نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و چلسی| تحقیر بزرگ آبی‌ها آیا فرمانده فراجا از دروازه‌بان استقلال شکایت کرده است؟ تمدید با اوسمار با نظر هیات مدیره جدید تلاش شبانه‌روزی درویش برای ماندن در پرسپولیس بیرانوند مقابل سپاهان هم غایب است؟ اوسمار این سه بازیکن را می‌خواهد| رضاییان در لباس قرمز؟ وحید امیری نمی‌خواهد به نیمکت برگردد یامگا در لیست فصل بعد نکونام تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | یک گام تا جام جهانی شجیع: فوتبال خراسان به باتلاق تبدیل شده است | اعضای مجمع هیئت فوتبال کجا هستند؟ مدیران جدید در راه استقلال و پرسپولیس اولیایی: خریداران سرخابی ضرر نکردند گل محمدی در آستانه شکایت از پرسپولیس تغییرات در پرسپولیس کلید خورد فرجی در آستانه جدایی از پرسپولیس شاید رفتن گل‌محمدی به تراکتور منتفی شود احتمال تکرار بازی جنجالی در لیگ یک بازگشت ماشاریپوف به تمرینات استقلال قرارداد طارمی و اینتر نهایی شد شکایت پلیس فراجا از دروازه‌بان استقلال
سرخط خبرها

هزینه سنگین پرسپولیس برای ندادن پول برانکو

  • کد خبر: ۳۲۳۱۶
  • ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸
هزینه سنگین پرسپولیس برای ندادن پول برانکو
وقتی باشگاهی با مربی قرارداد امضا می‌کند و دستمزد سرمربی را پرداخت نمی‌کند، مربی با هر عملکردی شکایت کند، در این پرونده برنده خواهد شد؛ حتی اگر باشگاه بخواهد در دفاع از خود ۱۳۰۰ صفحه تحویل کمیته انضباطی بدهد.
علی‌بنی شیخ‌الاسلامی/ شهرآرانیوز - وقتی باشگاهی با مربی قرارداد امضا می‌کند و دستمزد سرمربی را پرداخت نمی‌کند، مربی با هر عملکردی شکایت کند، در این پرونده برنده خواهد شد؛ حتی اگر باشگاه بخواهد در دفاع از خود ۱۳۰۰ صفحه تحویل کمیته انضباطی بدهد.
شورای حل اختلاف فیفا برای دومین‌بار درمورد پرونده شکایت برانکو از باشگاه پرسپولیس رأی داده است. براین‌اساس باشگاه باید ۱.۵۰ میلیون دلار به‌خاطر قرارداد سال آخر برانکو و همچنین غرامت دیرکرد و پاداش قهرمانی به مربی کروات پرداخت کند. باشگاه پرسپولیس می‌گوید رأی فیفا برای آن‌ها قانع‌کننده نبوده و به‌همین‌خاطر ۱۳۰۰ دفاعیه به زعم رسول‌پناه در اختیار دادگاه بین‌المللی ورزش قرار گرفته است. البته باشگاه پرسپولیس برای رسیدگی این پرونده ازسوی CAS، ۱۰ هزار فرانک سوئیس هزینه کرده که به پول ایران می‌شود نزدیک به ۱.۳۰۰ میلیارد تومان. به‌واقع باشگاه پرسپولیس برای اینکه ۲۰ میلیارد تومان به برانکو ندهد، ۱.۳۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده است. این درحالی است که وکیل برانکو هفته‌ای یکی‌دو بار در ایمیل به فیفا پیگیر پرونده موکلش است. البته هنوز اعتراض باشگاه پرسپولیس به رأی صادرشده ازسوی شورای حل اختلاف فیفا به وی ابلاغ نشده است، اما امیدوار است به‌زودی این پرونده تعیین‌تکلیف شود.

برانکو به پرسپولیس تخفیف نمی‌دهد
سرمربی سابق تیم پرسپولیس اصلا قصد ندارد به باشگاه پرسپولیس تخفیف بدهد. البته اگر او دعوت به مذاکره می‌شد، به‌خاطر سال‌ها حضور در پرسپولیس و خاطرات خوبی که در این تیم تجربه کرد، قبول می‌کرد بخشی از طلب خود را نادیده بگیرد؛ اما اکنون برانکو به باشگاه پرسپولیس گفته حتی یک‌دلار از پولی را که طلب دارد، نخواهد بخشید، به‌این‌خاطر که باشگاه به‌جای تشکر، ۱۳۰۰ صفحه علیه او نامه‌نگاری کرده است. این ضعف باشگاه‌های ایرانی است که نمی‌توانند قرارداد با خارجی‌ها را به‌خوبی به پایان ببرند. البته این فقط ضعف پرسپولیس نیست، استقلال هم با چنین‌چالشی مواجه شده است. استقلال زمانی که شفر را اخراج کرد! به‌جای مذاکره با او و گرفتن تخفیف، او را به امان خدا رها کرد! شفر به تیم بن‌یاس رفت و از استقلال شکایت کرد و حالا باشگاه استقلال علاوه بر دستمزد باقی‌مانده مربی آلمانی، باید اختلاف قرارداد شفر با بن‌یاس را هم به او پرداخت کند. شفر نزدیک به ۳۵۰ هزار دلار از باشگاه استقلال طلب داشت و ازسویی او با بن‌یاس ۲۰۰ هزار دلار کمتر از استقلال قرارداد بست و حالا باشگاه استقلال باید ۵۵۰ هزار دلار به مربی آلمانی پرداخت کند. جالب اینکه وقتی از شفر خواسته شد برای توافق با باشگاه استقلال درخصوص پرونده مالی به تهران سفر کند، خطاب به باشگاه استقلال گفت: من در تهران بودم و باشگاه هیچ توافقی با من انجام نداد! حالا که باشگاه استقلال با من کار دارد، باید نماینده‌اش را به آلمان بفرستد، نه اینکه من به تهران سفر کنم؛ چون من با باشگاه استقلال کار ندارم و بر اساس رأی فیفا، خواهان روشن‌شدن وضعیتم هستم.

پرسپولیس زمان می‌خرد
پرسپولیس به‌این‌دلیل به رأی صادرشده ازسوی شورای حل اختلاف فیفا شکایت کرده که از دادگاه بین‌المللی ورزش وقت بخرد و به‌این‌دلیل حاضر شده است ۱۰ هزار فرانک سوئیس هزینه کند. رسیدگی به این پرونده نزدیک به شش‌هفت‌ماه زمان می‌برد و شاید این زمان برای پرسپولیس فرصتی ایجاد کند که هزینه‌های درخواستی برانکو را تأمین کند. ازسویی ممکن است رسیدگی به این پرونده به مدیر فعلی تیم قد ندهد و اجرای رأی نهایی به دوش مدیر بعدی بیفتد. در سال‌های اخیر، کم پرونده‌هایی نبودند که ایرانی‌ها آن را به دادگاه بین‌المللی ورزش بردند و درنهایت در آن بازنده بوده‌اند. نمونه‌اش شکایت باشگاه استقلال برای رأی سوپرجام بود که درنهایت رأی به سود پرسپولیس صادر شد. باشگاه ذوب‌آهن هم در پرونده رضا شکاری به دادگاه بین‌المللی ورزش پناه برد، اما رأی نهایی همان رأیی بود که در داخل هم کمیته انضباطی صادر کرده و اذعان کرده بود رضا شکاری بر اساس توافق در قرارداد باید ۱۰۰ هزار دلار به باشگاه ذوب‌آهن بدهد. به نظر می‌رسد زمان‌خریدن برای باشگاه پرسپولیس، ارزشمند است. درغیر‌این‌صورت اظهر من‌الشمس است که باشگاه پرسپولیس باید نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان به برانکو بدهد. به‌این‌خاطر که باشگاه پرسپولیس بابت فصل آخری که برانکو در تیم حضور داشته، پولی به او نداده است و باید بابت دیرکرد پرداخت و همچنین پاداش قهرمانی هم هزینه کند. بدون‌شک اگر در این پرونده حق با پرسپولیس بود، شورای حل اختلاف فیفا که از بهترین وکلای حقوقی هستند، این‌گونه رأی را به سود برانکو صادر نمی‌کردند.‌ای کاش گرشاسبی مدیر‌عامل بود
به نظر می‌رسد اگر گرشاسبی مدیرعامل باشگاه بود، راه متفاوتی را در پیش می‌گرفت. او وقتی مدیرعامل شد و دید که در پرونده شکایت ریزه‌اسپور از مهدی طارمی و باشگاه پرسپولیس حق با باشگاه ترکیه‌ای است، به‌جای نوشتن ۱۳۰۰ صفحه دفاعیه، راهی ترکیه شد و به‌جای خط‌ونشان‌کشیدن برای باشگاهی که حق با اوست، به‌خاطر اتفاقات رخ‌داه عذرخواهی کرد و از آن‌ها خواست از حق‌وحقوق خود عبور کنند. اگرچه فیفا رأی محرومیت باشگاه پرسپولیس و همچنین مهدی طارمی را به‌خاطر تخلف نقل‌وانتقالاتی و تبعات عمومی این تخلف تغییر نداد، اما باشگاه پرسپولیس به‌خاطر گذشت باشگاه ریزه‌اسپور از پرداخت جریمه ۷۵۰ هزاردلاری به باشگاه ریزه‌اسپور معاف شد. در پرونده برانکو هم نیاز بود مدیری از پرسپولیس به کرواسی یا عمان سفر می‌کرد و در دیداری نزدیک به برانکو از او می‌خواست از دیرکرد پول و همچنین غرامتش گذشت کند و تنها مبلغی را که از باشگاه طلب دارد، بخواهد. دراین‌صورت شاید حتی برانکو بخشی از مبلغ قراردادش را هم می‌بخشید. گویی ما عادت کرده‌ایم لقمه را دور سرمان بچرخانیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->