ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگهداری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد درباره شکل‌گیری بولوار شهید قرنی مشهد| قصه ۶۰ ساله «قرنی» تاسیس چند مرکز خلاقیت و نوآوری تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر در مشهد تخصیص ۴‌میلیارد تومان برای بهسازی پیاده‌رو‌های برخی محلات منطقه ۳ شهرداری مشهد ویژگی‌ شهر ترمیمی وجود المان‌های طبیعی در آن است | المان‌های شهری مشهد به صورت دائم جانمایی شود در یک‌صدوسیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | هر ماه ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود تصویب طرح تفصیلی ۲ منطقه منفصل مشهد | پایان بلاتکلیفی ۱۲ ساله قرقی و مهرگان اعمال قانون ۱۶۰۸ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۶۵ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جدیدترین آمار ساختمان‌های ناایمن مشهد اعلام شد شهرداری مشهد به حوزه نوآوری و خلاقیت وارد می‌شود+ فیلم تعداد فوتی‌های مشهد در سال ۱۴۰۲ اعلام شد احداث تقاطع غیرهمسطح مشهد-شاندیز-طرقبه در سال ۱۴۰۳ افزایش ۵/۵ برابری دوچرخه‌های اشتراکی در مشهد
سرخط خبرها

توزیع ۱۵هزار بسته جدید کمک معیشتی شهرداری

  • کد خبر: ۲۷۷۲۰
  • ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
  • ۲
توزیع ۱۵هزار بسته جدید کمک معیشتی شهرداری
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد: تعداد بسته‌های کمک‌ معیشتی شهرداری به ۶۵هزار بسته افزایش یافت.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد گفت: پس از توزیع ۵۰ هزار بسته کمک معیشتی توسط شهرداری مشهد، با ۱۵ هزار خانواری مواجه شدیم که ارتباط مستقیمی با شهرداری نداشتند و سایر دستگاه‌ها هم آن‌ها را پوشش نداده بودند و بنابراین ۱۵ هزار بسته کمک معیشتی برای زنان سرپرست خانوار و دانش‌آموزان با خانواده‌های نیازمند درنظر گرفته شد.

بتول گندمی با اشاره به برخی مصوبات جلسه علنی اخیر شورا، گفت: اوایل امسال بود که شهردار مشهد پیشنهاد اختصاص بسته کمک معیشتی ویژه اقشار آسیب‌پذیر و مشاغل آسیب‌دیده را به شورای شهر ارائه داد و اعضای شورا هم حمایت خود را مشروط به پای کار آمدن سایر دستگاه‌های دخیل در این حوزه کردند.

وی با بیان اینکه پیشنهاد اختصاص بسته کمک معیشتی با حمایت بخش‌های مختلف همچون بهزیستی، کمیته امداد، سپاه و بسیج همراه شد، گفت: شهرداری مشهد تأمین ۵۰ هزار بسته را عهده‌دار شد و این بسته‌ها را بین خانواده‌های زیر پوشش توزیع کرد.

گندمی ارزش هر بسته را ۲۵۰ هزارتومان اعلام کرد و افزود: بسته‌های کمک معیشتی شامل افرادی شده که با شهرداری رابطه کاری غیرمستقیم دارند؛ همچون کارگران فصلی حوزه خدمات‌شهری و نیرو‌های حوزه حمل‌ونقل و... برخی از خانواده‌ها نیز توسط شورای اجتماعی محلات شناسایی و معرفی شدند که تحت حمایت سایر دستگاه‌ها نبودند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد گفت: پس از توزیع ۵۰ هزار بسته، با جامعه‌ای از اقشار نیازمند مواجه شدیم که ارتباط مستقیمی با مدیریت شهری نداشتند و سایر دستگاه‌ها هم آن‌ها را پوشش نداده بودند؛ از جمله زنان سرپرست خانوار و بخشی هم از حوزه‌های خانواده دانش‌آموزی نیازمند که شناسایی شده‌اند.

گندمی تصریح کرد: این جامعه ۱۵ هزار خانوار را شامل می‌شود و بر همین اساس تعداد بسته‌های کمک معیشتی شهرداری از ۵۰ هزار خانوار به ۶۵ خانوار افزایش یافت و رقم حمایتی شورای شهر مشهد به ۱۶ میلیارد تومان رسید.

وی در ادامه با تقدیر و تشکر از شهرداری مشهد که با وسعت نظر به این موضوع ورود کرد و کار درخور شأنی انجام داد، گفت: سازمان‌دهی بسیار مناسبی با کمک سازمان تاکسی‌رانی در توزیع بسته‌ها صورت گرفته که تشکر می‌کنیم.

گندمی در ادامه درخصوص جایگاه‌های CNG هم گفت: براساس مصوبه حمایتی شورای شهر مشهد، اوایل اسفند ۹۸، اجاره‌بهای املاک شهرداری که در اجاره بخش خصوصی بود، برای ۳ ماه ابتدا سال به دلیل شیوع کرونا مشمول بخشودگی شد؛ برای این جایگاه‌ها نیز اجاره ثابت مشمول ۵۰ درصد بخشودگی شده است.

وی بیان اینکه تمام این جایگاه‌ها در تمام دوران تعطیلی مشاغل و اصناف فعال بودند و خدمات ارائه می‌دادند، تصریح کرد: با این وجود، میزان فروش آن‌ها به شدت کم شده بود و اکنون با مسائل مالی جدی مواجه هستند و بخش زیادی از کارکنان آن‌ها حقوق اسفند و فروردین خود را با تأخیر دریافت کرده یا بخشی از آن‌ها اخذ کرده‌اند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد افزود: بخش خصوصی بانگاه اقتصادی وارد این عرصه شده، ولی به دلیل کرونا متضرر هم شده و عملا ادامه فعالیت آن‌ها با مشکل مواجه شده است.

گندمی خاطرنشان کرد: برهمین اساس، علاوه بر بخشودگی بخشی از اجاره‌بها، ۵۰ درصد سهم شهرداری‌ها که حدود ۵۰۰ میلیون تومان، از سود فروردین‌ماه و اردیبهشت جایگاه‌های CNG با تصمیم اعضای شورای شهر بخشیده و ۵۰ درصد مابقی را هم می‌توانند تا پایان سال ۹۹ پرداخت کنند.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
منیژه رحیمی
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
0
0
سلام خانمی هستم 55 ساله شوهرم کارتن خوابه خو دم سرپرستم تو بازار هفتگی بخاطر کرونادرامدخوبی ندارم. مستاجر م بدهکارم ساکن شهرری درخواست مساعدت مالی معشعیتی دارم
سعیدجعفری
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
0
0
ازشما درخواست کمک دارم
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->