آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید
سرخط خبرها

مشهد، نماینده ایران در اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی

  • کد خبر: ۳۱۸۸۸
  • ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
مشهد، نماینده ایران در اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی
عصر جمعه ششم تیر شهرداری مشهد به‌عنوان نماینده کشورمان در پانزدهمین اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی (WSIS) حضور یافت و در پنل اصلی این رویداد بین‌المللی به ارائه دستاورد‌های چند سال گذشته شهرمان در حوزه‌های مختلف هوشمندسازی پرداخت.
هدی جاودانی / به گزارش شهرآرانیوز، عصر جمعه ششم تیر شهرداری مشهد به‌عنوان نماینده کشورمان در پانزدهمین اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی (WSIS) حضور یافت و در پنل اصلی این رویداد بین‌المللی به ارائه دستاورد‌های چند سال گذشته شهرمان در حوزه‌های مختلف هوشمندسازی پرداخت.
این اجلاس یکی از مهم‌ترین رویداد‌های سالانه دنیای فناوری اطلاعات و به‌عبارتی دقیق‌تر، مهم‌ترین این رویداد‌ها به‌شمار می‌رود. اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی تلاش دارد تا راهکار‌های جامعه اطلاعاتی را در جهت رسیدن به اهداف توسعه پایدار عملیاتی کند.
این رویداد چندروزه تلاش دارد تا علاوه بر عملیاتی‌کردن راهکار‌های جامعه اطلاعاتی در جهت رسیدن به اهداف توسعه پایدار در حوزه فناوری اطلاعات، فرصتی را فراهم کند تا اعضا و شرکت‌کنندگان مختلف آن بتوانند اطلاعات خود را تبادل و تولید دانش کنند و آخرین فرایند‌های اطلاعاتی و فناوری‌های مرتبط را با هم به‌اشتراک بگذارند.
در بخش یک‌ساعته مربوط به شهر مشهد، مدیرانی از سازمان فاوای شهرداری به‌همراه اعضای پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور در پنلی آنلاین با عنوان «حکمرانی شهر هوشمند؛ تبدیل مشهد به شهر هوشمند» به معرفی دستاوردها، برنامه‌ها و مباحث پیرامون هوشمندسازی در مشهد پرداختند و تجربه‌های مشهد در این حوزه را مرور کردند.
در این وبینار، دکتر نوید زهدی، معاونت هوشمندسازی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد، ابتدا تصویری کلی از شهر مشهد اعم از جزئیات مربوط به موقعیت جغرافیایی مشهد، جمعیت، آمار گردشگری، وضعیت وسایل حمل‌ونقل عمومی فعال در حوزه شهر مشهد ارائه داد و سپس طبق تعریف اتحادیه بین‌المللی مخابرات از مفهوم «شهر هوشمند» به‌شرح اقدامات شهرداری مشهد در راستای دستیابی به هوشمند‌سازی و پایداری شهری پرداخت که از جمله این اقدامات، بهبود زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات و توسعه خدمات در این حوزه است. زهدی در ادامه به معرفی پروژه‌های شاخص هوشمندسازی شهر مشهد پرداخت که شامل طرح پرداخت الکترونیک یک‌پارچه شهری اعم از من‌کارت‌ها و کیف‌پول‌های الکترونیک، مناطق الکترونیکی شهرداری مشهد، نظارت هوشمند بر ساخت‌وساز‌های حومه شهر از طریق هواپیما‌های بدون سرنشین و جمع‌آوری هوشمند زباله‌های بازیافت‌پذیر می‌شد.
در ادامه این وبینار، دکتر علی متولی‌زاده، رئیس امور فناوری‌های هوشمند سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد، به بررسی شاخص‌های کلیدی عملکرد شهر هوشمند و پایدار مشهد پرداخت که با همکاری سه‌جانبه اتحادیه بین‌المللی مخابرات، مرکز پژوهشی فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران و سازمان فناوری اطلاعات شهرداری مشهد و برای اولین بار صورت گرفته بود. متولی‌زاده همچنین به اقدامات صورت‌گرفته در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در بازه همه‌گیری جهانی کووید ۱۹ اشاره کرد که از میان آن‌ها می‌توان به الکترونیکی‌شدن مناطق سیزده‌گانه مشهد و افزودن مراکز کنترل کرونا به نقشه این شهر اشاره کرد.
همچنین مهندس حجت‌ا... مدیران، مدیرعامل شرکت توسعه فناوری و ارتباطات آرینوس، به شرح به‌کارگیری «آی‌اوتی» یا اینترنت اشیا پرداخت که در حمل‌ونقل هوشمند و پروژه‌هایی مثل نصب دوربین‌هایی با امکان پردازش عکس‌ها و حسگر‌هایی که خالی یا پربودن محل پارک را شناسایی می‌کند، کاربرد دارد.
دکتر محمدرضا میرصراف، عضو هیئت علمی پژوهشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز به‌عنوان آخرین سخنران این وبینار، مفهوم گردشگری هوشمند و وضعیت مشهد در این حوزه را شرح داد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->