تعطیلی کلاس‌های دانشگاه کلمبیا برای تظاهرات‌های ضداسرائیلی گزارش روزنامه عبری از رسوایی‌های نتانیاهو و کابینه‌اش آمریکا، مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام را رد کرد واکنش عربستان به گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر غزه رسانه‌های صهیونیستی: ارتش اسرائیل در حال آماده شدن برای حمله به رفح است هشدار مصر درباره حمله زمینی اسرائیل به رفح آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیت‌های سایبری از سوی سپاه تحریم کرد ادامه تظاهرات علیه نتانیاهو در دویستمین روز جنگ علیه غزه (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله موشکی از لبنان به شمال سرزمین‌های اشغالی (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارتش رژیم صهیونیستی دستور تخلیه جدید در شمال غزه را صادر کرد حمله موشکی ایران معادلات آمریکا و غرب را تغییر داد دستیار نماینده پارلمان اروپا به اتهام جاسوسی برای چین تعلیق شد تداوم عملیات‌های مقاومت فلسطین در غزه (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی اعطا شد فشار آلمان بر آمریکا برای ارسال پاتریوت به اوکراین جزئیات طرح جنجالی دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان پایگاه‌های اشغالگران اسرائیلی زیر آتش سنگین حزب‌الله (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) روز تحلیف پوتین مشخص شد ابوعبیده: پاسخ ایران به اسرائیل قواعد جدیدی را وضع کرد | اسرائیل در شن‌های غزه گیر افتاده است
سرخط خبرها

ظریف: آمریکا کشورهایی را که به قعطنامه سازمان ملل عمل می‌کنند، جریمه می‌کند

  • کد خبر: ۳۲۳۰۳
  • ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۲
ظریف: آمریکا کشورهایی را که به قعطنامه سازمان ملل عمل می‌کنند، جریمه می‌کند
محمد جواد ظریف، وزیر امور خارچه کشورمان در توئیتر خود نوشت: آمریکا نه‌تنها برجام را نقض کرده است، بلکه دیگران را به نقض آن وادار می‌کند. آمریکا، کشورهای تابع قانون را به‌دلیل نقض نکردن یک قطعنامه شورای امنیت مجازات می‌کند.  

به گزارش شهرآرانیوز؛ ظریف دوشنبه شب در پیامی توئیتری نوشت: آمریکا نه تنها برجام را نقض کرده، بلکه دیگران را به نقض آن وادار می‌کند. این کشور، ننگ تبدیل شدن به نخستین کشوری در تاریخ سازمان ملل را دارد که کشورهای تابع قانون را به دلیل نقض نکردن یک قطعنامه شورای امنیت مجازات می‌کند.  
ظریف همچنین افزوده که فردا (سه‌شنبه) در نشست مجازی سازمان ملل در این باره سخنرانی خواهد کرد.

سید عباس موسوی، سخن‌گوی وزارت امور خارجه ایران، روز دوشنبه از حضور و سخنرانی ویدئوکنفرانسی ظریف در نشست شورای امنیت درباره قطعنامه ۲۲۳۱ خبر داد.
موسوی درباره تهدید آمریکا مبنی بر فعال کردن مکانیزم ماشه از سوی آمریکا تصریح کرد: آمریکایی‌ها حق و توان این کار را ندارند. آن‌ها بدعهدی‌هایی کردند و اقدامات تخریبی‌ علیه برجام و نقض قطعنامه ۲۲۳۱ انجام دادند. آن‌ها در مقامی نیستند که برجام و دستاوردهای آن را از بین ببرند.
این دیپلمات افزود: در رایزنی‌هایی که با اعضای شورای امنیت داشتیم، آن‌ها مخالف این رویه هستند. پیش‌بینی ما شکست آمریکا در این زمینه است. توصیه ما این است که آزموده را نیازمایند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->