پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد
سرخط خبرها

واکنش استانداری خراسان‌رضوی به افزایش قیمت گوشت به‌دلیل قاچاق دام

  • کد خبر: ۳۲۱۱۴
  • ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۴
واکنش استانداری خراسان‌رضوی به افزایش قیمت گوشت به‌دلیل قاچاق دام
چندی پیش رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت دامی مشهد از افزایش قیمت گوشت دام بعد از ماه مبارک رمضان خبر داد و خروج غیرقانونی روزانه ۱۰۰ رأس دام گوساله از خراسان‌رضوی به کردستان عراق را یکی از علت‌های مهم افزایش قیمت گوشت برشمرد. مسئله‌ای که دبیرخانه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری آن را رد کرد!
سعیده ساجدی‌نیا / شهرآرانیوز - مهدی باقری ۱۰ خردادماه در گفت‌وگو با شهرآرانیوز پیش‌بینی کرد که اگر این روند ادامه پیدا کند، در روز‌های آینده قیمت گوشت تا کیلویی ۱۵ هزار تومان دیگر هم افزایش پیدا خواهد کرد. اتفاقی که مشتریان این روز‌ها در بازار گوشت گرم تجربه می‌کنند.

اما حالا کارشناس اقتصادی دبیرخانه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری درباره علت افزایش قیمت گوشت می‌گوید: در ریشه‌یابی علت‌ها باید بررسی کرد که چه سهمی از این افزایش قیمت مربوط به قاچاق دام بوده است که بی‌تردید درصد بسیار پایینی را به خود اختصاص می‌دهد.

قاچاق دام از خراسان‌رضوی نداریم
سعید محمدی در گفت‌وگو با شهرآرانیوز با بیان اینکه قاچاق دام از خراسان‌رضوی به سایر استان‌ها اندک است، می‌گوید: در مرز‌های خروجی مانند افغانستان و ترکمنستان قاچاق نداریم، زیرا قیمت گوشت در این ۲ کشور از ایران کمتر است و حتی از خراسان‌رضوی به سمت کشور‌های غربی و جنوبی هم قاچاق دام نداریم و به‌طور معمول خروج دام به سمت سایر استان‌ها از طریق استان‌های مرکزی و غربی انجام می‌شود.

او اضافه می‌کند: شفاف‌ترین دستورالعمل مبارزه با قاچاق را درباره دام داریم و بر اساس آن، هرگونه نقل‌وانتقال دام باید بر اساس مجوز حمل از سازمان دام‌پزشکی کشور باشد و تقریبا تمام محموله‌ها این مجوز را دارند، به‌طوری که بیشتر کشفیات در این حوزه هم در ادامه با بررسی‌ها منتفی و پرونده مختومه می‌شود.

شمار زیاد پرونده تبرئه شده در حوزه قاچاق دام

محمدی با اشاره به شمار زیاد پرونده تبرئه شده در حوزه قاچاق دام، اظهار می‌کند: پرونده‌های تبرئه شده در کارگروه آرای برائت دوباره بررسی می‌شود که اشتباهی در روند پرونده انجام نشده باشد. با این حال در هر جلسه کارگروه، دست‌کم یک پرونده قاچاق دام تبرئه شده داریم که در لحظه توقیف مدارک مورد نیاز وجود نداشته است. این پرونده‌های تبرئه شده پس از تأیید کارگروه، در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق در تهران هم بررسی می‌شود و نظر نهایی اعلام می‌شود.

این کارشناس ادامه می‌دهد: در هر موضوعی سهم عوامل مختلف در نتیجه نهایی یک اتفاق باید بررسی شود و در حوزه قاچاق دام خوشبختانه به‌دلیل صراحت و شفافیت قوانین، موارد تخلف به‌راحتی شناسایی شده است و برخورد لازم با عاملان صورت می‌گیرد.

نه پای قاچاق دام در میان است و نه خروج قانونی دام

در همین حال فعال صنعت دام‌پروری خراسان‌رضوی هرگونه ادعایی مبنی بر اینکه علت افزایش قیمت گوشت به‌دلیل قاچاق یا خروج قانونی دام از استان است را رد کرده و گفته است: قاچاق دام از مرز‌های شرقی منتفی است و بیشتر در سمت غرب کشور مصداق دارد.

آرش فرزادنیا درباره علت افزایش قیمت گوشت این‌گونه توضیح داده است: نه پای قاچاق دام در میان است و نه خروج قانونی دام یا گوشت آن به شهر‌های دیگر! موضوع این است که به‌دلیل بارندگی‌ها و سبزبودن مراتع، دامداران برای کشتار دام‌های خود همچنان دست نگه داشته‌اند.

او همچنین گفته است: در شرایط معمول، دام‌های سبک را در وزن ۴۵ کیلوگرم ذبح می‌کنند، اما اکنون که فضا و علوفه برای فربه‌تر شدن گوسفندان مناسب است، دامداران تا رسیدن وزن دام‌ها به ۶۰ کیلوگرم منتظر می‌مانند و به‌تدریج با گرم‌شدن هوا و خشک‌شدن مراتع، کشتار دام سبک نیز آغاز می‌شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->