آیت الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است راهپیمایی مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در مشهد برگزار خواهد شد ویژگی‌های رابطه ولایی با امام عصر چرا در اسلام حجاب واجب است؟ پاسخ به یک گلایه شهروندی پس از  یکسان‌سازی گلزار شهدای بهشت رضا(ع) مسلمان آمریکایی مجموعه‌ای نفیس از تمبر را به موزه حرم‌مطهر‌رضوی اهدا کرد + عکس آیت الله علم الهدی: منتخبان مجلس دوازدهم باید مکلف به پاسخگویی باشند | ضرورت نظارت سختگیرانه بر ثروت‌های ملی در استان گشتی در بخش اشیاء نفیس اهداشده توسط رهبر معظم انقلاب در موزه حرم مطهر رضوی نبینی باغبان، چون گل بکارد... اجتماع بزرگ مردمی «وعده صادق» در حرم مطهر رضوی برگزار شد | نوای "حیدر حیدر" و "الله اکبر" زائران طنین انداز شد (۲۸ فروردین ۱۴۰۳) + فیلم آیت الله علم الهدی: باید با زبان زور با دنیای مستکبر و زورگو رفتار کرد | باور به پوشالی بودن هیمنه آمریکا در مردم نهادینه شده است آرامشی که یادگار جنگ است معجزه نماز اول وقت چگونه می‌توان به توکل پایبند ماند؟ مراسم تشییع پدر شهیدان «دهنوی» در مشهد برگزار شد + فیلم اجتماع مردمی وعده صادق در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود اعلام فراخوان پذیرش امریه سربازی آستان قدس رضوی پدر شهیدان «دهنوی» درگذشت + زمان مراسم تشییع
سرخط خبرها

نورآرایی حرم امام رضا (ع) با ۸۰ هزار لامپ

  • کد خبر: ۳۱۹۱۰
  • ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶
نورآرایی حرم امام رضا (ع) با ۸۰ هزار لامپ
همزمان با دهه کرامت، صحن و سرای بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) با 80 هزار لامپ چراغانی و آذین‌بندی شد.
به گزارش شهرآرانیوز، مدیر اداره روشنایی و خدمات فنی حرم مطهر رضوی در این رابطه گفت: همزمان با میلاد مسعود کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س) و در ایام با شکوه دهه کرامت تمامی صحن و سرای حضرت رضا (ع) با انواع ریسه‎های LED و سنتی چراغانی شد.

محمد صدقی افزود: همچنین از قبل از دهه کرامت با تعویض و به روزرسانی ۱۰ هزار متر ریسه سعی کردیم تا زیباترین فضا را به لحاظ نوآرایی در صحن‌ها ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: هرساله طبق آیینی سنتی گروهی ۲۵ نفره از تهران به مشهد مقدس مشرف می‌شوند و برای اقامه موقوفه مرحوم حاج حسین آهنگر در دهه کرامت، صحن‌های حرم مطهر را ریسه بندی و چراغانی می‌کنند تا شور و شعف خاصی را به حرم مطهر رضوی ببخشند.

مدیر اداره روشنایی و خدمات فنی حرم مطهر رضوی اضافه کرد: این موقوفه بیش از ۵۰ سال است قدمت دارد و این گروه با شوق به مشهد الرضا (ع) می‌آیند تا موقوفه روشنایی مرحوم آهنگر را اقامه کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و بر اساس دستور تولیت آستان قدس رضوی، تلاش کردیم تا آذین بندی را به صورت ویژه انجام دهیم تا زیبایی صحن‌ها را چند برابر کنیم.

صدقی در ادامه با اشاره به نصب کتیبه‎های تبریک بر ایوان‎های حرم مطهر رضوی تصریح کرد: هر سال در دهه کرامت رضوی و میلاد باسعادت حضرت ثامن الحجج (ع) کتیبه‌هایی مزین به القاب امام رضا (ع) نصب می‌شود که امسال ۸ کتیبه بر ایوان‎های آزادی، انقلاب، بست طوسی، طبرسی و نواب نصب شده است.
 
منبع: آستان نیوز
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->