احتمال لغو مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به دلیل نگرانی‌های امنیتی ولادیمیر پوتین: جنگنده‌های اف-۱۶ در اوکراین را ساقط می‌کنیم نمازگزاران مشهدی جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند + فیلم دستگیری ۹ نفر مظنون حملات تروریستی مسکو در تاجیکستان آیت‌الله علم الهدی: تا زمانی که مردم در صحنه هستند خللی به اسلام وارد نخواهد شد ایران حملات شب گذشته اسرائیل به سوریه را محکوم کرد سران حماس با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران دیدار کردند سخنرانی آیت الله صدیقی در دانشگاه امام صادق(ع) لغو شد + اطلاعیه دانشگاه ادعای سنتکام: چهار پهپاد انصارالله را سرنگون کردیم رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان
سرخط خبرها

روحانی: ملت و کشور ما زیر سایه رهبری فرهیخته در برابر انواع توطئه‌ها حراست شده است

  • کد خبر: ۲۸۵۹۲
  • ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۹
روحانی: ملت و کشور ما زیر سایه رهبری فرهیخته در برابر انواع توطئه‌ها حراست شده است
در سال پایانی زندگی امام(ره) مسائل بسیار مهمی به‌دست ایشان حل شد که اگر این‌گونه اقدامات در ماه‌های پایانی عمر امام نبود، شاید ما با مشکلاتی بعد از وفات امام مواجه می‌شدیم.

به گزارش شهرآرانیوز،حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی عصر یکشنبه در جلسه هیئت دولت با اشاره به سالروز گرامیداشت حضرت امام (ره) گفت: ما یاد آن امام کبیر را گرامی می‌داریم و همچنین یاد می‌کنیم آن تصمیم بسیار مهم مجلس خبرگان را در همان روز ۱۴ خرداد که در سریع‌ترین زمان ممکن با اشارات و رهنمودهای امام مجلس خبرگان توانست تصمیم بگیرد و خلف صالح و جانشین بحقی را برای امام تعیین کند و ما تقریبا کمتر از ۲۴ ساعت از وفات امام که ۱۰:۲۰ دقیقه شب ۱۴ رخ داد تا عصر ۱۴ قبل از نماز مغرب رهبری مقام معظم رهبری در مجلس خبرگان مشخص شد.


رئیس جمهور افزود: آن همه خواب آشفته‌ای که دشمنان برای رحلت امام پیش‌بینی کرده بودند و فکر می‌کردند در کشور بعد از وفات امام نه امنیتی و نه وحدتی خواهد بود و نه مجلس خبرگان رهبری قادر خواهد بود تا هفته‌ها رهبری را تعیین کنند که این هم عنایت خدا بود که در همان روز ۱۴ خرداد رهبر نظام مشخص شد و زیر سایه همین رهبری فرهیخته در برابر انواع توطئه‌ها ملت و کشور ما حراست شده است.

وی با اشاره به بحث پایان جنگ و قطعنامه ۵۹۸ و دفاع جانانه ملت ایران در طول ۸ سال دفاع مقدس در سال‌های پایانی عمر امام (ره) ادامه داد: مسائل مهم سیاست خارجی از این که راه حج دوباره باید گشوده شود تا آن پیام معروف ایشان به گروباچوف مربوط به همین سال آخر زندگی امام (ره) بود. اما چند مسئله مهم در ماه‌های پایانی زندگی امام بود که فوق‌العاده حائز اهمیت بود که مسئله اول مسیر رهبری در ماه‌های آینده و خوب بعد از حیات امام (ره) بود.

روحانی گفت: آنچه در قانون اساسی ما قبلا بود شرط مرجعیت برای کسی که می خواهد رهبر نظام اسلامی و انقلاب اسلامی باشد بود و امام (ه) این مسئله را حل کرد و با نامه صریحی که نوشت شرط مرجعیت را برداشت و مسئله دیگری که بسیار در روزهای پایانی زندگی امام و ماه‌های آخر عمر ایشان مهم بود مسئله اصلاح قانون اساسی بود.

وی ادامه داد: ایشان در اوایل سال ۱۳۶۸ که سال پایانی عمر امام بود، مسئله قانون اساسی و اصلاح و مواردی که باید اصلاح شود مشخص کردند. افرادی را که بنا بود این اصلاحات را انجام دهند معین کردند و اینکه اصلاح قانون اساسی باید به رأی مردم گذاشته شود.

رئیس جمهور گفت: بنابراین می‌بینیم در سال پایانی زندگی امام(ره) مسائل بسیار مهمی به‌دست ایشان حل شد که اگر این‌گونه اقدامات در ماه‌های پایانی عمر امام نبود، شاید ما با مشکلاتی بعد از وفات امام مواجه می‌شدیم.

روحانی افزود: اما در عین حال یکی از روزهای پرغم و اندوه برای ملت ما روز ۱۳ خرداد سال ۶۸ بود که در ساعت ۱۰:۲۰ دقیقه شب امام (ه) این جهان را وداع گفتند و روز ۱۴ خرداد وفات ایشان اعلام شد.

وی گفت: وفاداری مردم به امام از آغاز تا پایان نشان داده شد که یکی از آن موارد وفاداری عزاداری مردم، آن تشییع جنازه کم‌نظیر تاریخی نسبت به امام و همچنان بعد از ۳۱ سال امروز هم می‌بینیم مردم عشق و علاقه به آن امام و پیروزی از راه ایشان را مدنظر خود قرار دادند.


رئیس جمهور گفت: در سراسر زندگی امام در سخت‌ترین روزها برای ملت و کشور با توکل امام به خداوند و  اعتماد‌به‌نفس و تقویت اعتماد ملی و روحیه اعتماد ملی را در همه‌جا مشاهده می‌کنیم. از همان قبل و بعد از پیروزی انقلاب و با حوادث متنوع و مختلفی که ما با او مواجه بودیم.

 
وی ادامه داد: ۱۵ خرداد را هم در این هفته داریم که آن هم باز به مناسبت حمایت مردم از امام بود یعنی کل حادثه ۱۵ خرداد به عنوان حمایت از راه امام و خود امام  که بزرگ‌ترین فداکاری بود که در دهه‌های اخیر تاریخ کشور ما رخ داد و مردم فداکاری بزرگی را انجام دادند و همان فداکاری باعث حفظ انقلاب و راه انقلاب و حتی حیات امام بزرگوار شد که ایشان رهبری را ادامه دادند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->