معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟ هشدار اتحادیه طلا و جواهر مشهد برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای صنفی اعلام شرایط جدید متقاضیان خودروی پارس سامانه جامع یکپارچه با موعد تحویل زمستان ۱۴۰۲ با قیمت جدید + جدول اعلام بخشنامه فروش سدان فونیکس آریزو ۶ جی تی (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + جدول
سرخط خبرها

سند پدافند غیرعامل انتقال آب دریای عمان به استان‌های شرقی تصویب شد

  • کد خبر: ۳۲۳۲۷
  • ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶
  • ۱
سند پدافند غیرعامل انتقال آب دریای عمان به استان‌های شرقی تصویب شد
در جلسه‌ای با حضور مدیران ارشد سازمان پدافند غیرعامل کشور و مدیران آبی ۳  استان خراسان رضوی، جنوبی و سیستان و بلوچستان، سند پدافند غیرعامل انتقال آب از دریای عمان به دشت‌های شرقی ایران به تصویب رسید.
بنیامین یوسف‌زاده/ شهرآرانیوز - در جلسه‌ای با حضور مدیران ارشد سازمان پدافند غیرعامل کشور و مدیران آبی ۳  استان خراسان رضوی، جنوبی و سیستان و بلوچستان، سند پدافند غیرعامل انتقال آب از دریای عمان به دشت‌های شرقی ایران به تصویب رسید.
مجری طرح مطالعات شیرین سازی و انتقال آب از دریای عمان به استان‌های مرزی شرق کشور در گفتگو با شهرآرا از برپایی جلسه ارزیابی پدافند غیرعامل این طرح خبر داد که دیروز پشت در‌های بسته و بدون دعوت از عموم رسانه‌ها (فقط با حضور رسانه ملی) در استانداری خراسان رضوی برگزار شده است؛ اقدامی که گویا در استان اپیدمی شده است و اگر اغراق نکنیم، به جز خبرنگاران صداوسیما، خبرنگاران رسانه‌های دیگر، راهی به بسیاری از جلسات مهم استان ندارند.
به گفته علی عبداللهی در این جلسه، سردار علی اصغر زارعی، جانشین و سردار محمدعلی مطیعی، معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور، به همراه تنی چند از مدیران استان‌های خراسان‌جنوبی و سیستان و بلوچستان حضور داشتند و سند مهم پدافند غیرعامل انتقال آب به تصویب اعضا رسید تا مرحله عملیاتی آن آغاز شود.
وی با اشاره به اهمیت موضوع پدافند غیرعامل در اجرای پروژه‌ای بزرگ به نام انتقال آب از دوردست ها، بیان کرد: این طرح در پهنه‌ای عظیم از جنوب شرقی کشور آغاز می‌شود و با مساحت بسیار زیادی ۳ استان مهم سیستان وبلوچستان، خراسان جنوبی و رضوی را طی می‌کند؛ همین عظمت نشان دهنده لزوم کاری دقیق در حوزه پدافند غیرعامل این پروژه است. عبدللهی همچنین مرزی بودن این ۳  استان را عامل دیگری برای لزوم دقت بیشتر در این زمینه دانست و افزود: باید با اقدامات لازم که توسط سازمان پدافند غیرعامل انجام می‌شود، هزینه‌های آسیب پذیری پروژه انتقال آب از دریای عمان به محدوده شرقی کشور را کاهش دهیم.
وی اضافه کرد: مطالعات پدافند غیرعامل پروژه انتقال آب از دریای عمان در ۲ بخش آب شیرین کن و خطوط انتقال صورت می‌گیرد و قطعا همه جوانب حوزه پدافندی برای آن درنظر گرفته خواهد شد.

هزینه ۲.۲ میلیارد دلاری انتقال آب
به گفته این مسئول همه هزینه‌های اجرایی این پروژه قرار است توسط بخش خصوصی تأمین شود و بسیاری از صنایع در مسیر این طرح، هم اکنون خواهان تسریع در روند اجرای آن هستند. برآورد هزینه صورت گرفته برای این طرح بزرگ نیز در ابتدا ۳.۹ میلیارد دلار ارزیابی شد که این پیش بینی ارزی با مهندسی ارزش که در مسیر انجام شده به ۲.۲ میلیارد یورو کاهش پیدا کرده است.
به گفته مجری طرح مطالعات شیرین سازی و انتقال آب از دریای عمان به استان‌های مرزی شرق کشور، از روزی که این پروژه آغاز شود، قرار است ظرف یک سال، آبرسانی به پتروشیمی مکران، ظرف ۲ سال آبرسانی به زابل و زاهدان و ظرف ۶ سال عملیات انتقال آب به خراسان رضوی و مشهد انجام شود.
وی همچنین به تعیین تکلیف تخصیص آب دریای عمان به استان‌های خراسان رضوی و جنوبی و سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: بر این مبنا سهم تخصیص این استان‌ها به ترتیب ۱۲۰، ۶۰ و ۲۳۰ میلیون مترمکعب است؛ البته سهم سیستان و بلوچستان با احتساب سهم سواحل مکران حساب می‌شود.
سال قبل، قاسم تقی زاده خامسی، معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا، در نشست تأمین آب کریدور شرق کشور از سواحل چابهار که شهریور گذشته به میزبانی مشهد برگزار شده بود، در مجموع امکان برداشت آب از این منبع را یک‌میلیاردو۲۰۰ میلیون متر مکعب برآورد کرده بود که حدود ۴۰۰ میلیون متر مکعب آن سهم ۳  استان پهنه شرقی کشور است.
عبداللهی با تأیید آمار و ارقام اعلام شده، این نکته را گفت که به دلیل شروع به کار مشاور طرح و تحویل گیری ۸۰ هکتار از ۳۵۰ هکتار اراضی مربوط به این پروژه، تصمیم گیری و تصمیم سازی برای مجوز زیست محیطی طرح انتقال آب از دریای عمان باید هرچه سریع‌تر از سوی مسئولان کشوری صادر شود.
بااینکه قرار بود چند هفته پیش، نشست ارزیابی زیست محیطی پروژه انتقال آب از دریای عمان به دشت‌های شرقی کشور در پایتخت برگزار شود، زمان دقیق برپایی آن، که به نوعی گام آخر برای آغاز یکی از عظیم‌ترین طرح‌های آبی کشور به شمار می‌آید، هنوز مشخص نیست.

شاید این هفته...
با این حال به گفته مجری طرح مطالعات شیرین سازی و انتقال آب از دریای عمان به استان‌های مرزی شرق کشور، این هفته قرار است کار‌های کارشناسی مربوط به این جلسه انجام شود تا بالاخره چشممان به جمال مسئولانی روشن شود که قرار است به زودی برای تصمیم گیری و تصمیم سازی درباره این پروژه بزرگ ملی دور یک میز جمع شوند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
زیتون
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
0
0
پدافند غیرعامل یعنی مسیر اصلی انتقال باید با تونل های بزرگ و عمیق صورت بگیره .....محل برداشت از عمق دریا باشه ....لوله کشی پاک کردن صورت مسئله است .....حیات وحش ایران هم از این انتقال سهم دارن (آبشخور)اونو چه جوری میخواهید بپردازین وقتی سر لوله و انرژی انتقال دعواست......
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->