوم نوامبر، جو بایدن است، اما جمهوریخواهان از بایدن نگرانی چندانی ندارند. نگرانی اصلی آن‌ها از جانب اوباما است. به همین دلیل ترامپ استراتژی «اوباما را بزنید تا بایدن نابود شود» را طراحی و اجرا کرده است. در همین راستا، ترامپ اخیرا پروژه مبهم «اوباماگیت» را شروع کرد. او اوباما را به انجام جرایمی متهم کرده است که هنوز ماهیت و نحوه ارتکاب آن‌ها معلوم نیست. این پروژه پس از آن آغاز شد که ترامپ و مشاورانش از نابود کردن جایگاه انتخاباتی بایدن ناامید شدند.

ترامپ از اعضای ستادش گلایه کرده و فعالیت آن‌ها علیه بایدن را ضعیف دانسته است. وبگاه «ونیتی فیر» به نقل از منابع خود نوشت که ترامپ معتقد است برای جبران این ضعف، باید علیه رئیس سابق بایدن، یعنی اوباما، یک جنگ تمام عیار به راه انداخت. این وبگاه به نقل از منابع جمهوریخواه نوشت: «ترامپ می‌داند که بایدن فقط به خاطر اینکه معاون اوباما بود، محبوب است.» همچنین این وبگاه به نقل از یک مشاور ستاد ترامپ نوشت: «اوباما به نحو چشمگیری در تبلیغات انتخاباتی حضور خواهد داشت. او محبوبتیرین دمکرات چهار دهه گذشته است. ترامپ می‌داند که باید او را خنثی کند.»
منبع: فرارو
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->