وزیر کشور در مشهد: طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است کابینه جنگ اسرائیل برای حمله احتمالی به رفح نشست برگزار کرد وزیر خارجه چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود احمد وحیدی، وزیر کشور وارد مشهد شد (۶ اردیبهشت) اجرای نمایش «تمام نا تمام» در منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع) صهیونیست‌ها برای سومین روز متوالی به مسجدالاقصی یورش بردند یک خبرنگار دیگر فلسطینی در بمباران خانه‌اش در غزه به شهادت رسید همسر شهید سید مصطفی خمینی درگذشت (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) افکار عمومی جهان مصمم به متوقف‌کردن جنایات جنگی در نوار ‎غزه و کرانه باختری است تأکید فرمانده ارتش بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند سردار فدوی: عملیات وعده صادق، صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است آمریکا قانونی کردن شهرک سازی‌های اسرائیل را در کرانه باختری خطرناک خواند رئیس‌جمهور: سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی داشت سردرگمی و چالش جدید اسراییل مقابل حزب الله محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست + فیلم رئیسی: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند چین، خواهان پایان فاجعه انسانی در غزه شد
سرخط خبرها

ظریف در کمیسیون امنیت ملی مجلس حضور می‌یابد

  • کد خبر: ۳۲۲۴۰
  • ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵
ظریف در کمیسیون امنیت ملی مجلس حضور می‌یابد
 عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: کمیسیون پیگیر دعوت از وزیر خارجه و مسئولان شورای عالی امنیت ملی برای اتخاذ تصمیم مشترک درباره طرح الزام دولت به توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی است.

به گزارش شهرآرانیوز، یعقوب رضازاده با اشاره به تهیه طرح الزام دولت جمهوری اسلامی ایران به اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی از سوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: با توجه به طرحی که در کمیسیون تهیه شده، تصمیم گرفتیم تا از وزیر امور خارجه و مسئولان شورای عالی امنیت ملی برای حضور در نشست آتی کمیسیون دعوت شود. ما دنبال تصمیم مشترک، مناسب و قاطع در مقابل قطعنامه استکباری شورای حکام آژانس با هدف حفظ منافع ملی هستیم.

 

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کمیسیون امنیت ملی مجلس پس از تصمیم گیری مشترک، طرح را برای تصویب به صحن علنی ارسال خواهد کرد سپس با نظر نمایندگان درباره مقابله با اقدامات خصمانه دولت آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی تصمیم قاطع گرفته می‌شود.

 

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران طبق برجام به تمام تعهدات خود عمل کرده است. دولت آمریکا تمام قوانین برجام را زیر پا گذاشت و خلاف قوانین بین‌المللی از معاهده خارج شد. در پی اقدامات آمریکا دولت انگلیس، فرانسه و آلمان نیز اقدام به صدور قطعنامه علیه جمهوری اسلامی ایران در شورای حکام کردند.

 

رضازاده یادآور شد: آلمان، انگلیس و فرانسه بر اساس اطلاعات نادرستی که منافقین ترویج می‌دهند، اظهار نظر می‌کنند و اخبار غلطی درباره برنامه هسته‌ای ایران منتشر می‌کنند. این در حالی است که شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی حق ندارد به استناد این اخبار نادرست، تصمیم‌گیری کند.

 

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به تمامی تعهدات خود پایبند بوده و هیچ بهانه به دشمن نداده است. رهبر معظم انقلاب نیز بار‌ها در این خصوص اظهار نظر و توصیه‌های لازم را به مسئولان گوشزد کردند، لذا نظر ایشان برای نمایندگان و دستگاه دیپلماسی فصل الخطاب است.

 

رضازاده در ادامه به نقش روسیه و چین در همراهی با جمهوری اسلامی ایران، اشاره کرد و گفت: روس‌ها و چینی‌ها به یقین رسیدند که جمهوری اسلامی ایران استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای می‌کند. این دو کشور نقش مثبتی می‌توانند در سازمان ملل داشته باشند بنابراین آمریکایی‌ها علی رغم تصویب قطعنامه شورای حکام، در ارتباط با تمدید تحریم‌های تسلیحاتی نمی‌توانند اقدامی کنند و قطعا شکست خواهند خورد.

 

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در خصوص توافق هسته‌ای گفته است که «موضع ما در خصوص برجام همیشه یکی بوده و همچنان باور داریم که هرکاری باید انجام شود تا از نابودی برجام جلوگیری شود.»

رئیس‌جمهور روسیه و فرانسه نیز ضمن گفتگو درباره توافقنامه هسته‌ای ایران بر لزوم پیشبرد راه حلی سیاسی در این زمینه تاکید کردند.


منبع: خانه ملت

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->