دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد درباره شکل‌گیری بولوار شهید قرنی مشهد| قصه ۶۰ ساله «قرنی» تاسیس چند مرکز خلاقیت و نوآوری تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر در مشهد تخصیص ۴‌میلیارد تومان برای بهسازی پیاده‌رو‌های برخی محلات منطقه ۳ شهرداری مشهد ویژگی‌ شهر ترمیمی وجود المان‌های طبیعی در آن است | المان‌های شهری مشهد به صورت دائم جانمایی شود در یک‌صدوسیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | هر ماه ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود تصویب طرح تفصیلی ۲ منطقه منفصل مشهد | پایان بلاتکلیفی ۱۲ ساله قرقی و مهرگان اعمال قانون ۱۶۰۸ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۶۵ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جدیدترین آمار ساختمان‌های ناایمن مشهد اعلام شد شهرداری مشهد به حوزه نوآوری و خلاقیت وارد می‌شود+ فیلم تعداد فوتی‌های مشهد در سال ۱۴۰۲ اعلام شد
سرخط خبرها

امسال همه طرح‌های تفصیلی مشهد، روند تصویب را طی می‌کنند

  • کد خبر: ۲۸۷۸۴
  • ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
امسال همه طرح‌های تفصیلی مشهد، روند تصویب را طی می‌کنند
شهردار: آماده سازی ارتفاعات جنوبى براى استفاده مردم از طبیعت، نشان دهنده انسجام در مدیریت شهرى است
«خیلی از کا‌ر‌هایی که انجام داده‌ایم، قبل از اجرا باورپذیر نبودند، مانند همین اتفاقی که به‌سرعت در ارتفاعات‌جنوبی برای استفاده مردم از طبیعت با عنوان کوه‌پارک در حال انجام است و تیرماه امسال افتتاح خواهد شد.» این بخشی از صحبت‌های محمدرضا کلائی، شهردار مشهد، در اولین جلسه شورای اداری شهرداری مشهد در سال ۹۹ بود. او در ادامه این جلسه با بیان اینکه مردم درباره اقداماتی که هم‌اکنون توسط مدیریت شهری در حال انجام آن‌هاست بعد‌ها قضاوت خواهند کرد، گفت که بی‌شک کوه‌پارک در ارتفاعات‌جنوبی از بوستان ملت و بیمارستان امام رضا (ع) ماندگارتر خواهد بود و به زندگی مردم کیفیتی می‌دهد که شاید
تا کنون آن را تجربه نکرده‌اند. به‌گفته کلائی، آماده‌کردن ارتفاعات‌جنوبی برای استفاده مردم از طبیعت با همه هجمه‌ها و فشا‌رها با سرعتی مثال‌زدنی، نشان‌دهنده انسجام در مدیریت‌شهری است.
شهردار مشهد با تأکید بر اولویت‌های اجتماعی و اقتصادی در برنامه‌های امسال شهرداری مشهد، حوزه‌های عمران، حمل‌ونقل و خدمات‌شهری را حائز اهمیت دانست و اظهار کرد: باید تلاش کرد سطح خدمات‌دهی را استاندارد نگه داشت؛ در همین راستا ۳ سطح از پروژه تقاطع چندسطحی آزادگان تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد و تعریض پل پرتوی نیز که چند سال به آن توجهی نشده بود، طی ۲۰ روز انجام می‌شود.
به‌گفته کلائی، دیگر پروژه‌های عمرانی که با سرعت اجرا شده‌اند، نشان می‌دهند که کارنامه مدیریت‌شهری در سال ۹۹ در پیشگاه مردم روشن و شفاف خواهد بود.

رونق دوباره اقتصاد در مشهد از تیرماه
شهردار مشهد در این جلسه گفت: برنامه‌های شهرداری مشهد برای مقابله با کرونا بر ۳ مرحله استوار بود؛ مرحله اول پیش‌بینی کنترل کرونا تا عید فطر که خوشبختانه محقق شد، دوم دوره گذار از عید فطر تا دهه کرامت و سوم دوران پساکرونا از تیرماه به‌بعد که می‌توانیم در آن دوره شاهد رونق دوباره و شکوفایی اقتصاد در مشهد باشیم.
کلائی با بیان اینکه مدیریت‌شهری مشهد در حوزه پیشگیری از شیوع کرونا یکی از موفق‌ترین دستگاه‌ها در کشور و استان بوده است، افزود: وزیر کشور نیز در جلسه‌ای که با حضور تعدادی از شهرداران کلان‌شهر‌ها برگزار شد، ضمن تقدیر از اقدامات شهرداری مشهد در حوزه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اعلام کرد که مدیریت شهرداری مشهد با فاصله زیاد در حوزه مقابله با کرونا از سایر شهر‌های کشور جلوتر بوده است.
همچنین به‌گفته کلائی، برنامه شهرداری برای ۶ ماه اول سال ۹۹ که حدود ۴۵ درصد از آن گذشته است نیز تمرکز بر حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی است و باید برای استفاده از فرصت‌های اقتصادی و ظرفیت‌های مالی برای حفظ سرعت پروژه‌های درحال‌اجرا و درگیر‌نشدن در رکورد اقتصادی حاکم بر کشور تلاش کرد.
او با بیان اینکه در ۶ ماه دوم سال گذشته در ۱۱ منطقه شهرداری شاهد تحقق بیش از صددرصد درآمد‌ها بودیم، اظهار کرد: از نظر اجتماعی به‌دنبال بهترکردن حال مردم هستیم و باید از ظرفیت‌هایی که در کلان‌شهر مشهد وجود دارد بیشتر استفاده کنیم.

آینده‌نگری در اقدامات مقابله‌ای برای کاهش فشار مالی ناشی از کرونا
شهردار مشهد در ادامه گفت: اقدامات شهرداری در دوران شیوع کرونا برای این بود که مردم بدانند در شرایط سخت کسی به‌فکر آن‌ها هست.
او با تأکید بر اینکه شهرداری مشهد در مقابله با کرونا نمره قبولی گرفته است، ادامه داد: در ابتدا بحث توزیع بسته‌های معیشتی را در مشهد آغاز کردیم و دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف را پای کار آوردیم و در پی آن بیش از ۳۰۰ هزار بسته معیشتی توزیع شد که از این تعداد ۶۵ هزار بسته سهم شهرداری مشهد بود.
کلائی با اشاره به حمایت از دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای خرید تجهیزات مورد نیاز کادر درمانی گفت: در ماه‌های گذشته ۲۰ میلیارد تومان هزینه ضدعفونی کردیم، ۳۰ میلیارد تومان در حوزه کارگران فصلی و ساختمانی هزینه کردیم و سایر اقدامات حمایتی که نسبت به آسیب‌دیدگان از شیوع ویروس کرونا انجام دادیم، شاید وظیفه ما نبود، ولی تأثیر خود را در آینده خواهد گذاشت.
شهردار مشهد عملکرد مدیریت‌شهری را در قسمت‌های مختلف مقابله با کرونا مسئولیت‌پذیرانه دانست و افزود: امیدواریم در پسا‌کرونا نیز موفق عمل کنیم و می‌گوییم هر اتفاقی برای مردم بیفتد، مدیریت‌شهری در کنار مردم خواهد بود و خود را مسئول می‌داند که به آن‌ها کمک کند.
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر مشهد نیز در بخشی از صحبت‌های خود در این جلسه از انتصاب مریم عرب‌احمدی به‌عنوان شهردار منطقه ۱۱ مشهد قدردانی کرد و گفت: امیدوارم روند استفاده از بانوان به‌عنوان مدیر در شهرداری ادامه داشته باشد.
بتول گندمی افزود: موفقیت شهرداری مشهد به این دلیل است که فعالیت‌های ما در مدیریت‌شهری تیمی است و این موضوع می‌تواند برای مردم مشهد نیز آورده‌های خوبی داشته باشد.
عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این جلسه گفت: یکی از انتظارات ما از مدیریت‌شهری، ایجاد امید در بین شهروندان است؛ بر همین اساس باید با گشاده‌رویی با مردم برخورد شود.
علیرضا شهریاری افزود: یکی از وعده‌های شورای پنجم به شهروندان، بهره‌برداری از خط ۳ قطارشهری حدفاصل میدان‌شهدا تا پایانه‌مسافربری در سال ۱۴۰۰ است که با توانمندی و تلاشی که در مدیران شهرداری می‌بینیم، این وعده نیز محقق خواهد شد.
معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد نیز یکی از اولویت‌های این سازمان در سال‌جاری را اجرای طرح رعایت حق تقدم عابر پیاده و تفکیک زباله از مبدأ در چارچوب آموزش فرهنگ شهروندی اعلام کرد و گفت: در حوزه رعایت حق تقدم عابران پیاده، زیرساخت‌هایی توسط معاونت عمران، حمل‌ونقل و ترافیک آماده شده است که به‌محض اجازه برای ایجاد اجتماعات هرچند محدود و کوچک، همکاران ما در حوزه سازمان اجتماعی و فرهنگی برای انجام اقدامات تبلیغی و ترویجی وارد عمل خواهند شد.
به‌گفته محمدمحسن مصحفی، سال گذشته در حوزه تفکیک زباله‌های خشک از مبدأ نیز با هماهنگی معاونت خدمات‌شهری اقدامات خوبی انجام شد و با مناسب‌شدن وضعیت شیوع کرونا در سال جاری اقدامات فرهنگی بیشتری در این زمینه انجام خواهد شد.
او به درخواست شهردار برای انجام اقدامات فرهنگی درباره «کوه‌پارک» اشاره کرد و افزود: برای کوه‌پارک رویداد‌هایی را در نظر داریم تا به این شکل، تعریف کاربری طبیعی آن را برای مردم روشن کنیم؛ بنابراین در این راستا المان‌هایی در برخی نقاط آن نصب خواهد شد.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد هم در این جلسه گفت: بر اساس طرح‌هایی که در شورای راهبردی تأیید شده و شهردار مشهد نیز آن‌ها را کتبا ابلاغ کرده است، تا دی امسال همه طرح‌های تفصیلی مشهد، روند تصویب در شورای اسلامی شهر مشهد و کمیسیون ماده ۵ را طی خواهند کرد.
محمدرضا حسین‌نژاد با بیان اینکه پاسخ‌گویی به شهروندان در حوزه شهرسازی با طرح‌های جامع و تفصیلی مربوط به سال ۵۲ سخت است، افزود: با تأیید و تصویب طرح‌های تفصیلی در کمیسیون ماده ۵ این مشکل نیز برطرف می‌شود.
او با اشاره به اینکه نظارت بر حوزه شهرسازی مشهد با افزایش چندبرابری حریم شهر نیازمند سبک‌های نوین نظارتی است، اضافه کرد: در این راستا اقدامات خوبی برای استفاده از فناوری‌های نوین در حوزه نظارتی انجام شده است.

«شهرمن» در غربت خبری ماند
معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد نیز در تشریح پروژه داشبورد مدیریتی شهرداری مشهد و دستاورد‌های خوبی که در این زمینه ایجاد شده است، گفت: به‌وسیله داشبورد مدیریتی می‌توان تراکنش‌هایی که در استفاده از اتوبوس و قطارشهری از سوی شهروندان انجام می‌شود و اقدامات بودجه‌ای را به‌صورت لحظه‌ای رصد کرد.
شهریار آل‌شیخ افزود: ۲ سال است که مرکز نوآوری شهری راه‌اندازی شده است و در کنار شتاب‌دهنده‌های فعالی که در حال حاضر در آن وجود دارد، چند شتاب‌دهنده دیگر خارج از مجموعه نیز به این مرکز پیوسته‌اند.
به‌گفته او، پروژه اپلیکیشن «شهر من» اولین پروژه هوشمندسازی قابل توجه در کشور بوده که کاملا در غربت خبری قرار گرفته است.

آغاز یا بهره‌برداری از ۲۴ پروژه ۶۸۴ میلیاردی
معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز در این جلسه با اشاره به پروژه‌های عمرانی در دست اجرای شهرداری مشهد، گفت: تا پایان امسال ۲۴ پروژه عمرانی و ترافیکی به‌ارزش ۶۸۴ میلیارد تومان آغاز یا آماده بهره‌برداری خواهد شد که بیشتر آن‌ها در مناطق کم‌برخوردار است.
به‌گفته خلیل‌ا... کاظمی، اولین بار در کشور برای اعمال ماده ۱۰۸ تفاهم‌نامه‌ای با فرمان‌دهی نیروی انتظامی استان با دریافت مجوز‌های مورد نیاز امضا شده است که این موضوع باعث ارتباط بهتر با پلیس راهور در اجرای پروژه‌ها و امور ترافیکی خواهد شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->