سرخط خبرها

از سرویس‌دهی خطوط اتوبوس‌رانی تا کمبود روشنایی در بلوار نماز

  • کد خبر: ۲۸۷۵۹
  • ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱
از سرویس‌دهی خطوط اتوبوس‌رانی تا کمبود روشنایی در بلوار نماز
پیگیری مشکلات اهالی بلوار نماز در گفتگو با مسئولان مربوطه
نجمه موسوی‌زاه/ شهرآرانیوز_ محلات مختلف شهر مشهد با مشکلات متفاوتی روبه‌رو هستند و ساکنان این محلات برخی از بافت فرسوده و برخی دیگر از ترافیک سنگین و... گلایه می‌کنند. اما محله نماز یکی از محلات نوپای شهر است که تا همین چند وقت پیش حتی جزو محدوده شهری هم به شمار نمی‌رفت، با توجه به اینکه بیشتر این محله را مجتمع‌های مسکونی تشکیل می‌دهد جنس مشکلات ساکنان آن از نوع دیگری است و موارد مختلفی از جمله نبود برخی کاربری‌ها، روشنایی مطلوب و خطوط اتوبوس‌رانی و... بیان می‌شود؛ در این گزارش برخی مطالبات مردمی ساکنان بولوار نماز را پیگیری کرده‌ایم.

جمع‌آوری ۵۰ سگ ولگرد در بولوار نماز
یکی از مشکلاتی که بار‌ها از سوی ساکنان محله نماز مطرح شده، وجود سگ‌های ولگردی است که در حاشیه مجتمع‌های مسکونی پرسه می‌زنند و حضور آن‌ها ممکن است منجر به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام شود. در همین راستا رئیس اداره خدمات شهری شهرداری منطقه ۸ با بیان اینکه به دلیل زمین‌های بایر فراوانی که در محدوده بولوار نماز وجود دارد درخواست‌های زیادی برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد از سوی ساکنان این محله وجود داشت، اظهار کرد: از ابتدای امسال گروه ویژه‌ای برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در این محله مستقر شده است که به طور متوسط روزانه ۶ سگ را جمع‌آوری می‌کند.
جلال بیوکی با بیان اینکه این گروه روزانه ۱۲ ساعت در محله نماز مستقر هستند، تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۵۰ سگ ولگرد را جمع‌آوری و تحویل داده‌ایم و همکاران ما همچنان فعالیت خود را برای جمع‌آوری این سگ‌ها و در راستای رفاه حال شهروندان انجام می‌دهند، اما متأسفانه به دلیل اینکه این محله در مجاورت کوه‌ها و زمین‌های بایر قرار گرفته است باز هم سگ‌ها به دنبال یافتن غذا به این محدوده می‌آیند.

سرویس‌دهی ۷ خط از ناوگان اتوبوس‌رانی
نبود خطوط اتوبوس‌رانی و سر فاصله طولانی رسیدن آن‌ها به ایستگاه‌ها یکی دیگر از مشکلات محله نماز است که بار‌ها از سوی اعضای شورای اجتماعی محله بیان شده است، در همین راستا مدیر روابط عمومی سازمان اتوبوس‌رانی مشهد با اشاره به سرویس‌دهی هفت خط از ناوگان اتوبوس‌رانی از تقاطع‌های مختلف بولوار نماز بیان کرد: خط مینی‌بوس ۱۰۹۳ بیشتر بولوار نماز را پوشش می‌دهد، همچنین خط مینی‌بوسی ۱۰۹۷ از مسیر تقاطع هاشمیه و نماز عبور می‌کند.
عباس اتحادی افزود: با توجه به بافت مسکونی بولوار نماز تقاطع‌هایی مانند هاشمیه، دلاوران و سرافرازان توسط خطوط مختلفی از ناوگان اتوبوس‌رانی سرویس‌دهی می‌شود به عنوان مثال خط ۹۶ در تقاطع بولوار سرافرازان- تقاطع نماز، خط ۹۷ بولوار هاشمیه تا نماز و محدوده سرافرازان، خط ۹۷ دلاوران- تقاطع نماز و خط ۹۸.۱ بولوار سرافرازان-تقاطع نماز را طی می‌کنند.
وی در پاسخ به درخواست شهروندان مبنی بر راه‌اندازی خط جدیدی در مسیر سیدرضی یا میدان فلسطین اظهار کرد: خطوط نام‌برده شده مسیر‌های مختلفی تا بولوار وکیل‌آباد یا پایانه فلسطین را طی می‌کنند و امکان دسترسی شهروندان ساکن این محله را به این نقاط از شهر فراهم می‌کنند درنتیجه اکنون برنامه‌ای برای راه‌اندازی خط جدید وجود ندارد، چون باید تقاضا برای درخواست مسیر تردد جدید از سوی شهروندان بسیار زیاد باشد تا این اقدام انجام شود. مدیر روابط عمومی سازمان اتوبوس‌رانی مشهد همچنین در ارتباط با سر فاصله طولانی خطوط بیان کرد: میزان ناوگان و مسیر تردد آن‌ها بسته به تعداد مسافران آن دارد اگر تعداد مسافران زیاد باشد تعداد اتوبوس‌هایی که برای آن مسیر تعریف می‌شود نیز بیشتر بوده و فاصله زمانی آمدن آن‌ها به ایستگاه‌ها کمتر خواهد بود.
هرچند باید یادآور شد مسیر‌های ذکر شده دردی از ساکنان خیابان‌های نماز ۲۵ تا ۲۹ و ۲۶ تا ۳۰ دوا نمی‌کند.

شست‌وشوی حباب‌ها و تعویض لامپ‌ها
روشنایی کم معابر از دیگر چالش‌های ساکنان محله نماز است به طوری که برخی از آن‌ها روشنایی کم نماز ۲۸ را یکی از عوامل کاهش میزان امنیت در شب می‌دانند و خواستار رسیدگی ویژه به این موضوع هستند، مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق مشهد در این رابطه بیان کرد: با اطلاع از این موضوع کارشناسان مربوطه بازدیدی از نماز ۲۸ داشتند و در همین راستا دو لامپ سوخته تیر چراغ برق تعویض شد، همچنین به دلیل کدر شدن برخی حباب‌ها و تأثیر آن در میزان روشنایی مقرر شد تا شست‌وشوی حباب‌ها در هفته جاری انجام شود.
علیرضا کاشی با اشاره به اینکه شهروندان می‌توانند در صورت خاموشی در کوچه‌های خود با شماره ۱۲۱ تماس گرفته و درخواست خود را بیان کنند، گفت: بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت این درخواست از سوی کارشناسان مربوطه و با بازدید و حضور در محل برطرف می‌شود، بنابراین از شهروندان می‌خواهیم تا در صورت بروز مشکل از جمله سوختگی لامپ با این شماره تماس بگیرند، چون علاوه بر اینکه صدای آن‌ها ضبط شده در سامانه برای پیگیری نیز ثبت می‌شود.
وی همچنین در پاسخ به اینکه آیا امکان گذاشتن تیر چراغ برق در محدوده برای روشنایی بیشتر وجود دارد، بیان کرد: در شهر مشهد حدود ۲۷۰ هزار چراغ وجود دارد که روشنایی شهر را تأمین می‌کنند و گذاشتن تیر‌های چراغ برق بر اساس یک‌سری استاندارد‌های تعیین شده از سوی وزارت نیرو است که بنا بر طول و عرض خیابان و میزان جمعیت ساکن در آن محدوده یا رفت و آمد‌های صورت گرفته از خیابان‌ها لحاظ می‌شود.
مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق مشهد خاطرنشان کرد: برخی از مردم درخواست روشنایی بیشتر در کوچه‌ها و معابر فرعی را دارند در صورتی که مطابق استاندارد‌ها در معابر فرعی از لامپ‌های کم‌مصرف برای تأمین برق استفاده می‌شود و خیابان‌های اصلی که خودرو‌های عبوری بیشتر و همچنین رفت و آمد بیشتری دارد از حباب و چراغ‌های با ولتاژ بالا استفاده می‌شود.  
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->