معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟ هشدار اتحادیه طلا و جواهر مشهد برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای صنفی اعلام شرایط جدید متقاضیان خودروی پارس سامانه جامع یکپارچه با موعد تحویل زمستان ۱۴۰۲ با قیمت جدید + جدول اعلام بخشنامه فروش سدان فونیکس آریزو ۶ جی تی (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + جدول
سرخط خبرها

جزئیات واریز سود مرحله اول سهام عدالت

  • کد خبر: ۳۱۹۰۰
  • ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶
  • ۵۲
جزئیات واریز سود مرحله اول سهام عدالت
سازمان خصوصی‌سازی روند و چگونگی واریز سود مرحله اول سود سهام عدالت را تشریح کرد.
به گزارش شهرآرانیوز، سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد: عملیات اجرایی طرح توزیع سهام عدالت با تعریف اهدافی، چون توزیع متعادل ثروت ملی و گسترش مالکیت در سطح عموم به منظور تامین عدالت اجتماعی، ایجاد درآمد دراز مدت برای خانواده‌های کم درآمد، تشویق به پس انداز و سرمایه‌گذاری منجر به بهبود درآمد خانوارها، کاهش اندازه بخش دولتی و افزایش سهم بخش خصوصی و تعاونی در اقتصاد کشور از طریق واگذاری سهام شرکت‌های دولتی، افزایش سطح عمومی اشتغال، کاستن از بار مسئولیت و مدیریت دولت در تصدی فعالیت‌های اقتصادی و کارآمد کردن دولت در عرصه وظایف حاکمیتی آغازشد. مشمول بودن بیش از ۴۹ میلیون نفر از اتباع ایرانی مقیم داخل کشور و تخصیص سهام عدالت ۴۹ شرکت مهم و مطرح کشور در این طرح یک پروژه با اهمیت بسیار بالا را از آن به تصویر کشیده است.
 
طرح توزیع سهام عدالت به مثابه سایر طرح‌های اقتصادی به دلیل فراگیر بودن طیف مشمول، قطعاً دارای ابعاد بسیار گسترده اجرایی بوده است، اما متاسفانه اخیراً به دلیل تحقق آزادسازی سهام عدالت که به دنبال ابلاغیه مقام معظم رهبری صورت گرفته است، به جای اینکه از شیرینی کام مردم و مشمولان صحبت شود اخبار و مطالبی در فضا‌های رسانه‌ای توسط برخی افراد منتشر می‌گردد که نه تنها این اظهارات خلاف واقع و نادرست است، بلکه باعث تلخی کام مردم و سوء استفاده از احساسات پاک مردم می‌شود؛ لذا ضرورت دارد به بیان توضیحاتی در این خصوص بپردازیم.

روند و چگونگی واریز سود مرحله اول:

به استناد تصویب‌نامه هیات محترم وزیران، موافقت گردید که از محل سود دریافتی عملکرد سال‌های ۸۷ و ۸۸ نسبت به پرداخت سود به آن دسته از مشمولانی که تا پایان سال ۸۸ سهامدار نهایی شناخته شده‌اند سود پرداخت گردد؛ لذا از آنجا که فرآیند تخصیص و اجرای طرح سهام عدالت به طور کامل انجام نشده و هنوز اقساط سهام عدالت نیز مستهلک نگردیده بود لیکن دولت وقت، چون در نظر داشت مردم اهمیت و انتفاع موضوع سهام عدالت را درک نمایند مبالغی به عنوان سود به آنان پرداخت گردید که اصلح بود سود مذکور پرداخت نشود.

این سود نباید به سهامدارانی که در آن مقطع فرآیند سهامداری را طی کرده بودند تخصیص داده می‌شد چرا که در این سود تمام گروه‌های مشمولان سهام عدالت (تمام شش دهک پایین درآمدی مشمول طرح) سهم داشته اند؛ و از سوی دیگر به استناد تبصره ۱ ماده ۱۰۰ قانون برنامه پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی پرداخت هر گونه سود سهام تا سقف اقساط سر رسید شده ممنوع اعلام شده است.


اطلاع رسانی در حوزه تکمیل و پرداخت مانده بدهی سهام عدالت:

بر اساس ادعای مطرح شده در خصوص اطلاع رسانی بسیار ناکارآمد و ضعیف دولت به سهامداران سهام عدالت باید اذعان داشت دولت در اجرای تبصره (۳) ماده ۶ آیین نامه اجرایی طرح توزیع سهام عدالت به صورت متناوب و از تمام رسانه‌های ارتباط جمعی به منظور اطلاع رسانی و پوشش این موضوع استفاده نموده است؛ بنابراین عدم استقبال دارندگان سهام عدالت جهت واریز مانده بدهی مذکور را نباید به موضوع اطلاع رسانی ارتباط داد و دستگاه‌های مجری این امر را مقصر دانست چرا که علت اصلی عدم استقبال عمومی، شرایط بازار سرمایه و... بوده است.

بیشتر بخوانید: پول فروش سهام عدالت در سامانه سعدی واریز شد

چگونگی کم کردن بدهی افراد از دارایی سهام:

در پاسخ به این ابهام که دولت برای افرادی که بدهی خود را نپرداخته اند، به ارزش زمان تخصیص سهام عدالت یعنی سال ۱۳۸۴ از دارایی‌شان کاسته است، به اطلاع سهامداران محترم می‌رساند: دولت سهام آن دسته از شرکت‌های غیربورسی که قیمت‌گذاری قطعی نشده بودند را عودت داده است؛ بنابراین در شرکتی که قیمت‌گذاری قطعی نشده بود، موضوع ضرر و زیان منتفی است لذا این تصمیم دولت ضرر و آسیبی به مال و دارایی مردم وارد نکرده است.

از طرف دیگر به لحاظ مسائل حقوقی، واگذاری سهام عدالت مانند سایر واگذاری‌های دولت نبوده که در قبال دریافت مبلغ اولیه واگذار صورت پذیرد و یک بیع قطعی نیست، بلکه به موجب مصوبات و مستدات قانونی مقرر بوده تحقق قطعی واگذاری سهام عدالت بعد از پرداخت اقساط آن که از محل سود سنواتی شرکت‌های سرمایه پذیر سهام عدالت در بازه زمانی مقرر (یک دوره ۱۰ ساله) دریافت و مستهلک شود تا سپس واگذاری قطعی صورت پذیرد.

بر همین اساس و برابر اطلاعات و مستندات موجود تا سال ۱۳۹۴صرفاً ۵۰ درصد از اقساط بدهی ناشی از واگذاری به مشمولان از محل سود شرکت‌های سرمایه پذیر تأمین گردیده است و به همین لحاظ سهم هر یک از سهامداران عادی سهام عدالت معادل حدود ۵۰ درصد و سهامداران تخفیف‌دار (افراد تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی نظیر سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی و...) معادل ۱۰۰ درصد تعیین می‌شود.

شایان ذکر است در همین مقطع به کلیه سهامداران عادی اعلام می‌شود تا در فرصت تعیین شده (۶ ماه) می‌توانند نسبت به واریز الباقی مبلغ تا سقف ۱۰میلیون ریال اقدام نمایند تا از سقف سهام مذکور برخوردار شوند که مورد اقبال عمومی قرار نمی‌گیرد و تنها تعداد معدودی از این امر استقبال کردند که رقم سهام آن‌ها تا سقف ۱۰ میلیون ریال افزایش یافت. بدیهی است در انجام محاسبات نمی‌توان مبنای بخشی را قیمت روز سهام و بخش دیگر را قیمت مقطع واگذاری لحاظ کرد و در خصوص سهام عدالت آنچه در فرآیند واگذاری می‌باید مبنای محاسبات قرار گیر قیمت مقطع واگذاری است.

بیشتر بخوانید: چرا جزئیات سهام عدالت در کارگزاری مشخص نیست؟

چرا ارزش سهام عدالت نسبت به رشد شاخص رشد نکرده است:

یکی از عواملی که باعث شده تا قیمت سهام شرکت‌های سرمایه پذیر سهام عدالت نسبت به سایر شرکت‌ها رشد هیجانی نداشته باشند این است که از سال گذشته تاکنون بسیاری از کسانی که وارد بازار شده‌اند به دنبال کسب سود و منفعت کوتاه مدت هستند و سهام شرکت‌های کوچک با حجم مبنای کمتر را برای خرید انتخاب می‌کنند و بعضاً دیده می‌شود سهم این شرکت‌ها بدون هیچگونه پشتوانه و تحلیل بنیادین و حتی با وجود داشتن زیان انباشته در بسیاری از موارد با استقبال از سوی خریداران و سهامداران مواجه گردیده، که سبب افزایش قیمت این سهام و رشد هیجانی آن‌ها می‌گردد.

اما شرکت‌های بزرگ بازار که اغلب شرکت‌های سرمایه پذیر سهام عدالت از این دسته شرکت‌ها می‌باشند این افزایش نرخ و رشد را تجربه نکرده‌اند. این ثبات در قیمت سهم شرکت‌های بزرگ می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد از جمله اینکه حجم مبنا و درصد سهام شناوری آن‌ها بالا بوده بنابراین رشدی که سهام دیگر شرکت‌ها دارند سهام این شرکت‌ها تجربه نمی‌کنند.

بحث دیگر در مورد عرضه و تقاضاست، رشد قیمت سهام بیشتر شرکت‌ها در طول یک دوره مشخص و نیز در طول یک روز معاملاتی متأثر از ترکیب و ماهیت سهامداران عمده شرکت‌ها و نیز درصد سهام شناوری آن‌ها در بازار است؛ لذا در بیشتر شرکت‌های سبد سهام عدالت با توجه به این دو موضوع و سیاست حفظ سهم مدیریتی، سهامداران حقوقی آن‌ها که عمدتاً وابسته به نهاد‌های عمومی و صندوق‌های بازنشستگی هستند، تمایل کمتری به عرضه سهام وجود دارد.

از سوی دیگر به واسطه سایر ملاحظات از جمله نگاه بلندمدت در سرمایه گذاری، این سهامداران به دنبال سیاست‌های سفته بازانه و ایجاد حباب در قیمت سهام شرکت‌های تحت تملک وکسب سود از این طریق نیستند؛ لذا رشد‌های هیجانی در نماد این شرکت‌ها کمتر است و در صورت افزایش قیمت سهم به دلیل محدودیت حجم مبنا، قیمت سهام به اندازه کافی رشد نمی‌کند. مقایسه رشد شاخص از سال ۱۳۸۴ با رشد ارزش روز سهام عدالت توسط نویسنده گواه عدم آشنایی ایشان با بازار سرمایه است، چرا که تا پایان سال ۱۳۹۴ کلیه مبالغ وصولی بابت سود شرکت‌های سهام عدالت پس از کسر افزایش سرمایه‌های محقق شده به حساب خزانه بابت ثمن سهام عدالت واریز شده است؛ بنابراین عملاً واگذاری سهام عدالت به طور قطعی در سال ۱۳۹۵ و پس از پرداخت ۱۰ سال اقساط دولت محقق گردیده و استناد به شاخص سال ۱۳۸۴ اشتباه بوده و در تهیه گزارش مقایسه‌ای باید شاخص سال ۱۳۹۵ تا امروز مورد توجه قرار گیرد.


دلایلی که باعث شد تا با وجود تسویه بدهی دولت تاخیر در آزادسازی سهام عدالت صورت بگیرد:

با پایان یافتن مدت ۱۰ ساله و ضرورت آزاد‌سازی سهام عدالت، لایحه ساماندهی سهام عدالت موضوع اصلاح مواد (۳۴) تا (۳۸) قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل (۴۴) قانون اساسی در تاریخ ۶/۱۰/۱۳۹۶ با هدف اداره و مدیریت حرفه‌ای سهام عدالت، جلوگیری از فروش و عرضه یک باره سهام عدالت و افت شدید قیمت آنها، جلوگیری از جمع شدن سهام با یک قیمت نازل توسط افرادی خاص و محدود، فراهم شدن شرایط و امکان برگزاری مجامع عمومی شرکت‌ها بدون مواجهه با چالش حضور ۴۹ میلیون نفر در مجامع آنها، گسترش فرهنگ سهامداری در بین سهامداران به تصویب هیأت محترم وزیران رسید و در تاریخ ۱۸/۱۰/۱۳۹۶ به شماره ۱۳۰۶۶۷/۵۱۱۰۰ برای طی تشریفات قانونی تقدیم مجلس شورای اسلامی گردید و در دستور کار بررسی کمیسیون‌های مختلف مجلس قرارداشته و جلسات متعددی در این خصوص برگزار گردیده است. حکم اساسی لایحه مذکور تشکیل صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله سهام عدالت در بورس (ETF) بوده است؛ بنابراین تطویل در عدم تصویب لایحه مذکور یکی از عوامل اصلی تاخیر در بحث آزادسازی سهام عدالت بوده است.


منبع: تسنیم
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
9
54
اقای احمدی نژاد خدا پدر ومادرت رابیامورزد که با دادن سهام عدالت یک عمر برای خودت خانواده ات دعا خیر خریدی وخداپدر ومادر اقای روحانی را بیامورزد که این سهام رانصف کرد ونصف دیگر را.....,,,,,,,,,
فاطمه
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
آقای احمدی نژاد خیلی آدم گلی بود، خیلی خوب بود، مرد مومنی بود که ملت ایران را دوست داشت واسه مردم همه کاری میکرد، مشکلات مردم را حل میکرد، حلال خور بود، آقای احمدی نژاد انسان شریف و خوبی بود، ان شاء الله هر جا هست زیر سایه امام زمان(عج) سلامت باشند و خدا پشت و پناهش
حاتم صفری بیرانوندوامیرحسین صفری بیرانوند
Germany
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
11
21
سلام ماسهاممان یکملیون هرنفربودحالاگفتن نفری پانصدبیست سهزاراست الان برای امیرحسین یکملیون خورده ای ریختن بانک ملی وخودم بانک صادرات دوملیون صدپنجاریختن حالادوملیون پانصدمیخواستن هرنفرحالامابقیش بایدبکجامراجعه بکنیم مستجرکارگربخدای که شریک نداره به شام شبشب ماجیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
سلام فعلا۳۰درصد سهام عدالت قابل خرید وفروش هست باقیمانده سهام سال بعد ازاد میشود
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
5
30
سلام
چرا ماباقی پول فروش سهام عدالت را واریز نمی کنید برامون الان 5 ماه هیچ شغلی نداریم زن بچه داریم
محبوبه
France
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
من بالای۲۰روزسهامم ب بانک صادرات فروختم خبری نشد بخدا پولشو نیاز دارم صابخونه جوابم کرده
فرزند ایران
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
9
24
با سلام.
سلام
گواهی سهام عدالت اینجانب و خانواده ام از طرف بنیاد شهید مبلغ یک میلیون تومان به ازای هر نفر صادر گردیده بود لیکن در میانه راه به دلایل نا معلوم و بر اساس سیاست دولت نیمی از سهام ما کسر شد.
در این ارتباط هیچ شخص و سازمانی پاسخگوی سئوال اینجانب و امثال بنده،که جزو جانبازان و خانواده محترم شهدا هستیم نبوده و این عمل دولت صراحتا یک کلاهبرداری محسوب میشود.
چرا که اولا این تصمیم خودسرانه بوده و به فرض صحت،نباید از اصل سرمایه کسر میشد و دولت میتوانست از محل سود تخصیص یافته این مبلغ را کسر نماید چون با رشد بورس و قیمت سهام عدالت،بنده و امثال بنده حدود ۱۲ میلیون متضرر شده ایم.
لذا از مسئولین محترم درخواست میشود اصل عدالت را در این مورد اجرا نموده و سهام کسر شده را به صاحبان آن باز گرداند.
با تقدیم احترام و تشکر.
ﻣﺠﺘﺒﻲ
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
ﺭﻭﻱ ﭼﺸﻢ ﺩﻳﮕﻪ اﻣﺮﻱ ﻧﺪاﺭﻳﺪ
علیرضا کارکن از قم
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
6
28
بعد از یک ماه هنوز بانگ رفاه مرکزی قم پول ۳۰درصد سهام فروخته را واریز نکرده
محمد عصمتی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
نظر ندارم فقط برا من رو واریز نکردن بانک ملت چرا برای چی واریز نمیکنین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
3
33
میشه خواهش کرد که صغرا کبرا نبافید.
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
بانک رفاه تا۶ تیر یک هزار تومنی هم نداده چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
4
4
چرا بانک سپه پول 30درصد ن میریزه الان 2ماه
علی ابوالحسنی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
2
8
باسلام .پس ما آدم نیستیم ویا بیگانه وخارجی هستیم با اینکه اون سال ثبت نام کردیم ولی گفتند پیامک میاد وبیایید کارهای دریافت برگه سهام رو انجام بدید وپیامک نیومد والان قیمت سهام عدالت بالا رفته واز این بابت خوشحالم که حدود 49میلیون نفر دست وبالشون باز میشه .
ولی خدارو خوش نمیاد به ما ندادید و من وادم های مثل من راضی نیستیم از این عدالت . وماهم از مردم همین خاک هستیم .خدایارویاور همه مردم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
2
2
سلام خیلی پول سی درصد سهامو واریز کردن حالا نوبت سود هستش بقیه پول سی درصد وبدید سود پیشکش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
سودکجابود؟الکی میگن قسطش تموم نشده یابایدبریزیدبحساب یاتا۱۰سال دیگه سودشو ورمیداریم بجای قسط.اینم یکلاه جدیده
غلامرضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
4
3
سلام ما سهام ۵۳۲هزار تومانی داریم که بانک ملی برای من و همسرم هرکدام دومیلیون وصد واریز کرده در صورتیکه ۳۰%سهام ام سه میلیون و پانصدتومان میشه خودم هم مریضم بیکار هستم مستاجر و هزار بدبختی دارم چرا این جوری میکنند حتی ۱ریالش هم برای ما غنیمته تورا به خدا پیگیری کنید
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
2
10
سودسهام سالهای ابتدایی ومانده۹۷،،۹۸و۹۹چه موقع به حساب سهامداران واریزمیشود؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
2
10
سلام. چرا در کارگزاری مفید ثبت درخواست فروش زدم سهامم رو هنوز نفروخته به حسابم نیومده تا کی باید منتظر باشیم. حتما پول لازمم که اینا رو میگم. لطفا رسیدگی کنید
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
داداش منتظری معجزه رخ بده یا رابین هود یا امثال اون بیاند پولتون وازاین ها بگیرند اینا پول بده نیستند کلی حروم خور دق باز که از حال مردم خبر ندارند
عدالت؟
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
3
2
بانک ملت روز ششم درخواست تو سامانه غیر حضوری ثبت کردم اما هنوز هیچ خبری نشده . باور کنید ازبس موجودی گرفتم دیگه خجالت میکشم باز مانده بگیرم ۵۹تمن تو کارتم بود فقط بخاطر موجودی گرفتن صفر شد من که مثلاً حقوق بگیرم ایقد نیاز دارم و درگیر چندرغاز سهام خجالتم وای به حال بیکاران و ... خدا به دادمون برسه . تو کشوری با این ثروت مردم ایقد بدبخت و نیازمند شدن وای بر من
Khlil
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
5
4
بانک ملی چرا واریز نمیکنه با برنامه ایوا زدم
ایرج غنی
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
3
7
بنام خالق یکتا و بی همتا . پروردگارا تنها ترا میپرستم و تنها از تو یاری میجویم .
بنده از داشتن مسکن شخصی و بیمه تامین اجتماعی و شغل دائمی محروم هستم و فقط یک پراید مدل ۱۳۹۰ که امورات خود و تعمیرات ماشینم را در آورده و روز شب را سپری میکنم . و نمیدانم چرا مرا جزو مشمولین افراد
خانواده سهام عدالت نمیدانن ؟
من جزو کدام دهک جامعه قرار گرفتم .
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
جز هردهکی باشی دهک فک وفامیل شون نیستی
م
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
5
2
سلام خسته نباشید اینم از صادرات اخبار اعلام کرد آخر هفته واریز میشه وای وای ازخودم گشنه ترهم دیدم
فرزندایرانم
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
5
10
سلام هموطنان
ازنظرمن محمود احمدی نژاد برا خودش به اندازه ثواب هزارن نمازو روزه و... ثواب برد چون وقتی اسم سهام میاد همه میگن خیرببینی مرد
ستاره
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
سلام هموطن
بله آقای احمدی نژاد خیلی آدم گلی بود، با خدا بود، ملت را دوست داشت، مومن بود، حلال خور بود، واسه ملت همه کار میکرد،
دعا بحق پنج تن آل عبا آقای احمدی نژاد دوباره بشه رئیس جمهور دوباره بیاد، چون همه ی مردم خیلی آقای احمدی نژاد را دوستش دارند،
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
5
7
سلام سودسهام عدالت كسانى كه فوت كردن مكرنمىدن جالب هست بدرومادر من بوشش كميته امداد بودن سهامشان هرنفري412هزارتومن هست بس جطورتوتلويزون ميكن يك مليون تومن هست سودش هم مينويسدسودالحساب براي ماروشن بكنيدجطوري هيت اين به ماتعلق مىكىره سال97 به نام خودم كردم راهنماي بكنيد
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
سلام سودسهام عدالت كسانى كه فوت كردن مكرنمىدن جالب هست بدرومادر من بوشش كميته امداد بودن سهامشان هرنفري412هزارتومن هست بس جطورتوتلويزون ميكن يك مليون تومن هست سودش هم مينويسدسودالحساب براي ماروشن بكنيدجطوري هيت اين به ماتعلق مىكىره سال97 به نام خودم كردم راهنماي بكنيد
فرزانه
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
بانک تجارت چن روز پیش 1ملیون و 330هزار ب حساب من زد امروزم 1ملیون و 280 بقیش چی میشه میره تو جیب‌ دولت؟؟؟
امید
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
6
1
بانک ملی مرسی . من سهام ۵۰۰ داشتم . ۳۲۰۰برام ریختن بعد ۸ روز واقعا مرسی
سارا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
سلام ببخشید چطوری باید متوجه بشیم از کدوم بانک سود مارو میریزن ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
بدبخت ۶/۵پولشه ۳۲۰۰دادن سنگ کوب نکنی
ممم
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
از چ طریقی شما ثبت نام کردین بانک ملی؟
فاطمه
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
2
1
سلام میشه بگین تکلیف اوناکه سهامشوناازادنکردن ودراختیاردولته چی میشه؟
مهسا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
سلام هنوزبراسهام عدالت ثبت نام میکنن ایا
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
5
0
بانک ملی در 4 مرحله 2 ونیم پرداخت کرد
مهرداد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
2
0
لعنت به این بانکها.هرچه از فروش سهام ریختند حسابم دادم جای قسط وام ها.چنان دیرکرد کشیدن هرچی میریزم وام تموم نمیشه
محمدجواد
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
3
0
سلام،چرا بانک تجارت مابقی پول ها را واریز نمیکند،۱۷۰۰۰۰۰تومان ۳۰ خرداد ریختن به حساب برای سهام ۵۳۲ تومانی،الان ۸ ویر ماه هست،خبری نیست ده روزه که میگذره به والله بدهکاریم،امین باقی پول سهام که شندرقاز هست برای من کلی کمک هست که بدهی های ۲۰۰ تومن و ۳۰۰ تومن رو را مردم تسویه کنم
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
2
1
سلام
پول 30 سهام عدالت من 2200000 میشه چرا واریز نمی کنید برام الان 6 ماه بیکارم نه شغلی دارم زن و بچه چکار کنم با این وضعیت که جنس گران هست مستاجر هستم با تشکر از همه شماها
جلال ایزدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
جقدر ذلیلمان کردن که براب حدود صد وپنجاه دلار اینهمه باید التماس کنیم وزاری که بدهکاریم بریزید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
تور خدا نگذارین دو قرون سوده بانکها عوض قسط بردارن حد اقل پول نونی داشته باشیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
1
1
سلام.خداشاهده ازنظرخودتون دولتمردان اسلامی این کجاش خدایی هست که تو این گرفتاری با این مریضی منحوس و بیکاری مردم میگین وام یک میلیون مرحله دوم فقط برای خانواده های پنج نفره یابیشتره.والا بقرآن ما سه نفره ایم خیلی هم دستمون خالیه.فقط خدامیفهمه وبس.کمی هم مردم رو درک کنیدببشتر.مگه ما که کمتراز پنح نفر هستیم.توروهدا کمی فکر کنید بااینکه میدونم پول چسم وگوشتون رو کر و کور کرده
سحر
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
2
1
سلام دوستان
یه سوال داشتم خدمتتون
من سهام عدالتم را نفروختمش سهامم یک میلیونی است، الان توی تیرماه میتونم سهامم را بفروشنم یا فقط فروختن سهام مربوط به خرداد ماه بود؟؟
M.AM
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
1
0
سلام وقت بخیر
ببخشید یعنی حالا سودی قرار هست واریز شه یا منتفیه کلا؟و اگه قرار هستش چ مبلغی و چ زمانی؟
اخه ما چندنفر از اطرافیان و دوستانمون سودرو به مبلغ4/500تومان دریافت کردن
شامل ماهم هستش یا خیر؟
میشه لطفا ینفر واضح توضیح بده برای همه؟قطعا سوال خیلیاهستش
بانک ملی هستش واسه من
باتشکر
معصومه
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
1
2
سلام من مدت زیادیه منتظر واریز این 30درصدم ولی دیگه ناامید شدم من قلبم بیماره بچه یتیم دارم گرسنه نیستیم چون 1دونه نون خالی ارزش خواهش کردن نداره ولی بچمم بیماریه صرع داره داروهاشو نتونستم بگیرم تا صبح به خودش میپیچه شمارو به قران به من یه مقدار قرض بدین وقتی این پول بیاد پس میدم
محمد رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
نا امید نشو بر خدا توکل کن
سمیه حمزه
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
1
1
سلام ما 17تیر ماه سهاممو نو فروختیم به شرکت فولاد مبارکه و پتروشیمی خلیج فارس 560هزار تومان از فروش قسمتی از سهام واریز شده و بقیه همینطور بلاتکلیف چقد طول میکشه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
0
0
سلام..جاماندگان سهام عدالت.چطور باید ایرانی بودن خود را ثابت کنند....یعنی عدالت برای همه نیست؟
saba
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
0
1
سلام ببخشید چرا بانک ملی باقی سهام عدالت نمیریزه واسه من فقط یک تومن ریختن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
0
1
سلام چرا ازادسازی سری دوم سهام عدالت سایتش باز نمیشه
نادر
Korea (Republic of)
۰۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
0
1
آقا من اصلان سهام عدالتم نفروختم الان چند ماه گذشته حداقل سود سهام رو بدن امدم بفروشم دیدم واقعا اصلان همون ۳۰ درصدم پولی نمیدن ...تو رو خدا رحم کنید این سهام عدالت نکشن بالا خیر ببینن
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->