خدمت رسانی هلال احمر خراسان رضوی به ۱۶۰ هزار مسافر نوروزی تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی
سرخط خبرها

خانه‌های حمایتی به کمک بهبودیافتگان از دام مواد افیونی می‌آید

  • کد خبر: ۳۲۲۰۰
  • ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
خانه‌های حمایتی به کمک بهبودیافتگان از دام مواد افیونی می‌آید
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی گفت: بازارچه بهبودیافتگان از دام مواد افیونی در مشهد راه‌اندازی می‌شود.

جانقربان/ شهرآرانیوز- محمدحسین صالحی در گفت‌وگو با شهرآرانیوز افزود: یکی از برنامه‌های ویژه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ایجاد اشتغال برای بهبودیافتگان از دام مواد افیونی است که در این راستا اقدامات ویژه‌ای انجام شده است.


وی اظهار کرد: در سال گذشته ۹۰ میلیون تومان برای کمک به بیمه افراد بهبودیافته اختصاص یافته است و همچنین کارآفرینانی که از افراد بهبودیافته به‌کارگیری می‌کنند، به‌صورت ویژه حمایت می‌شوند.


این مقام مسئول گفت: در کنار حمایت‌های قانونی، با هماهنگی، آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای نیز به افراد بهبودیافته برای ارتقای توانمندی‌هایشان رائه می‌شود. مرکز تولید و عرضه محصولات صنایع دستی ویژه بهبودیافتگان نیز در سال ۹۹ برپا خواهد شد.

 

اجرای طرح یاریگران زندگی در مشهد

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی گفت: طرح یاریگران زندگی با هدف اجتماعی‌شدن مبارزه با مواد مخدر در استان و به‌ویژه شهر مشهد اجرا شد.
محمدحسین صالحی در گفت‌وگو با شهرآرانیوز افزود: در سال تحصیلی ۹۸- ۹۹ این طرح را در مدارس شهرها شروع کردیم که با مشارکت ۲۰ درصدی مدارس خراسان رضوی همراه بود.
وی با اشاره به اینکه شیوع بیماری کرونا مانع از تداوم این طرح شد، اظهار کرد: اقشار دیگر جامعه مانند جامعه کارگری هم در این طرح دیده شده بودند که متأسفانه شیوع کرونا آموزش‌ها را تحت تأثیر قرار داد.

 

خانه‌های حمایتی به کمک بهبودیافتگان می‌آید


این مقام مسئول گفت: باتوجه‌به اینکه هر فرد معتاد بیش از ۲۰ هزار تومان هزینه برای جامعه دربردارد، طرح خانه‌های حمایتی را برای پیشگیری افراد بهبودیافته در نظر گرفته‌ایم.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی اظهار کرد: اسکان و پذیرش افراد بهبودیافته در جامعه از بزرگ‌ترین مشکلات آن‌هاست که با طرح خانه‌های حمایتی این مشکل رفع می‌شود.
صالحی گفت: مدیریت خانه‌های حمایتی برعهده خود افراد بهبودیافته است و هزینه آن به‌صورت غیردولتی و با کمک خیران تأمین می‌شود.
وی با اشاره به اینکه ۱۰ درصد جامعه معتادان را زنان تشکیل می‌دهند، افزود: اکنون یک مرکز حمایت ویژه مردان در مشهد فعال است و اولین مرکز زنان در حال دریافت مجوزهای قانونی برای راه‌اندازی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->