افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است اسکان ۸ هزار زائر نوروزی طی هشت روز در سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد «سید ناصر نعمتی» به عنوان مدیرکل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد حاجی بگلو: واگذاری اختیار کمیسیون ماده ۵ به شهرداری‌ها باعث رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال می‌شود + ویدئو بهای بلیت قطار شهری مشهد افزایش یافت | افزایش بلیت اتوبوس از اردیبهشت ماه (۷ فروردین ۱۴۰۳) نوروزی متفاوت در فرودگاه مشهد | از اجرای برنامه‌های فرهنگی تا استقبال عروسک‌ها از مسافران خردسال
سرخط خبرها

ارتفاعات جنوبی مشهد «کوه پارک» می‌شود

  • کد خبر: ۲۸۶۹۹
  • ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
  • ۳
ارتفاعات جنوبی مشهد «کوه پارک» می‌شود
شهردار مشهد با اشاره به ماندگاری بسیاری از اقدامات شهرداری در شهر گفت: این مردم هستند که اقدامات مدیریت شهری را در آینده قضاوت خواهند کرد.
به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا کلائی، در اولین جلسه شورای اداری شهرداری در سال جاری با اشاره به اقدامات انجام شده در مقابله با ویروس کرونا افزود: مدیریت شهری مشهد، تحت تأثیر کرونا و آثار آن قرارگرفته است و ما از آن به عنوان فرصتی برای خدمت‌رسانی به مردم استفاده کردیم.

وی افزود: همه ما در شهر تردد می‌کنیم و واکنش مردم نسبت به اقداماتی که برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا انجام شده را مشاهده می‌کنیم، در کنار آن در جریان گزارش اقدامات سایر دستگاه‌ها نیز قرار داریم به همین جهت معتقدم که اقدامات مدیریت شهری در این بازه زمانی، نشان‌دهنده عزم خدمت به مردم و موفقیت در این مسیر است.

تقدیر وزیر کشور از اقدامات شهرداری مشهد
شهردار مشهد با بیان این که با وجود نگاه انتقادی به عملکردها، معتقدم مدیریت شهری مشهد در حوزه پیشگیری از شیوع کرونا یکی از موفق‌ترین دستگاه‌ها در کشور و استان بوده است، بیان کرد: وزیر کشور نیز در جلسه‌ای که با حضور تعدادی از شهرداران کلان‌شهر‌ها برگزار شد، ضمن تقدیر از اقدامات شهرداری مشهد در حوزه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اعلام کرده است که مدیریت شهرداری مشهد با فاصله زیاد، در حوزه مقابله با کرونا از سایر شهر‌های کشور جلوتر بوده است.

کلائی خاطرنشان کرد کرد: فارغ از این که در مقابله با کرونا چه کرده ایم، آثار کرونا بر حوزه‌های مختلف برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی اضافه کرد: مردم از لحاظ اقتصادی و اجتماعی آسیب پذیر بودند، اما با شیوع کرونا آسیب پذیرتر شده اند و در حال حاضر با شهروندانی مواجه هستیم که درآمد خود را از دست داده اند بنابراین نمی‌توانیم بر تاثیر این موضوع روی عملکرد مدیریت شهری غافل شویم.

شهردار مشهد با اشاره به این که برنامه‌های مرتبط با استقبال از بهار امسال نیز با همان شدت سال‌های گذشته انجام شد، تصریح کرد: با وجود این برنامه ها، حال مردم خوب نشد، زیرا فشار‌های اقتصادی مردم را در وضعیت شکننده‌ای قرار داده است، لذا در این موقعیت هم باید به این موضوع توجه داشته باشیم و هم بار آسیب ناشی از این وضعیت را کاهش دهیم.

اقدامات شهرداری مشهد باید در راستای بهتر شدن حال مردم باشد
کلائی با بیان این که ما به دنبال رضایت و رفاه مردم هستیم، گفت: اکنون مردم آسیب دیده اند به همین دلیل اقدامات شهرداری مشهد باید در راستای بهتر شدن حال مردم باشد.

کلائی مطرح کرد: ما در آغاز فعالیت کاری برای هر ۶ ماه و هرسال برنامه‌ها و هدف‌های مشخصی را تعیین کرده ایم؛ در سال ۹۷ به دنبال کاهش بار مالی بودیم که این اتفاق افتاد و در ۶ ماهه اول سال گذشته نیز اراده ما بر آغاز پروژه‌های عمرانی و زیرساختی و سرعت بخشیدن به آن بود که این امر نیز محقق شد.

تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی درآمد ۱۱ منطقه شهرداری مشهد در ۶ ماهه دوم سال گذشته
وی ادامه داد: در ۶ ماهه دوم سال گذشته تمرکز مان را در فاصله گیری از بحران‌های مالی و استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی و رونق بخشی به حوزه اقتصاد گذاشتیم که این موضوع نیز محقق شد، در حالی که کشور با رکود اقتصادی روبه رو بود از ۱۲ منطقه شهرداری ۱۱ منطقه در تحقق درآمد از مرز ۱۰۰ درصد عبور کردند، اقدامی که در کلام آسان به نظر می‌رسد، اما با تلاش همه همکاران در صف و ستاد محقق شد.

شهردار مشهد با بیان این که واقعیت این است که برنامه ما برای شش ماهه اول سال ۹۹ که حدود ۴۵ درصد از آن گذشته نیز تمرکز بر حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی است، اظهارکرد: بر این اساس باید تمامی تلاشمان را برای استفاده از فرصت‌های اقتصادی و ظرفیت‌های مالی جهت حفظ سرعت پروژه‌های در حال اجرا و درگیر نشدن در رکود اقتصادی حاکم برکشور به کار بگیریم.

کلائی بیان کرد: شهرداری مشهد درحالی در همه بخش‌ها موفق عمل کرده است که شهرداری تهران اکنون درگیر پرداخت حقوق کارمندان است.

وی افزود: اگر می‌خواهیم پروژه‌های بزرگ را ادامه دهیم، باید قدم‌های پر ریسک تری برداریم و از نظر اجتماعی نیز به دنبال بهتر کردن حال مردم باشیم و از ظرفیت‌هایی که در کلانشهر مشهد وجود دارد بیشتر استفاده کنیم.

شهردار مشهد افزود: از زمانی که با ویروس کرونا درگیر شده ایم، می‌دانستیم مشکلات ما بیشتر در پسا کرونا خواهد بود، لذا آن چیز که از ابتدا بر اساس آن برنامه ریزی کردیم، بر سه مرحله استوار بود؛ مرحله اول پیش بینی کنترل بیماری تا عید فطر که خوشبختانه محقق شد، دوم دوره گذار از عید فطر تا دهه کرامت و دوران پسا کرونا از تیرماه به بعد که می‌توانیم شاهد رونق دوباره اقتصاد در شهر مشهد باشیم.

شهرداری مشهد در مقابله با کرونا نمره قبولی گرفته است
کلائی با اشاره به این که در مجموع معتقدم که شهرداری مشهد در مقابله با کرونا نمره قبولی گرفته است، تصریح کرد: در ابتدا بحث توزیع بسته‌های معیشتی را در مشهد آغاز و دستگاه‌های و ارگان‌های مختلف را پای کارآوردیم و در پی آن بیش از ۳۰۰ هزار بسته معیشتی توزیع شد که از این تعداد ۶۵ هزار بسته سهم شهرداری مشهد بود.

وی اضافه کرد: این اقدام برای این بود تا مردم بدانند در شرایط سخت کسی به فکر آن‌ها هست و این موضوع تاثیر خود را در آینده خواهد گذاشت مانند حوادث آبان که با همکاری مردم، شهر مشهد از این حوادث آسیبی ندید درحالی که بسیاری از شهر‌ها ضرر‌های بسیاری کردند.

شهردار مشهد تصریح کرد: اینکه ۲۰ میلیارد تومان هزینه ضد عفونی کردیم، ۳۰ میلیارد تومان در حوزه کارگران فصلی و ساختمانی هزینه کردیم، از دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای خرید تجهیزات مورد نیاز کادر درمانی حمایت کردیم و سایر اقدامات حمایتی که نسبت به آسیب دیدگان از شیوع ویروس کرونا انجام دادیم، شاید وظیفه ما نبود، ولی تاثیر خود را درآینده می‌گذارد.

کلائی با بیان این که ما در حوزه‌های مختلف تولی گری می‌کنیم خواه بپسندند، خواه نپسندند، تاکید کرد: مدیریت شهری در اجزای مختلف مقابله با کرونا مسئولیت پذیرانه عمل کرد و امیدواریم در پسا کرونا نیز موفق عمل کنیم و می‌گوییم هر اتفاقی برای مردم بیفتد مدیریت شهری درکنار مردم خواهد بود و خود را مسئول می‌داند که به آن‌ها کمک کند.

وی در ادامه به اقدامات شهرداری مشهد درسال ۹۸ اشاره کرد و افزود: در مجموع به هر حوزه که منصفانه نگاه کنیم می‌بینیم که بسیار موفق عمل کرده ایم و این موضوع را باید مد نظر داشته و باور کنیم.
شهردار مشهد بیان کرد: این که باور داشته باشیم عملکردمان موفق بوده است واقع بینی ما را برای سال ۹۹ بیشتر خواهد کرد، اما این امر شرط دارد و آن این است که این واقع بینی را به بدنه انتقال داده و زیر مجموعه‌های خود را اقناع کنیم.

یکی از شروط موفقیت مراقبت از نیرو‌ها و بدنه سازمان است
کلائی با بیان این که یکی از شروط موفقیت مراقبت از نیرو‌ها و بدنه سازمان است، اظهار کرد: وقتی می‌گوییم حال مردم خوب نیست باید به این موضوع توجه داشته باشیم که نیرو‌های سازمان نیز مردم هستند لذا باید شرایط را برای آن‌ها مناسب کنیم.
وی ادامه داد: فارغ از نیرو‌های سازمان باید همه حوزه‌ها به معاونت فرهنگی و خدمات شهری کمک کنند تا حال مردم خوب شود و شور ونشاط در شهر افزایش پیدا کند.

شهردار مشهد بیان کرد: ما بسیاری از برنامه‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی خود را که با حضور مردم برگزار می‌شد به دلیل شیوع ویروس کرونا اجرا نکردیم که امیدواریم بتوانیم در تیرماه این برنامه‌ها را اجرایی کنیم.
کلائی با تاکید به این موضوع که حال مردم خیلی بد است گفت: باید به این موضوع توجه کرد و برای بهتر کردن حال مردم کوشید.

وی اضافه کرد: قبول داریم که اولویت ما امسال مسائل اجتماعی و اقتصادی است، اما حوزه‌های عمران، حمل و نقل و خدمات شهری باید تلاش کرده و سطح خدمات دهی را استاندارد نگاه دارند و در این راستا با نگاه کارشناسانه با ذی نفعان جامعه گفتگو کنند.

شهردار مشهد با بیان این که معتقدم مردم در خصوص کار‌هایی که اکنون مدیریت شهری درحال انجام آن است، بعد‌ها قضاوت خواهند کرد، افزود: خیلی از کار‌ها که انجام دادیم قبل از اجرا باور پذیر نبود، مانند همین اتفاقی که به سرعت در ارتفاعات جنوبی برای استفاده مردم از طبیعت با عنوان «کوه پارک» در حال انجام است و تیرماه افتتاح خواهد شد.

کلائی تصریح کرد: معتقدم کوه پارک در ارتفاعات جنوبی از بوستان ملت و بیمارستان امام رضا (ع) ماندگارتر خواهد بود و به زندگی مردم کیفیتی می‌دهد که شاید تاکنون آن را تجربه نکرده اند.
آماده کردن ارتفاعات جنوبی برای استفاده مردم از طبیعت، نشان دهنده وجود انسجام در مدیریت شهری است
وی ادامه داد: آماده کردن ارتفاعات جنوبی برای استفاده مردم از طبیعت با همه هجمه‌ها و فشار‌ها با سرعتی مثال زدنی، نشان دهنده وجود انسجام در مدیریت شهری است.

شهردار مشهد گفت: پروژه تقاطع چند سطحی آزادگان که سه سطح آن تا پایان امسال به بهر برداری می‌رسد، تعریض پل پرتوی ظرف ۲۰ روز مشکلی که چند سال به آن توجهی نشده بود و سایر پروژه‌های عمرانی که با سرعت اجرا شد همه نشان دهنده آن است که کارنامه مدیریت شهری درسال ۹۹ در پیشگاه مردم روشن و شفاف خواهد بود که از این بابت از معاونت عمران، حمل و نقل و ترافیک به ویژه سازمان عمران تشکر می‌کنم.

کلائی با بیان این که اقدامات همه حوزه‌های شهرداری مشهد قابل تقدیر است، افزود: این اقدامات نیازمند وجود دغدغه در میان همکاران است که بر آن تاکید دارم.

وی در ادامه گفت: در مجموع باید بدانیم که مروارید در دست داریم و اگر کسی بگوید که آن گردو است و ما نیز باور کنیم خوب نیست.
 
منبع: پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی کهن
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
1
سلام ای کاش حداقل یه ادرس از این کوه پارک هم شما هم شهردار میگفت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
ارتفاعات جنوبیه
عبدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
آدرس دقیقا بلوار پیروزی - میدان سلمان بلوار دلاوران بعد از دلاوران 63 ، یا میدان حر بلوار سرافرازان سرافرازان 52 تابلو های کوه پارک مشخصه فعلا تنها ورودی کوه پارک از انتهای دلاورانه . خوش بگذره
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->