۵۰ درصد مبتلایان به کرونا بدون هیچ علامتی بهبود می‌یابند

  • کد خبر: ۳۱۹۹۳
  • ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۵
۵۰ درصد مبتلایان به کرونا بدون هیچ علامتی بهبود می‌یابند
مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طبق تحقیقات، نیمی از مبتلایان به ویروس کرونا بدون هیچ گونه علامتی بهبود می‌یابند.
 به گزارش شهرآرانیوز، دکتر محمد حسن درخشان در گفت‌وگو با ایرنا افزود: ۳۰ درصد مبتلایان به کرونا با علائم خفیف مراجعه می‌کنند و ۲۰ درصد در صورت وجود بیماری زمینه‌ای نیاز به خدمات درمانی و بستری پیدا می‌کنند.
وی ادامه داد: رعایت اصول بهداشتی و حفاظتی، ماسک زدن، شستن دست‌ها و توجه به توصیه‌ها و هشدار‌ها نقش مهمی در قطع زنجیره انتقال این بیماری دارد.
مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون غربالگری کرونا در  ۲۹ مرکز خدمات جامع سلامت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در استان خراسان رضوی انجام می‌شود و این مراکز از ساعت هشت صبح تا ۱۸ عصر به بیماران مبتلا یا مشکوک به کووید۱۹ خدمات ارائه می‌دهند.
درخشان افزود: مراکز جامع سلامت سطح دو،  نظام ارجاع پیشگیری و درمان بیماری کرونا محسوب می‌شوند به طوری که ۱۴۰۰ مرکز بهداشتی فعال زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد خدمات آموزش و اطلاع‌رسانی کرونا را به مراجعان ارائه می‌دهند.  

دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزون بر ۵ میلیون نفر از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری استان خراسان رضوی را زیرپوشش دارد و بقیه جمعیت استان زیرپوشش ۵ دانشکده و دانشگاه علوم پزشکی گناباد، سبزوار، تربت‌جام، تربت‌حیدریه و نیشابور هستند.

بر اساس اعلام رسمی تاکنون ۲۱۷ هزار و ۷۲۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و شمار جان‌باختگان کرونا در کشور به ۱۰ هزار و ۲۳۹ تن رسیده است.

«همه‌گیری کرونا» تاکنون در سطح جهان ۹ میلیون و ۸۲۵ هزار و ۴۱۶ نفر را بیمار کرده و جان ۴۹۴هزار و ۳۸۲ تن را در ۲۳۰ کشور گرفته است. ۵ میلیون و ۳۰۴ هزار و ۳۶۲ نفر از افراد مبتلا به کرونا در جهان تاکنون درمان شده‌اند.

در این میان آمریکا با ۲ میلیون و ۵۳۶ هزار و ۷۴۳ بیمار کرونا و ۱۲۷ هزار و ۲۱۵ قربانی بیشترین آمار را به خود اختصاص داده و پس از آن به ترتیب کشو‌های برزیل، روسیه، هند و انگلستان قرار گرفته‌اند.
 
منبع: دایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->