نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

عنابی‌ها به عشق هوادارن با ماسک و دستکش پا به توپ شدند

  • کد خبر: ۲۸۴۷۸
  • ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
عنابی‌ها به عشق هوادارن با ماسک و دستکش پا به توپ شدند
گزارشی از آماده‌سازی شهرخودرو مشهد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی
مرتضی اخوان/شهرآرانیوز - حالا با منفی‌شدن تست کرونای ستاره‌های عنابی آسمان مشهد، فوتبالیست‌ها به‌عشق هواداران و برای یک شروع دوباره پابه‌توپ شده‌اند. آغاز دوباره راه سخت و دشواری که شهرخودرویی‌ها در لیگ برتر نوزدهم تاکنون طی کرده‌اند و قرار است به‌حکم ستاد ملی مقابله با کرونا با از سرگیری رقابت‌های این فصل فوتبال کشور برای تحقق‌بخشیدن به‌رؤیای پرهیجان هواداران مشهدی تلاش کنند.
 
شاگردان مجتبی سرآسیایی روز گذشته در ۲ نوبت صبح و بعدازظهر تمرین کردند تا چنانچه بنا شد دوم تیرماه روز استارت دوباره‌شان در چارچوب رقابت‌های هفته بیست‌ودوم لیگ برتر باشد، گلادیاتور‌های خراسانی در نبرد با ذوبی‌های اصفهان کم نیاورند و اولین دشت دوران پساکرونایی‌شان ۳ امتیاز شیرین باشد. آن‌ها روز گذشته صبح به سالن بدن‌سازی مجموعه ورزشی امام رضا (ع) واقع در مؤسسه تربیت‌بدنی آستان قدس رضوی رفتند و کار با وزنه را انجام دادند و عصر دیروز هم در زمین تمرینی منزل‌آباد به‌مرور تمرینات پرداختند؛ تمریناتی که البته با شرایط ویژه کرونایی حاکم بر فضای کشور پر از قاب‌هایی بود که رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای حفظ سلامت بازیکنان و کادر فنی را حکایت می‌کرد.

اینجا بوی الکل حرف اول را می‌زند!
ستار‌ه‌ها یکی پس از دیگری وارد فضای سالن بدن‌سازی مجموعه ورزشی آستان قدس رضوی می‌شوند. همه هستند. از سنگربان کهنه‌کار سیدمهدی رحمتی گرفته تا جوان‌تر‌های تیم مهربان و خراسانی و دوستان. کادر تدارکات هم فعال‌تر از همیشه بساط یک تمرین بدن‌سازی ویژه همراه با رعایت تمام پروتکل‌ها را می‌چیند. مایع‌های ضدعفونی‌کننده حاوی الکل نه‌تن‌ها به تن دستگاه‌ها بو گرفته‌اند، بلکه هرازگاهی با اصرار پزشک تیم روی دست بازیکنان ریخته می‌شوند تا یک لحظه تردید و ترس هم از ستاره‌ها گرفته شود.

حقیقت چشم‌های قرمز رحمتی
سیدمهدی رحمتی یکی از چهره‌های ویژه تمرین صبح است. او که گویا سرماخورده است، با چشم‌های پف‌کرده در سالن حضور پیدا کرده است. سنگربان خوش‌اخلاق تأکید می‌کند که سرما خورده است و شاید نتواند در تمرین عصر به مستطیل سبز برود. سرمربی هم همه چیز را منوط به تصمیم کادر پزشکی می‌کند. رحمتی غایب بزرگ تمرین بعدازظهر عنابی‌هاست.

حلقه‌های ۳، ۴ و ۵ نفره در منزل‌آباد
زمین چمن منزل‌آباد به چند منطقه تقسیم شده است. یک سوی زمین ۲ گلر جوان و ناشناس شهرخودرو با مربی دروازه‌بان‌ها مشغول تمرین اختصاصی هستند. باقی زمین در تسخیر بازیکنانی است که در دسته‌های ۳، ۴ و ۵ نفره با یکدیگر مشغول دویدن هستند. گویا تمام تلاش آریانیک، بدن‌ساز شهرخودرو، رساندن بازیکنان به‌فرم ایده‌آل بدنی است. استارت‌های کوتاه و بلند، تمرین‌های هوازی فشرده و دسته‌هایی که نشان می‌دهد باز هم متأثر از پروتکل‌های بهداشتی طراحی شده‌اند.

ناظر ویژه در کنار پزشک شهرخودرو
ناظر ویژه‌ای در کنار زاده‌رحیم، پزشک شهرخودرو، کنار زمین نشسته است و به‌کار تمرین نظارت می‌کند؛ مردی که گویا بر اساس توافق سازمان لیگ و فدراسیون پزشکی‌ورزشی به‌عنوان نماینده این فدراسیون قرار است در تمرینات تیم‌ها حاضر باشد و نقش ناظر بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی را ایفا کند. پزشک شهرخودرو هم فعال‌تر از هر تمرین پیش از کرونا، به‌همراه دستیارانش به‌جزئیات ارتباطات بازیکنان در میدان نظارت می‌کند.

۳ تفنگدار با ماسک‌های مخصوص!
۳ بازیکن شهرخودرو با ماسک بر صورت در حال دویدن هستند؛ اتفاق کم نظیری که بی‌شک در تاریخ فوتبال ایران ثبت خواهد شد. محمدرضا خلعتبری، روح‌ا... سیف‌اللهی و حسن جعفری بازیکنانی هستند که ماسک بر صورت دارند و حتی در موقع دویدن هم آن را از روی صورت برنمی‌دارند. تفنگداران سریع شهرخودرو که در مستطیل سبز نقش بمب‌افکن‌های سرآسیایی را ایفا می‌کنند و با استارت‌های انفجاری‌شان قلب هر دفاعی را می‌شکافند، حالا می‌خواهند خودشان را با شرایط جدید در تمرینات وفق دهند.

آب‌های معدنی یک‌بارمصرف
یکی از کلیدی‌ترین و شاید شایع‌ترین راه‌های انتقال ویروس منحوس در تمرین تیم‌های فوتبال آب‌معدنی‌هایی است که تدارکات در کنار زمین قرار می‌دهد و در دوران پیش از کرونا ممکن بود چند بازیکن از یک بطری مشترک استفاده کنند. حالا با شیوع ویروس مرگ‌بار کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، کادر تدارکاتی شهرخودرو نیز تمهید ویژه‌ای برای این مسئله اندیشیده‌اند. استفاده از لیوان‌های آب معدنی یک‌بارمصرف، تمهید ویژه‌ای است که برای این مهم در نظر گرفته شده است. به این ترتیب هر بازیکن در صورت تشنگی فقط یک لیوان آب را برمی‌دارد و بی‌تردید آن را یک‌بار مصرف می‌کند.

غروب دلتنگی از راه دور
پایان تمرین عصر دیروز شهرخودرو با یک غروب غم‌انگیز همراه بود؛ وقتی ستاره‌ها به‌فرمان مجتبی سرآسیایی دست از تمرین کشیدند و صدای خنده‌های سرشار از عشقشان از بازگشت به مستطیل سبز توی فضا پهن می‌شد. شاید مردان شهرخودرو مثل سایر فوتبالیست‌های نه‌تن‌ها ایران، بلکه جهان، دلشان برای فوتبال لک زده بود. شاید درست در روزی که مالک شهرخودرو نگران و دغدغه‌مند از وضعیت سلامت بازیکنان و کادر فنی‌اش در تهران به ساختمان سئول رفته بود تا آخرین رایزنی‌ها را انجام و هشدار بدهد، شاگردان سرآسیایی در منزل‌آباد، در هراس از ویروس منحوس، سودای بازگشت به مستطیل سبز رقابت را در سر می‌پروراندند. غروب آفتاب بر زمین سبز منزل‌آباد سایه می‌افکند و مردان شهرخودرو به‌امید پایان دوران پربحران کووید ۱۹ به خانه‌هایشان می‌روند تا یک روز دیگر از خواب بیدار شوند و فوتبال پساکرونایی را بی‌دغدغه تماشاگر باشند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->