دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد درباره شکل‌گیری بولوار شهید قرنی مشهد| قصه ۶۰ ساله «قرنی» تاسیس چند مرکز خلاقیت و نوآوری تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر در مشهد تخصیص ۴‌میلیارد تومان برای بهسازی پیاده‌رو‌های برخی محلات منطقه ۳ شهرداری مشهد ویژگی‌ شهر ترمیمی وجود المان‌های طبیعی در آن است | المان‌های شهری مشهد به صورت دائم جانمایی شود در یک‌صدوسیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | هر ماه ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود تصویب طرح تفصیلی ۲ منطقه منفصل مشهد | پایان بلاتکلیفی ۱۲ ساله قرقی و مهرگان اعمال قانون ۱۶۰۸ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۶۵ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جدیدترین آمار ساختمان‌های ناایمن مشهد اعلام شد شهرداری مشهد به حوزه نوآوری و خلاقیت وارد می‌شود+ فیلم تعداد فوتی‌های مشهد در سال ۱۴۰۲ اعلام شد
سرخط خبرها

سفرهای جاده‌ای به خراسان رضوی محسوس نیست

  • کد خبر: ۲۷۸۴۴
  • ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸
سفرهای جاده‌ای به خراسان رضوی محسوس نیست
رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای خراسان رضوی گفت: بر اساس عملکرد دستگاه‌های تردد شمار، میزان سفرهای جاده‌ای و ورود خودروی سواری به استان طی روزهای جمعه و شنبه، دوم و سوم خرداد ماه در مقایسه با روزهای مشابه در اردیبهشت ماه تفاوت محسوسی نداشته و می‌توان گفت بدون افزایش بوده است.
به گزارش شهرآرانیوز، ابوالفضل حسینی عشرت آبادی افزود: به عنوان مثال در حالی که ورود خودرو از جاده فاروج -قوچان به خراسان رضوی در روز‌های جمعه و شنبه گذشته به ترتیب هفت هزار و هفت خودرو و هشت هزار و ۳۶۷ خودرو بوده است آمار‌ها نشان می‌دهد میزان ورود خودرو در روز‌های مشابه اردیبهشت ماه در مقایسه با دو روز ذکر شده تفاوت قابل توجهی نداشته است.

وی ادامه داد: روند افزایش نامحسوس ورود خودرو به خراسان رضوی و سفر‌های جاده‌ای در ۹ جاده ورودی استان کم و بیش به همین شکل است که می‌توان علت آن را عدم بازگشایی کامل حرم مطهر رضوی و اعلام بازگشایی محدود از روز دوشنبه پنجم خرداد ماه دانست.

رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: البته ممکن است میزان تردد خودرو در محور‌های ورودی استان طی امروز یکشنبه چهارم و فردا دوشنبه پنجم خرداد ماه تغییر کند.

حسینی افزود: البته تردد طی دو روز گذشته در ورودی و خروجی‌های مشهد نسبت به روز‌های اردیبهشت ماه با افزایش ۱۰ تا ۳۰ درصدی رو به رو شده است چنانکه در برخی مسیر‌ها مانند جاده مشهد- سرخس و بالعکس تردد‌ها تا ۳۰ درصد و آزاد راه مشهد- باغچه و بالعکس آمد و شد خودرو‌ها حدود ۱۰ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: علت این رفتار، عزیمت مشهدی‌ها به ییلاقات و باغ ویلا‌ها در اطراف مشهد و رشد تردد بین این کلانشهر و شهر‌های اطراف به واسطه تعطیلات چند روزه عید فطر بوده است.

پیش از این آستان قدس رضوی اعلام کرد بنا بر مصوبه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا از روز دوشنبه پنجم خرداد ماه صحن‌های حرم مطهر امام رضا (ع) به روی زائران روزانه از یک ساعت بعد از طلوع آفتاب تا یک ساعت قبل از غروب آفتاب بازگشایی خواهد شد.

پس از تایید رسمی مشاهده ویروس همه‌گیر کرونا در ایران و مواجهه جامعه با آمار تصاعدی شیوع آن، ستاد ملی مدیریت و مبارزه با بیماری کرونا متکی به نظر کارشناسان، آمار‌ها و مصلحت عمومی جامعه نه تنها به پرهیز مردم از حضور در هر جمعی، شکل دادن اجتماعات و تماس‌های چهره به چهره با هدف قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا حکم داد بلکه در پی تعطیل نمودن مدارس و دانشگاه‌ها "نهضت در خانه ماندن" را ترویج کرد تا کل کشور و ملت بر اساس گام‌های مشخص عملی و موثر، به مصاف بحران کرونا بروند.

در ادامه این مسیر روز ۲۴ اسفند ماه پارسال تصمیم ستاد ملی مدیریت و مبارزه با بیماری کرونا برای بستن در‌های حرم‌های مطهر و اماکن متبرکه سراسر کشور در صدر اخبار قرار گرفت.

طی این مدت تاکنون در‌های حرم مطهر رضوی حتی طی شب‌های قدر نیز همچنان بسته ماند، اما مشتاقان اهل بیت (ع) از طریق ارتباط زنده تلویزیونی با حرم نورانی حضرت ثامن‌الحجج حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) از فرصت معنوی این شب‌ها بهره‌مند شدند.

ستاد ملی مدیریت و مبارزه با بیماری کرونا در نشست ۲۷ اردیبهشت با حضور رییس جمهوری با بازگشایی محدود صحن‌های روباز حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) از ابتدای ماه شوال موافقت کرده است
 
منبع:ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->