۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

هک اطلاعات ۶۶۲ کارت بانکی در سراسر کشور با یک آگهی عجیب | ۱۰ گیگ اینترنت، ۲ هزار تومان!

  • کد خبر: ۳۲۱۶۱
  • ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
هک اطلاعات ۶۶۲ کارت بانکی در سراسر کشور با یک آگهی عجیب | ۱۰ گیگ اینترنت، ۲ هزار تومان!
مجرم تحت تعقیب و همدستش اطلاعات ۶۶۲ کارت بانکی در سراسر کشور را هک کردند. پسرک با دیدن یک آگهی عجیب در فضای مجازی که فردی مدعی شده بود ۱۰ گیگ اینترنت را فقط با پرداخت ۲۰۰۰ تومان به کاربران فضای مجازی ارائه می‌کند، سریع در کانال تلگرامی اعلام شده عضو شد. طبق راهنمایی‌های ادمین مراحل خرید ترافیک اینترنت را انجام داد، اما یک جای کار اشکال داشت و هر بار که سعی می‌کرد تراکنش انجام دهد موفق نمی‌شد. درگاه بانکی یک مرتبه از رمزش اشکال می‌گرفت و مرتبه‌ای دیگر هم از شماره کارتش. چند مرتبه‌ای سعی کرد تا اینکه بی‌خیال خرید بسته اینترنتی شد.
مهدی قرآنی/شهرآرانیوز - پسرک با دیدن یک آگهی عجیب در فضای مجازی که فردی مدعی شده بود ۱۰ گیگ اینترنت را فقط با پرداخت ۲۰۰۰ تومان به کاربران فضای مجازی ارائه می‌کند، سریع در کانال تلگرامی اعلام شده عضو شد. طبق راهنمایی‌های ادمین مراحل خرید ترافیک اینترنت را انجام داد، اما یک جای کار اشکال داشت و هر بار که سعی می‌کرد تراکنش انجام دهد موفق نمی‌شد. درگاه بانکی یک مرتبه از رمزش اشکال می‌گرفت و مرتبه‌ای دیگر هم از شماره کارتش. چند مرتبه‌ای سعی کرد تا اینکه بی‌خیال خرید بسته اینترنتی شد.

برداشت پول بدون اجازه پدر
مرد میان‌سال با دیدن پیامک خرید دو میلیون و سیصدهزار تومانی آن هم بدون اطلاع او حسابی کلافه شد. برای همین از پسرش خواست تا علت خرید خود را توضیح دهد. پسرک از تعجب داشت سرش شاخ درمی‌آورد و هرچه قسم و آیه می‌خورد که اصلا خریدی نداشته پدرش باور نمی‌کرد. پسرک به پدرش توضیح داد که دیروز قصد خرید بسته اینترنتی داشته که موفق نشده است.
همین موضوع موجب شد تا مرد میان‌سال به همراه پسر شانزده ساله‌اش راهی بانک شوند تا سر از این خرید مشکوک دربیاورند. متصدی بانک پس از بررسی حساب مورد نظر بیان کرد که با کارت صاحب حساب خرید اینترنتی انجام شده است. موضوعی که پای مرد میان‌سال و پسرش را به پلیس فتا کشاند.

باز هم تله فیشینگ
پسرک باورش نمی‌شد که یک رباط مجازی اطلاعات حساب پدرش را هک کرده باشد. رباطی که از سوی ادمین کانال تلگرامی خرید اینترنت ارزان قیمت طراحی و مأموریت داشت تا اطلاعات حساب طعمه‌های کانال را هک کند. پسرک هم بدون اطلاع از این ماجرا همه اطلاعات حساب پدرش را نه یک‌بار بلکه چند بار در صفحه منتسب به درگاه بانکی زده بود و آنچه نباید اتفاق می‌افتاد، رخ داده بود.
کارشناسان پلیس فتای شهرستان نیشابور طی بررسی‌های تخصصی خود در فضای مجازی و رصد کانال تلگرامی مورد نظر به این حقیقت دست یافتند که کارکرد این کانال، شیادی و کلاهبرداری از کاربران فضایی مجازی با تله فیشینگ است از همین رو با دستور قضایی این کانال تلگرامی مسدود و تحقیقات برای شناسایی گرداننده اصلی آن آغاز شد.

دستگیری متهم ۲۱ ساله و همدست ۴۶ ساله‌اش
همه چیز طبق نقشه مجریان قانون پیش رفت و آن‌ها با مهندسی فضای مجازی توانستند رد گرداننده این کانال تلگرامی که ساکن یکی از شهرستان‌های خراسان‌رضوی بود را بزنند و با پهن کردن طعمه او را به نیشابور بکشانند.
متهم که جوانی بیست‌ویک ساله است غافل از اینکه دستش برای قانون رو شده خودش را به نیشابور رساند و قبل از اینکه متوجه شرایط موجود شود در میان دستبند‌های نقره‌ای قانون گرفتار شد.
او خیلی زود همه حقیقت این ماجرا را لو داد و همدست چهل‌وشش ساله‌اش را هم به مجریان قانون معرفی کرد. مأموران با در دست داشتن این اطلاعات مرحله دوم نقشه خود را اجرا کردند و متهم دوم این پرونده را در کاشمر شناسایی و دستگیر کردند. با دستگیری این فرد مشخص شد که او پیش‌تر هم تحت تعقیب قضایی بوده است.

زندان فرجام شیادی از مردم
جانشین فرماندهی انتظامی خراسان‌رضوی در‌این‌باره گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده در مرکز فرمانده پلیس فتای نیشابور و اقرار به جرم خود به دادسرای این شهرستان منتقل و با قرار متناسب قضایی راهی زندان شدند.
سردار ابراهیم قربانزاده بیان کرد: در بررسی لپ‌تاپ کشف شده از متهمان این پرونده اطلاعات ۶۶۲ حساب بانکی در سراسر کشور کشف شد که مجرمان به دام افتاده با ترفند تله فیشینگ و با شگرد فروش اینترنت ارزان قیمت از ۱۲۴ حساب بانکی بیش از ۵۰۰ میلیون ریال برداشت کرده بودند.
این مقام ارشد پلیس استان ادامه داد: با تلاش کارشناسان فضای مجازی پلیس فتای نیشابور ۱۲۴ نفری که متهمان از حساب آن‌ها پول برداشته بودند در سطح کشور شناسایی شده‌اند.
سردار قربانزاده در پایان از کاربران فضای مجازی و خصوصا دنبال‌کنندگان کانال‌های تلگرامی خواست تا حتما برای خرید بسته‌های اینترنتی و شارژ سیم کارت خود به درگاه‌های اینترنتی مجاز منتسب به اپراتور‌های کشور مراجعه و یا از طریق سامانه‌های مجازی دارای مجوز قانونی خرید کنند.
جانشین رئیس پلیس استان تنها راه پیشگیری از وقوع چنین جرائمی را همکاری مردم و جدی گرفتن توصیه‌های پلیسی دانست و تأکید کرد: چنانچه افرادی در تدارک اقدامات مجرمانه‌ای از این قبیل هستند، باید بدانند که پلیس همیشه در کمین مجرمان است و در صورت احراز بزهکاری با خاطیان برخورد جدی خواهد کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->