«زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد شهروند خبرنگار | درخواست کاهش ایستگاه‌های اتوبوسرانی در محدوده میدان فردوسی تا میدان استقلال مشهد + پاسخ علت دود غلیظ در مترو مشهد چه بود؟
سرخط خبرها

اعلام آمادگی انبوه‌سازان برای سرمایه‌گذاری در بافت فرسوده مشهد/وجود ۲۸ دفتر تسهیلگری در مشهد

  • کد خبر: ۲۸۹۳۸
  • ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸
اعلام آمادگی انبوه‌سازان برای سرمایه‌گذاری در بافت فرسوده مشهد/وجود ۲۸ دفتر تسهیلگری در مشهد
عضو هیئت مدیره انجمن انبوه‌سازان خراسان رضوی از آمادگی این انجمن برای حضور و سرمایه‌گذاری در بهسازی بافت فرسوده مشهد خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، مسعود لطیف گفت: انجمن انبوه‌سازان خراسان رضوی آمادگی لازم برای حضور و سرمایه‌گذاری در بافت فرسوده شهر مشهد را به عنوان توسعه گر دارد، اما باید شرایطی فراهم باشد که انبوه سازان درگیر مسائل اجتماعی نشوند و مشکلات اجتماعی و حاشیه‌ای بافت فرسوده توسط متولیان رفع شود.

 

وی در ارتباط با ساخت و ساز در بافت فرسوده منطقه «آبکوه» مشهد افزود: گستره بافت فرسوده در مشهد وسیع است و زمینه کار برای بهسازی این بافت در مناطق مختلف شهر وجود دارد، دفاتر تسهیلگری در مشهد در کشور سرآمد هستند، زیرا حدود ۲۸ دفتر تسهیلگری در این شهر وجود دارد و حدود ۹ دفتر دیگر نیز تا پایان امسال به آن‌ها افزوده می‌شود.

 

عضو هیئت مدیره انجمن انبوه‌سازان خراسان رضوی ادامه داد: تعداد دفاتر تسهیلگری در شهر مشهد در برابر ۵۲ دفتر تسهیلگری کشور، رقم قابل توجهی است و نشان می‌دهد کلانشهر مشهد در این بخش پیشرو بوده است.

 

وی گفت: از طریق دفاتر تسهیلگری می‌توان بسیاری از اطلاعات لازم در مورد حاشیه شهر مشهد و سکونتگاه‌های غیر رسمی آن را به دست آورد، نکته اینجاست که به وسیله این دفاتر، اطلاعات مالکیت زمین‌های بزرگ واقع در بافت فرسوده حاشیه مشهد و سکونتگاه‌های غیررسمی در این شهر جمع آوری شده و به شرکت بازآفرینی ایران اعلام شده که حدود ۱۰۰ مورد است.

 

لطیف افزود: از مجموع ۱۰۰ مورد مالکیت زمین، ۲۴ مورد آن در دست بررسی و مذاکره با مالکان است، در صورتی که فایل اطلاعات این زمین‌ها در اختیار انجمن انبوه‌سازان قرار گیرد، آنان تجربیات فنی خود را در اختیار متولیان قرار می‌دهند.

 

مساحت بافت فرسوده کلان‌شهر مشهد چهار هزار و ۲۹۰ هکتار است که بر این اساس ۶۶ محله در این شهر هدف اجرای طرح‌های بازآفرینی هستند.

 

۲۸ دفتر تسهیلگری در ۲۸ محله مشهد به فعالیت مطالعاتی در راستای طرح بازآفرینی محلات این کلان‌شهر مشغول‌اند که ۲۳ دفتر توسط شهرداری، سه دفتر توسط اداره کل راه و شهرسازی و ۲ دفتر نیز در حوزه اجتماعی فرمانداری مشهد تشکیل شده است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->