نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

علیرضا جهانبخش: تصمیمات در فوتبال ایران شخصی است

  • کد خبر: ۳۲۰۰۶
  • ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹
علیرضا جهانبخش: تصمیمات در فوتبال ایران شخصی است
جهانبخش بدون‌شک با انتقال به لیگ برتر انگلیس یکی از بازیکنان موفق تیم ملی محسوب می‌شد. او هنوز تصمیمی برای ماندن یا رفتن از برایتون نگرفته است. هافبک تیم ملی فوتبال ایران روز گذشته در مصاحبه‌ای با خبرگزاری مهر، درباره آخرین وضعیتش صحبت کرده است.
پرافتخارترین تیم باشگاهی فوتبال هلند تمایل دارد ستاره سابق تیم آلکمار را به اردیویژه برگرداند. به گزارش نشریه تلگراف هلند، باشگاه آژاکس آمستردام قصد دارد علیرضا جهانبخش، بال ایرانی تیم فوتبال برایتون انگلیس، را با قراردادی به ارزش ۲۵ میلیون یورو به خدمت بگیرد. جهانبخش تابستان سال ۲۰۱۸ پس از آقای گلی در لیگ دسته‌اول فوتبال هلند در تیم آلکمار، با قراردادی هفده‌میلیون‌پوندی راهی برایتون شد؛ اما در این تیم روز‌های کم‌فروغی را تجربه کرده و در ۳۴ بازی‌اش برای این تیم، ۲ گل به ثمر رسانده است. جهانبخش در این فصل از لیگ برتر انگلیس تنها ۸ بازی انجام داده است، درحالی‌که ۳ سال دیگر تا پایان قرارداد فعلی او با برایتون باقی مانده و به‌همین‌دلیل به نظر می‌رسد که پایان فصل جاری، زمان مناسبی برای برایتون جهت فروش بازیکن بیست‌وشش‌ساله‌اش باشد. طبق گزارش تلگراف، جهانبخش نسبت به بازگشت به اردیویژه تمایل داشته و آژاکس هم قصد دارد از همین موضوع برای بازگرداندن بازیکن سابق تیم‌های نایمخن و آلکمار به هلند استفاده کند. بعد از انتقال حکیم زیاش به چلسی، پستی که او برای آژاکس بازی می‌کرد، خالی مانده و سرمربی تیم مارک اوفرمارس نیز برای پرکردن جای خالی او با جهانبخش تماس‌هایی داشته است.
جهانبخش بدون‌شک با انتقال به لیگ برتر انگلیس یکی از بازیکنان موفق تیم ملی محسوب می‌شد. او هنوز تصمیمی برای ماندن یا رفتن از برایتون نگرفته است. هافبک تیم ملی فوتبال ایران روز گذشته در مصاحبه‌ای با خبرگزاری مهر، درباره آخرین وضعیتش صحبت کرده است.

دوران کرونا اتفاقات مثبتی را به‌همراه داشت
دوران قرنطینه خانگی به‌خاطر شیوع بیماری کرونا موارد مثبت و منفی بسیار زیادی از لحاظ ورزشی و شخصی داشته است. واقعیت این است که برای خودم چیز‌های مثبتی را به‌همراه داشت. خوشبختانه خانواده‌ام اینجا در انگلیس بودند و روز‌های خوبی را با آن‌ها سپری کردم. در این مدت بازی‌های رایانه‌ای می‌کردم، فیلم می‌دیدم و کتاب می‌خواندم. گروه‌هایی را با دوستانم که در قطر، آلمان، هلند، انگلیس و ایران بودند، در فضای مجازی تشکیل داده‌ایم تا ضمن حفظ روحیه خودمان به کار‌های جانبی نظیر بازی‌های کامپیوتری بپردازیم.

خیلی آماده بودم و نمی‌دانم چرا در این ۲ بازی غایب بودم!
شروع تمرینات پس از اتمام قرنطینه خیلی خوب بود. فوق‌العاده آماده بودم و اکنون نیز این شرایط را دارم. سعی کردم در تمام تمرینات آنلاین و حضوری که باشگاه در نظر گرفته بود، شرکت کنم تا بتوانم به حقم برسم. از زمانی که فرصت بازی پیدا کردم، تلاش داشتم شرایطی را رقم بزنم که در هفته‌هایی که شاید حقم نبود و نیمکت‌نشین شدم، آن‌ها را جبران کنم و برای برایتون تأثیرگذار باشم. فکر می‌کنم دوره کرونا خیلی مناسب بود که توانستم فرم ایده‌آل خودم را حفظ کنم. خیلی تمرین کردم و الان اصلا دوست ندارم درباره ۲ بازی اخیر که نبودم، صحبت کنم. قطعا در زمان مناسب به‌طورمفصل درمورد این موضوع صحبت خواهم کرد. نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد که دوباره بازی نکردم. شرایطم در تمرینات و بازی‌های تدارکاتی این‌قدر خوب بود که فکر می‌کردم در هر ۲ بازی از همان ابتدا به میدان خواهم رفت. فکر می‌کنم هیچ‌کس هم نداند که چرا بازی نمی‌کنم. قطعا در زمان مناسب درباره این موضوع صحبت خواهم کرد.

غیر از هلند، پیشنهاد‌های دیگری هم دارم
این فصل برایم پر از فرازونشیب بوده است. روز‌ها و هفته‌های متفاوتی را پشت‌سر گذاشتم. ۷ بازی باقی‌مانده و هنوز زود است درباره فصل آینده تصمیم‌گیری کنم. می‌خواهم با توجه به زمان و اتفاقاتی که می‌افتد، تصمیم‌گیری کنم. قطعا تصمیمی احساسی نخواهم گرفت. وی در ادامه به پیشنهاد‌های جدیدش اشاره کرد و افزود: غیر از هلند از کشور‌های دیگر هم پیشنهاد داشته‌ام؛ ولی فکر می‌کنم الان باید به قرارداد حرفه‌ای خود با برایتون فکر کنم. من بازیکنی نیستم که نظر و سلیقه شخصی یک نفر روی آینده‌ام تأثیر بگذارد. این همه مسیر نیامده‌ام که متوقف شوم. هنوز در شرایط سنی خوبی هستم که بتوانم با درنظر‌گرفتن آن تصمیم خوبی بگیرم.

در فدراسیون هیچ تصمیمی به‌صورت گروهی گرفته نمی‌شود
من نمی‌خواهم درباره یک موضوع خاص صحبت کنم؛ چون مشکل مدیریت در ایران کاملا ریشه‌ای است. همین بحث کرونا را می‌خواهم مثال بزنم. چرا نباید الگو‌های مناسبی از فوتبال باشگاهی جهان داشته باشیم؟ در انگلستان مدیران باشگاه به‌طورمرتب با مسئولان بازی‌ها در ارتباط هستند و درباره جزئی‌ترین مسائل تصمیم‌گیری می‌کنند. این‌گونه است که هیچ تصمیمی به‌صورت فردی نیست. متأسفانه در فدراسیون هیچ تصمیمی به‌صورت گروهی اخذ نمی‌شود. درباره تیم ملی هم چنین‌سبکی از تصمیم‌گیری را شاهد بوده و هستیم. تصمیم‌ها باید با مشورت با چند گروه و انجمن فوتبالی شکل بگیرد؛ اما شاهد هستیم که سلایق شخصی دخیل می‌شود.

ویلموتس در رختکن مدیر نبود
یکی از چیز‌هایی که در دوران سرمربیگری مارک ویلموتس در تیم ملی نبود، مدیریت رختکن بود. آن‌طورکه باید، رختکن و تیم را نتوانست کنترل کند. این موضوع را در دوران کی‌روش به‌طورکامل داشتیم، اما در دوران ویلموتس گم کردیم؛ البته من دوست ندارم درباره کسی که الان در فوتبال ایران نیست، صحبت کنم، ولی به نظرم برخی واقعیت‌ها را نمی‌توان کتمان کرد.

خدمتی که کی‌روش کرد، هیچ‌کس در تاریخ فوتبال ملی انجام نداد
یک‌بار درباره موضوع پاداش‌های کی‌روش در جام‌جهانی واکنش نشان دادم و باز هم می‌گویم آقای کی‌روش و کادرفنی‌اش درحال‌حاضر در ایران نیستند. چرا این صحبت‌ها را همان‌موقع مطرح نکردند تا او بتواند نظر خودش را بدهد؟ به‌هرحال همه از حضور کی‌روش خوش‌حال نبودند. شاید صحبت‌هایش و رفتار‌هایی که انجام می‌دهد، چنین‌تصوراتی را در برخی افراد ایجاد می‌کرد. البته من معتقدم همین موضوع نیز قابل کنترل بود. حالا که او نیست، نباید مشکلات را گردن شخصی مثل کی‌روش انداخت. خدمتی که کی‌روش به تیم ملی کرد، هیچ‌کس در تاریخ فوتبال ملی انجام نداد.‌
می‌گویند کی‌روش پاداش ۲۰درصدی گرفته است، من می‌گویم نوش جانش! اگر ۱۰۰ درصد هم پاداش صعود را می‌گرفت، حقش بود. جایگاهی که همین الان در جهان داریم، مربوط به دوران مربیگری کی‌روش است. همگان از حضور درخشان تیم ملی ایران در جام‌جهانی۲۰۱۸ روسیه صحبت می‌کنند. این‌ها برای من لذت‌بخش است. حالا دیگر جالب نیست درباره نبودن او صحبت کنیم.
وی در پایان به داستان رفتن کی‌روش اشاره کرد و درباره اینکه چه کسی باعث رفتن این مربی شد نیز گفت: واقعا نمی‌دانم. فقط می‌توانم بگویم برخی تصمیمات در فوتبال ایران شخصی است و به گروه و انجمن‌های فوتبالی ختم نمی‌شود. این موضوع در افکار عمومی که عاشق فوتبال هستند هم تأثیر منفی می‌گذارد. شاید در تاریخ فوتبال ملی یک یا ۲ باخت مقابل عراق و بحرین مهم نباشد، اما از ذهن هواداران و آن نسلی که این باخت را دیده است و بازیکنانی که در آن باخت سهیم بوده‌اند، هرگز پاک نمی‌شود. یادم می‌آید همین باخت اخیر به عراق در تیم ملی نبودم، اما سخت‌ترین روزهایم بود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->