استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد درباره شکل‌گیری بولوار شهید قرنی مشهد| قصه ۶۰ ساله «قرنی» تاسیس چند مرکز خلاقیت و نوآوری تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر در مشهد تخصیص ۴‌میلیارد تومان برای بهسازی پیاده‌رو‌های برخی محلات منطقه ۳ شهرداری مشهد ویژگی‌ شهر ترمیمی وجود المان‌های طبیعی در آن است | المان‌های شهری مشهد به صورت دائم جانمایی شود در یک‌صدوسیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | هر ماه ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود تصویب طرح تفصیلی ۲ منطقه منفصل مشهد | پایان بلاتکلیفی ۱۲ ساله قرقی و مهرگان اعمال قانون ۱۶۰۸ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۶۵ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جدیدترین آمار ساختمان‌های ناایمن مشهد اعلام شد شهرداری مشهد به حوزه نوآوری و خلاقیت وارد می‌شود+ فیلم تعداد فوتی‌های مشهد در سال ۱۴۰۲ اعلام شد احداث تقاطع غیرهمسطح مشهد-شاندیز-طرقبه در سال ۱۴۰۳ افزایش ۵/۵ برابری دوچرخه‌های اشتراکی در مشهد افزایش مشارکت مردمی در پویش مشهد مهربان در منطقه ۵ شهردار مشهد اعزام کاروان خودرویی شهرداری مشهد به مناطق سیل‌زده کنارک سیستان و بلوچستان ترافیک سنگین و کندی حرکت در معابر و بزرگراه‌های مشهد (۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) شناسایی ۱۶ هزار و ۹۶۶ هکتار بافت ناکارآمد در خراسان رضوی
سرخط خبرها

آغاز حفاری تونل خط چهار قطار شهری مشهد از بهمن /اختصاص ۶۴ میلیون یورو برای خرید تجهیزات فاز اول خط ۳

  • کد خبر: ۲۸۱۱۱
  • ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
آغاز حفاری تونل خط چهار قطار شهری مشهد از بهمن /اختصاص ۶۴ میلیون یورو برای خرید تجهیزات فاز اول خط ۳
معاون عمران حمل ونقل وترافیک شهرداری مشهد از آغاز حفاری تونل خط چهار قطار شهری مشهد در بهمن ماه امسال خبرداد.
به گزارش شهرآرانیوز، خلیل الله کاظمی درحاشیه بازدید هیئت مدیره شرکت قطار شهری مشهد از محل دپو واجرای شفت ورودی دستگاه حفار خط چهار و روند عملیات احداث خط سه قطارشهری افزود: اجرای خط چهار قطار شهری مشهد به طول ۱۴.۵ کیلومتر به عنوان آخرین خط مربوط به طرح جامع حمل و نقل شهرمشهد است که از انتهای خیابان مهرمادر واقع در خواجه ربیع تا شهرک شهید رجایی اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه خط چهار در مسیر خود به خط دو و سه در میدان شهدا و حرم مطهر نیز متصل می‌شود، افزود: مجوز‌های لازم برای احداث این خط از شورای اسلامی شهر و سپس وزارت کشور اخذ و کلنگ عملیات اجرایی آن سال گذشته به صورت رسمی با حضور معاون اول رئیس جمهور به زمین زده شده است.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد بیان کرد: قرارداد رسمی اجرای پروژه خط چهار قطار شهری مشهد، اردیبهشت امسال به پیمانکار ابلاغ و عملیات آماده سازی شفت ورود دستگاه حفاری برای حفر تونل این خط در زمینی به مساحت ۲.۵ هکتار در خیابان مهر مادر آغاز شده است.

کاظمی با بیان اینکه طی هفت الی هشت ماه آینده شفت ورودی تونل خط چهار آماده و بهمن ماه دستگاه مکانیزه حفاری در این محل مستقر خواهد شد، خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده، حفر تونل مسیر ۱۴.۵ کیلومتری خط چهار قطار شهری حدود ۳.۵ تا چهار سال به طول خواهد انجامید.

وی اضافه کرد: در کنار برنامه ریزی برای حفر تونل خط چهار، اکنون عملیات اجرایی اتصال خط سه به خط دو قطار شهری و همچنین اتصال این خطوط به حرم مطهر با تکمیل ۵.۵ کیلومتر ازخط سه در فاز اول در حال انجام است.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد تصریح کرد: در حال حاضر برای اتصال خط سه به خط دو در میدان شهدا درحال ایجاد یک لوپ در خیابان توحید هستیم تا قطار‌های خط سه بتوانند به خط دو وارد شوند و همچنین خط سه نیز از طریق میدان شهدا به ایستگاه باب الجواد (ع) حرم مطهرمتصل و سپس با عبور از ایستگاه میدان بسیج به پایانه مسافربری امام رضا (ع) دسترسی ایجاد کنند.

کاظمی عنوان کرد: برای بهره برداری از ۵.۵ کیلومتر فاز اول خط سه قطار شهری، قراردادی به مبلغ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای ساخت سه ایستگاه از هفت ایستگاه واقع در این مسیر و سازه‌های جانبی امضاء و برای اجرا به قرارگاه خاتم الانبیا (ص) ابلاغ شده که این مبلغ غیر از هزینه حفر تونل است.

وی ادامه داد: همچنین مصوبه تامین مبلغی حدود ۶۴ میلیون یورو برای خرید تجهیزات مورد نیاز جهت بهره برداری از ۵.۵ کیلومتر فاز اول خط سه قطار شهری از شورای اسلامی شهر مشهد اخذ شده است.

معاون عمران حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد با اشاره به اینکه اکنون درحال انعقاد قرارداد خرید تجهیزات سیگنالینگ برای این مسیر هستیم افزود: امیدواریم با برنامه ریزی انجام شده در سال ۱۴۰۰، شاهد بهره برداری از ۵.۵ کیلومتر خط سه و اتصال این خط به حرم مطهر و همچنین به خط یک و دو در میدان شهدا باشیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->