احتمال لغو مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به دلیل نگرانی‌های امنیتی ولادیمیر پوتین: جنگنده‌های اف-۱۶ در اوکراین را ساقط می‌کنیم نمازگزاران مشهدی جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند + فیلم دستگیری ۹ نفر مظنون حملات تروریستی مسکو در تاجیکستان آیت‌الله علم الهدی: تا زمانی که مردم در صحنه هستند خللی به اسلام وارد نخواهد شد ایران حملات شب گذشته اسرائیل به سوریه را محکوم کرد سران حماس با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران دیدار کردند سخنرانی آیت الله صدیقی در دانشگاه امام صادق(ع) لغو شد + اطلاعیه دانشگاه ادعای سنتکام: چهار پهپاد انصارالله را سرنگون کردیم رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان
سرخط خبرها

تعداد جان باختگان حوادث آبان در ایران ۲۳۰ نفر اعلام شد/تعداد مجروحان ۲۰۰۰ نفر

  • کد خبر: ۲۸۷۲۶
  • ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵
تعداد جان باختگان حوادث آبان در ایران ۲۳۰ نفر اعلام شد/تعداد مجروحان ۲۰۰۰ نفر
 رئیس کمیسیون امنیت ملی در دوره دهم مجلس با ارائه آماری از خسارات جانی و مالی حوادث آبان ۹۸، تعداد کشته‌های این حوادث را ۲۳۰ نفر اعلام کرد.

 به گزارش شهرآرانیوز، مجتبی ذوالنور در حاشیه جلسه اجتماعی انتظامی ستاد مقابله با کرونا با اشاره به ماجرای افزایش نرخ بنزین در آبان ماه سال گذشته گفت: در هر کشوری ممکن است طرح‌های اجرا شود که دارای نقاط ضعف و قوت باشد و بعضی متضرر شوند و بعضی سود ببرند.

 

وی آنچه در آبان۹۸ اتفاق افتاد را یک حادثه طبیعی خواند و در توضیح اظهاراتش گفت: مردم ممکن است اعتراض داشته باشند و آن را اعلام کنند، ولی براندازی نرم در دستور نظام سلطه است.

 

وی ادامه داد: نظام سلطه از فرصت آبان بهره گرفت و تجمع‌های خیابانی را راه انداخت. کسانی که گوش به فرمان  رسانه‌های خارجی بودند، سعی کردند موج سواری کنند؛ در آبان ۹۸ اعتراض مردم آرام و مسالمت‌آمیز بود و کسی حساسیت به خرج نداد، ولی وقتی تعرض به اماکن خصوص و دولتی و مراکز انتظامی رخ می‌دهد، مردم از حاکمیت استقرار امنیت و نظم را مطالبه می‌کنند.

 

ذوالنور اعلام کرد: ۴۹۷ مرکز دولتی و بخش خصوصی و ۴۲۲ خودرو مردم آسیب جدی دیدند و سوختند، ۲۳۰ خودرو دولتی و عمومی آسیب دیدند و به ۵۶۹ خودرو و موتور نیرو‌های امنیتی و انتظامی آسیب زدند. ۹۹۱ بانک یا تخریب شدند یا به آتش کشیده شدند و ۱۲۳ مرکز سوخت تخریب شد.

 


وی با تأکید بر اینکه نیروی انتظامی از جان مایه گذاشت تا کسی آسیب نبیند، افزود: ۲۰۰۰ نفر مجروح شدند. در این تجمعات، آمار مجروحان نیرو‌های امنیتی و انتظامی بیشتر از ۵۰۰۰ نفر بود و این یعنی نیروی خود را صرف دفاع گذاشته بودند نه تهاجم.

 

وی اعلام کرد: ۶ مأمور رسمی نیرو‌های امنیتی به شهادت رسیدند، حتی یک کشته، مجروح و جانباز برای ما سخت و سنگین است. رسانه‌های بیگانه آمار‌های دروغین اعلام کرده و تا ۱۰ هزار نفر کشته اعلام کردند، ۲۳۰ کشته در مجموع داشتیم که ۶ نفرسان از مأموران بودند.

 

وی همچنین اظهار کرد: ۷ درصد در درگیری‌های مستقیم با نیرو‌های انتظامی جان باختند و ۱۶درصد در حمله به مراکز نظامی و انتظامی جان خود را از دست دادند. ۳۱ درصد در حمله به مراکز عمومی مثل فروشگاه‌ها، پمپ‌بنزین‌ها، بانک‌ها و مساجد جان باخته‌اند و ۲۰ درصد از جان‌باختگان در قالب نیرو‌های تأمین‌کننده امنیت و نظم بوده‌اند. ۲۲ درصد از جان‌باختگان سابقه محکومیت‌های کیفری داشته‌اند و ۲۶ درصد جزو آشوبگران نبودند و به دلایل نامعلوم جان باخته‌اند، مثلاً شقیقه آن‌ها از فاصله ۳ متری هدف قرار گرفته بود.

 

ذوالنور همچنین اعلام کرد که مرجع آمار اعلام شده، پزشکی قانونی است.


منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->