سهمیه بنزین اردیبهشت امشب شارژ می‌شود (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟
سرخط خبرها

دست نگه دارید! فعلا خودرو نخرید

  • کد خبر: ۲۸۵۸۲
  • ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱
  • ۳۲
دست نگه دارید! فعلا خودرو نخرید
رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو مشهد گفت: متأسفانه، چون بازار خودرو در رکود است، هیچ معامله‌ای انجام نمی‌شود که بتوان قیمت خودرو را در بازار ارزیابی کرد.

نجمه سرباز/شهرآرانیوز، حمیدرضا حیدری، در گفتگو با شهرآرانیوز، با بیان اینکه بازار افسارگسیخته خودرو همچنان در نابسامانی به سر می‌برد و تنها عاملی که می‌تواند این بازار را برگرداند، توزیع خودرو از سوی خودروسازان در بازار است، افزود: اگر قیمت‌های مصوبی که اعلام شده است، در بازار نیز اعمال شود، بسیار عالی است. اگر این موضوع تزریق خودرو در بازار انجام نپذیرید، مطمئنا بازار خودرو بدتر از قبل خواهد شد.


به گفته وی، وقتی خودروی را قیمت‌گذاری می‌کنند و آن خودرو در بازار موجود نباشد تا تهیه کنیم، وضعیت بازار خودرو به همان روال قبل پیش خواهد رفت و رونقی در خرید و فروش صورت نمی‌گیرد.


وی با بیان اینکه سازوکار عرضه و تقاضا در بازار خودرو همچنان حرف اول را می‌زند، درخصوص قیمت پراید در بازار مشهد گفت: قیمت همان قیمت مصوب بازار است، قیمت مصوبی که از سوی سازمان حمایت مصرف‌کننده اعلام شده است، اما متأسفانه در بازار هیچ معامله‌ای انجام نمی‌شود.


حیدری ادامه داد: قیمت پراید یعنی همان قیمت مصوبی که اعلام شده است به اضافه ۱۰ درصد. یک قیمت مصوب در بازار داریم و یک قیمت متعارف؛ قیمت متعارف یعنی قیمت اعلام شده به اضافه همان ۱۰ درصدی که مجاز است فروشنده خودروش را بفروشد و خودرو باید در این شرایط و با قیمت متعارف به دست مصرف‌کننده برسد و این منوط به این است که خودرو در بازار تزریق شود و خودروسازان به تعهدات خود عمل کنند.


وی درخصوص قیمت‌های بالای خودرو در مشهد گفت: در بازار وقتی خرید و فروشی انجام نشود، دیگر مهم نیست فروشنده‌ها هر قیمتی که دل‌خواهشان باشد، بدهند. کسی که خرید کرده و قیمت بالا خریده است و جزو مصرف‌کننده‌هاست، به‌عنوان سرمایه‌گذاری خرید کرده است و طبیعی است که فعلا در این بازار مقاومت کند. مثل خریدار طلا و ارز که در دوران گرانی کالای خود را خریداری می‌کند و در نهایت وقتی عرضه زیاد شود، مجبور است به قمیت و حتی پایین‌تر از قیمت مصوب بفروشد. مقاومت در پایین آوردن قیمت خودرو در مشهد فعلا وجود دارد، اما وقتی خرید و فروشی نباشد، این قیمت‌ها کذایی است و هیچ خریداری ندارد.


رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو مشهد تأکید کرد: وقتی عرضه خودرو در بازار زیاد شود، این مقاومت‌ها خودبه‌خود کم می‌شود. مردم فعلا برای خرید خودرو صبر کنند و هیجانی وارد بازار نشوند. قطع به یقین خرید نکنند، ما هنوز به آینده بازار خودرو در مشهد خوش‌بین هستیم و در این آشفته‌بازار همه ضرر می‌کنیم، چون بازار سنگین است و قدرت خرید مردم پایین می‌آید.


به گفته وی اکنون خودرو به کالای سرمایه‌ای تبدیل شده است و مصرف‌کننده‌ای وجود ندارد. این فاجعه است و دوست داریم این بازار به حالت طبیعی خودش برگردد و از هیجان بازار کاسته شود و مردم بتوانند معامله‌ای انجام دهند و رونق به بازار خودرو برگردد.


وی همچنین درخصوص خودرو‌های احتکاری در پارکینگ‌های شهر گفت: گزارش‌های مردمی درخصوص دپوی خودرو‌ها در پارکینگ افراد در مشهد است و ما پیگیر و به‌دنبال شناسایی این افراد هستیم.


رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو مشهد درخصوص قرعه‌کشی در پیش‌فروش نقدی خودرو به قیمت کارخانه گفت: بر اساس دستورالعمل جدید، پیش‌فروش‌هایی که از این به بعد انجام خواهد شد، باید به‌صورت قرعه‌کشی باشد. راه‌حل درست و اصولی و با پشتوانه اقتصادی نیست. اگر قرار است قرعه‌کشی انجام شود، باز این خود محدودیت می‌آورد. ما از خودروسازان می‌خواهیم تا جوی را درست کنند که محدودیت در بازار خودرو به وجود نیاورد، یعنی آرامش را به بازار برگرداند.


حیدری خاطرنشان کرد: وقتی که خود بازار را به این سمت سوق دادند و آن را به بازار سرمایه تبدیل کردند، متأسفانه طبیعی است که باز بحث دلال‌بازی در خرید و فروش خودرو به وجود آید. باید سیاستی بگذارند بر این مبنا که خودر را از بازار خارج کنند و خودرو نباید کالای سرمایه‌ای باشد، بلکه باید به کالای مصرفی تبدیل شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
1
13
خسته نباشید ،دروغگوها ،خجالت بکشید ،همش دروغ دروغ دروغ
اسماعیل
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
2
9
بنز تویوتا از ایرانخودرو یاد بگیرند خختخخخخ
معین
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
0
16
الان 4ماه میگید دست نگهدارید خودرو نخرید...بدتر دارید میکنیند بازارو..کاری کردید که به سود دلالان داره میشه ..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
1
18
هروقت گفتید نخریدارزون میشه ماهم گوش کردیم بدترگرون شد
ahad
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
1
18
ای ملت شما کی میخواین آدم بشین؟تو انگلیس خودرو نیسان قشقایی رو با دو ماه حقوق کارگر میشه خرید،اینجا چندین سال باید کار کنی تا بتونی یه لاستیک پراید بخری شما چرا اینقد مادر مهربونتون مهربونه؟شما چرا آدم نمیشین؟شما که چیزی حالیتون نیست چرا حداقل نمیزارین زندگی بقیه درست بشه؟
ناشناس
Singapore
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
2
24
ای خدا خسته شدم دیگه یه جون 32 ساله که ده سالشو مثل... کار کرده تموم امید دلخوشی اینه کنه یه ماشین مال 30 سال پیش کشور فرانسه رو سوار بشه206. بعد نتونه خداوکیلی دور از مسلمونی من اگه تو هر کشور دیگه ای این همه کار می‌کردم الان همه چی داشتم خدا ازتون نگزره به خدا میسپارمتون اگه اعتقادی داشته باشید به خدا
کاکو
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
کاکو ساده ای ازکدم خداحرف میزنی
سجاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
1
30
همشون‌ الکی‌ میگن‌
۷ساله‌ میگن‌ فعلاً‌ خودرو‌ نخرید‌ ،دست‌نگه‌دارید‌ قیمت‌ها‌ کاهش‌ میابند‌
منظورشون‌ اینه‌ که‌ کمی‌ صبر‌ کنید‌ قیمت‌ها‌ رو‌ به‌ افزایشه‌ و‌ بعداً‌ بخرید‌ تا‌ ما‌ سود‌ بیشتری‌ کنیم‌.
والا‌بخدا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
خدالعنتون کننداگرنمیتونیدکاری برای مردم انجام دهیدپس گورتون راازایران کم کنیدخارج بشیدفقط پول مردم رامیخوریدهرروزداریدماشینهاگرونترمیدیدبه مردم امابه عربهاارزونترمیدید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
1
15
به نظر من بخرید
گلی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
عزیزم اخه اینا خودشون عرب هستن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
1
12
این چه زندگیه که ما میکنیم که آرزوی یه جوان داشتن یه پرایده
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
0
7
چقدر سر مردم شیره بمالید آخه تا کی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
2
5
ننگ ومرگ بر این مردم نادان و عقب مونده که بقیه باید به پای همین آشغالهای بی شعور بسوزن
پویان کشکیان
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
0
7
اینا همش جو سازیه خودروسازانه اصلا توجه نکنید .اه ه
سجاد
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
0
5
بخدا‌ من‌ موندم‌ تو‌ این‌ اوضائی‌ که‌ تو‌ جهان‌ خودرو‌سازهای‌ برند‌ش‌ هم‌ دارند‌ ورشکت‌میشن‌ کلاً‌ منحل‌ میشن‌ تو‌ خرجو‌ مخارج‌ خودشون‌ هم‌ گیر‌ کردن‌ ،،، موندم‌ چجوری‌ این‌ ۲تا‌ خودروساز‌ برعکس‌ اونا‌ روز‌به‌ روز‌ دارن‌ پولدارتر‌ میشن
کرا
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
بخاطر حماقت ما
ناشناس
Japan
۰۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
3
3
تو این مملکت هیچی ارزون نمیشه کمی منطقی فکر کن ببین میشه نه آقا نمیشه امروز بخر تا فردا گرون نشده
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
0
3
اینها ماملت رو چی فرض کردند فقط بهانه خوبی شد دولت قیمت تولید داخلی رو ببره بالا وگرنه ارزونی برای مردم به ارمغان نیاوردند
ناشناس
United States of America
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
0
5
مردم مثل قبل سوار الاغ بشن
dad
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
0
3
نخرید تاگرونتر شه
سجاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
0
1
بقرآن‌ معلوم‌ نیست‌ زندگیه‌ ، یا‌‌ مسخره‌بازی
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
1
2
من‌یه‌‌جون‌‌۲۶ساله‌ هستم‌
رفتم‌ به‌ اجبار‌ خوانوادم‌ خواستگاری‌ ، متاسفانه‌ جواب‌ مثبت‌ گرفتم‌
اما‌ بشرطی‌ که‌ خونه‌و‌ ماشین‌ کار‌ داشته‌ باشم‌
کار‌ هم‌ که‌ خداراشکر‌ خود‌به‌خود‌ ردیفه‌، چون‌ من‌ دکترای‌ زیست‌شناسی‌دارم‌ و‌ الان‌ دارم‌ با‌ موتور‌ زایعات‌ سطل‌های‌زباله‌رو‌جمع‌میکنم‌.
خونه‌ رو‌ هم‌ که‌ اصلاً‌ حرفشو‌ نزنید‌ ، گفتم‌ بشیوه‌ی‌ همون‌ انسان‌های‌ نخستین‌ زندگی‌ میکنیم‌ بهتره‌ مثلاً‌ میرم‌ چادر‌ علم‌ میکنم‌‌ تو‌ مناطق‌خوش‌آب‌و‌هوای‌ شهر‌ ، بهتره‌دیگه‌از‌شره‌ زلزله‌‌و‌ سیل‌و‌ اینجور‌ چیزا‌ در‌ امانیم‌
تا‌ اینجا‌ که‌ باباشو. راضی‌ کردم‌ فقط‌ موند....!
بله‌ و‌ اما‌ ماشین‌ ،
کل‌‌سرمایه‌ی‌چند‌سال‌ کارکردنمو‌ میخواستم‌
خلاصه‌ رفتم‌ نمایندگی‌ گفتم‌ یه‌ پراید‌ بده‌ ببرم‌ باباش‌ ببینه‌ خوشحال‌ بشه‌ تا‌ ان‌شاء‌الله‌ زندگیمون‌ رو‌ شروع‌ کنیم‌ ، خلاصه‌ ماشین‌ رو‌ همونجا‌ سرویس‌ اولیه‌ کرد‌ و‌ همینکه‌ چک‌ رو‌ بهش‌ دادم‌ گفت‌ ایندیگه‌ چیه‌؟
منم‌ گفتم‌ چک‌ روزه‌ همی‌الان‌ برو‌ بانک‌ نقدش‌ کن‌
گفت‌ از‌ کجا‌ اومدی‌ دایی‌جون‌ قیمتو‌ مگه‌ نمیدونی‌ چقدره‌
منم‌ گفتم‌ بله‌ تا‌ هفته‌ پیش‌‌ دوروبر‌ ۳۷‌ ، ۴۰ تومن‌ بود‌
گفت‌ الان‌ ۷۵شده‌
من‌ فکر‌ کردم‌ داره‌ شوخی‌ میکنه‌ یا‌ دوربین‌مخفی‌ چیزیه‌
ولی‌ تا‌‌ لیست‌ قیمتارو‌ دیدم‌ ، گفتم‌ یا‌ خدا‌ بدبخت‌ شدم‌.
خلاصه‌ رفتم‌ خونه‌ پدر‌ زنم‌ گفتم‌ من‌ هرچی‌ فکر‌ کردم‌ دیدم‌ ماشین‌ واسه‌ چی‌‌ بخریم‌ سرمایمون‌ رو‌ بیخودی‌ مصرف‌ کنیم‌
تازه‌ بنظرم‌ ترکیب‌ چادر‌ و‌ پراید‌ به‌هم‌دیگه‌ نمیان‌
خلاصه‌ گفتم؛منکه‌ چادر‌ و‌ بجای‌ خونه‌ اوردم‌
پس‌ الان‌ ببخشید‌ یه‌ الاغ‌ بجای‌ ماشین‌ میارم‌
بهتره‌ ، هوا‌ هم‌ الوده‌ نمیشه‌. همونجا‌ جلوی‌ دخترش‌ یکی‌ خوابوند‌ تو‌ صورتم‌
خلاصه‌ قبول‌ نکرد‌
توروخدا‌ دعا‌ کنید‌ دعا‌ کنید‌ تا‌ پراید‌ برسه‌ ۳۵‌ تا‌ آخرش‌ پدر‌ همسر‌ آیندم‌ جواب‌ مثبت‌ بده‌.
ببخشید‌ سرتون‌ رو‌ درد‌ آوردم‌
یاعلی✋
نارنجک
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
علی آقا،داستان علمی تخیلی جالبی نبود که عنوان کردی!!اولا تو با این منبع درآمدت باید میرفتی بجای زن گرفتن یه طوطی از نوع عروس هلندیش میگرفتی که از زن گرفتن قطعا ارزونتره !!دوما که کدوم آدم عاقلی میاد دخترشو بده دست تو با این وضعیت بدبختش کنی!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
عزیزم شما برو داستان نویس شو،سر سال اینقد وضعت خوب میشه ،میتونی سانتافه بخریو سندشو بکوبی تو صورت پدرزنت خخخخ.ملت مارو نگاه تو خدا
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
نارنجنک‌جان‌؛
اگه‌ یخورده‌ شما‌ پولدارا‌ فکر‌ ما‌ بدبخت‌بیچاره‌هارو‌ کنید‌
چرا‌ به‌ من‌ زن‌ ندن‌، چرا‌ چادر‌ نزنم‌ ، چرا‌ ببخشید‌ خر‌ سوار‌ نشم‌!
همین‌ شماهایید‌ که‌ تموم‌ مشکلات‌ قشر‌ ضعیف‌ جامعه‌رو‌ میندازید‌ گردن‌ خودشون‌
بله‌ ما‌ ضعیف‌ ، فقیر اصلاً ما گدا‌ ، افتخار هم میکنیم‌ که‌ گداییم‌
ولی‌ توروخدا‌ شما‌ برید‌ خوش‌ باشید‌ با‌ همون‌ بنز‌ و‌ سانتافتون‌
بگفته‌ی‌ شما‌ پراید‌ اَخه‌ ، بده‌ ، خوب‌نیست‌
باشه‌ برا‌ شما‌ خوب‌ نیست‌
براما‌ ندارا‌ ارزشش‌ از‌ همین‌ ماشینای‌ خارجکیه‌ شما‌ هزاربرابر‌ بهتره‌.
اقای کچلیانپور
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
0
3
فرصت خرید فقط همین روزاست،بعد این مسخره بازیا بدون شک سمند میشه۱۸۰،پراید۱۲۰و.....طلا ۱ملیون،دلار ۲۵و......
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
اقای‌ کچلیانپور‌ توروخدا‌ زبونتو‌ گاز‌ بگیر‌
بگو‌ خدانکنه‌
نگو‌ خدانکنه‌
کچلیاااان
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
خدانکنه،خدانکنه....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
0
2
اخه شما که قیمت ماشین پارس زیر ۸۰ میلیون و شاید برای شما ۵۰ میلیون یا ۶۰ میلیون هم تمام نمیشه چطور تو بازار به ۱۵۰ میلیون تومان میرسه چرا نمیخوایین و نمیگذارید مردم زندگی بکنن و گرنه خیلی راحت دست دلال ها و واسطه ها حذف میشه ثبت احوال و حکومت کلیه اطلاعات همه رو دارن مثل اب خوردن با یک کلیک میشه افراد رو دسته بندی و سورت کرد یعنی همه افراد رو ابتدا در قالب یک خانواده دسته بندی کرد سپس مشخص کرد کسی از اعضای اون خانواده ماشین داره و یا پلاک به نام داره یا نه اگر داشت کنار بگذارن اگر نه مرحله بعدی افراد با در امد بالا مثل پزشکان و اعضای هیئت علمی و غیره رو حذف کنه و خلاصه کسانی که مصرف کننده واقعی به راحتی مشخص میشه افراد واجد شرایط به مرور هر هفته قرعه کشی بشن و اونهایی که اسمشون در اومد از قرعه کشی بعدی حذف بشن و اینجور به مرور طی ۱ تا ۲ سال همه صاحب ماشین میشن به شرطی که کلیه تولیدات شرکت های ماشین سازی به همین شکل عرضه بشه هر کس هم برد تا سه سال هم اجازه فروش نده به این ترتیب دست دلال کوتاه و قیمت ماشین ارزون میشه.
ولی مساله اینه که گرگه با اقا شغاله همدسته ..
اینا نمیخوان اب خوش از گلوی ملت پایین بره
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
عزیزم دقیقاً مشکل اینجاست این گرگی که شما میگید در واقع با آقا شغاله همدست نیست بلکه با روباهی که لباسه شغال رو پوشیده همدسته
وگرنه اگه با خود شغال همدست بود شاید یخورده به نفع ما بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
احسنت اقا علی
بچه کجایی ایقد شجایی
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->